علم و دامپروری

تخصصی دام- دامپزشکی ،طیور و آبزیان و بیماریها ( لطفاْ در رابطه با این وبلاگ با نظراتتون ما رو در نشر علم همراهی کنید.)

علم و دامپروری

تخصصی دام- دامپزشکی ،طیور و آبزیان و بیماریها ( لطفاْ در رابطه با این وبلاگ با نظراتتون ما رو در نشر علم همراهی کنید.)

معرفی داروی وتازوماید

این دارو از دسته دیورتیک می باشد .

ترکیب و شکل دارویی:

محلول تزریقی و هر میلی لیتر حاوی 50 میلی گرم فوروسماید سدیم می باشد .

فارماکولوژی و مکانیسم عمل :

 

فوروسماید اساساً به وسیله مهار بازجذب فعال سدیم و آب در بخش بالارونده قوس هنله عمل می کند و در نتیجه باعث افزایش دفع آب و نمک می گردد . در عین حال کاهش حجم پلاسما باعث افزایش تولید آلدوسترون می شود ، این افزایش انتقال مایع توبولی و از طرف دیگر میزان بالای آلدوسترون بازجذب سدیم در توبولهای دیستال را تحریک کرده و بنابراین باعث افزایش دفع یونهای هیدروژن و پتاسیم می گردد .

 

موارد مصرف:

 

فوروسماید برای درمان سندرم ادم در موارد زیر کاربرد دارد :

خیز احتقانی با پرخونی وریدی ناشی از  نارسایی قلبی ، انسداد جریان وریدی با جریان لنفاتیک در اثر ترمبوز ، برای درمان ادم ناشی از کمبود پروتئین ( کم شدن پروتئین در خون ) در اثر هدر رفتن پروتئین با منشا کلیوی یا کبدی همراه با ختلالاتی در متابولیسم در متابولسم پروتئین با وجود انگل با سو  ٕ تغذیه که باعث بروز ادم سرتاسری پوست و آسیت می شود .  برای درمان ادم فیزیولوژیک پستان و پرینه در گاو و مادیان در زمان زایمان و ادم غلاف و کیسه بیضه در حیوانات نر ، درمان حمایتی در دفع مایعات جمع شده در حفرات بدن ( قفسه سینه ، مغز و شکم ) و همچنین اعضای حفره دار بدن مثل مفاصل ، غلاف تاندونها یا بورس ، ، درمان حمایتی در لامینایتیس ، میو گوبینوری و پارالیتیک در اسبها و یا آبستنی کاذب در سگها .

 

البته من این دارو را به عنوان بهترین گزینه جهت درمان خیز پستان بعد از زایمان به اندازه 2 شیشه (20سی سی ) پیشنهاد می کنم .

 

مقدار و طریقه مصرف دارو :

محلول وتازوماید 5 درصد را باید از داخل وریدی یا داخل عضلانی تجویز نمود . در گربه و سگ 2.5 تا 5.5 میلی گرم به ازای هر کیلوگرم وزن بدن و 1 تا دو بار در روز به فواصل 12 تا 14 ساعت در اسب 0.5 تا1 میلی گرم به ازای هر کیلوگرم وزن بدن ، 1 تا 2 بار در روز به فواصل 6 تا 8 ساعت .

موارد عدم مصرف:

 

استفاده از وتازوماید در موارد نارسایی کلیوی همراه با قطع ادرار ، ضایعات شدید کبدی ،گلو مرولونفریت حاد ، نارسایی کبدی ،احتمال بروز هیپوکلسیمی ، کم ادراری باحضور حالت دهیدراتاسیون قابل توجه و در سگها و مادیانهای آبستن و نریانهایی که به منظور اصلاح نژاد نگهداری می شوند و در زمان کاهش غلظت پتاسیم خون ممنوع است .

 

توجه :

تجویز وتازوماید در طول سه ماه دوم آبستنی توصیه نمی گردد .

 

تداخل دارویی:

استفاده از سالیسیلاتها با مقادیر بالا  همراه با فروسماید ممکن است منجر به مسمومیت با سالیسیلات گردد . این دارو نباید همراه با آمفو ترسین B ، هیدرات کلرال و داروهای ضد التهابی تجویز گردد .

شرایط نگهداری :

 

در دمای 15 الی 25 درجه سانتیگراد و دور از نور نگهداری شود .

تذکر مهم :

 در صورت مشاهده کریستال محلول را به آرامی گرم نمایید .

بسته بندی در ویال 10 میلی لیتر در جعبه های یک عددی

 

برای کسب اطلاعات بیشتر به نشانی زیر مراجعه نمایید

 Www.Aburaihan.com

نظرات 2 + ارسال نظر
ساعی جمعه 9 آذر‌ماه سال 1386 ساعت 02:19 ق.ظ http://www.itpoultry.com

سلام
تشکر از سایت پربارتان
I.T.P قصد داره تا در ماهنامه خودش که به بیش از ۱۲ هزار آدرس و اشخاص حقیقی و حقوقی فعال در صنعت مرغداری ارسال می شود با ذکر منبه از مطالب سایت شما استفاده کند
این پیغام برای کسب اجازه و اعلام به شما ارسال شد سپاسگزار خواهیم شد که پاسخ خود را به آدرس Info@ITPoultry.com ارسال کنید
پیشاپیش هم از اینکه لینک سایت ما را در سایت خود قرار داده اید تشکر می نماید اما از اینکه هنوز بخش سایتهای مرتبط سایت ما راه اندازی نشده از جبران لطف شما قاصر هستیم اما تا ۳۵ روز دیگر بخش فوق راه اندازی خواهد شد.
در ضمن باید ببخشید که از این بخش برای ارسال پیام استفاده کردم چون لینک تماس با شما را پیدا نکردم
به امید موفقیت شما

rashed یکشنبه 10 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 11:22 ب.ظ http://www.rashedleo.blogfa.com

سلام از مطالبی که گذاشتی تشکر می کنم امیدوارم مطالب جالب تر و به روز تر بزاری ممنون!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد