علم و دامپروری

تخصصی دام- دامپزشکی ،طیور و آبزیان و بیماریها ( لطفاْ در رابطه با این وبلاگ با نظراتتون ما رو در نشر علم همراهی کنید.)

علم و دامپروری

تخصصی دام- دامپزشکی ،طیور و آبزیان و بیماریها ( لطفاْ در رابطه با این وبلاگ با نظراتتون ما رو در نشر علم همراهی کنید.)

طرح توجیهی پرورش اردک مادر به ظرفیت 5000 قطعه

با سلام  

با توجه به اینکه تو این فصل بازار اردک داغه  

این کار رو براتون گذاشتم  

کار با این موجود خیلی آسونه و در آمد قابل توجهی تو هر دوره هم داره . هزینه کمتر درآمد بیشتر.  این شعار موفقیت در پرورش دام و طیوره . خود منم کار پرورش این موجود دوست داشتنی و پر خور رو انجام میدم چون خیلی آسون و بی درد سره. 

 

داغش کنید با نظرات پر مهرتون تا فایل بسیار داغ بعدی رو که باز هم در مورد اردکه براتون بزارم خیلی هم کاربردیه و هیچ جای دیگه به این آسونی گیر نمیارین. 

 

دانلود این فایل رو به همه کسانی که به وبم سر میزنن پیشنهاد می کنم. 

اردک

 

 

از لینک زیر دانلود کنید 

 

دانلود مطلب pdf

نظرات 57 + ارسال نظر
faryad چهارشنبه 10 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 01:04 ب.ظ http://mojebigarar.blogfa.com/

چند روز بیشتربه روز قدس باقی نمانده است نباید این فرصت را از دست داد باید از شلوغی خیابان ها استفاده و یک ضربه کاری دیگربه این نظام جهل و جنایت وارد نمود.

سلام
ایشالله خدا روزیت رو جای دیگه حواله کنه
من عاشق ایران و ایرانی هستم
و به هیچ وجه به اون صدمه نمیزنم

elham چهارشنبه 10 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 01:38 ب.ظ http://www.vpn2000.co.cc

اینترنت بدون فیلتر و محدودیت
ماهیانه فقط 3500تومان
www.vpn2000.co.cc
yahoo id : jaroobarghy2

rasez چهارشنبه 10 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 01:39 ب.ظ http://irlinkbox.gigfa.com/

بک فرصت استثنایی برای شما
اگر میخواهید یک شبه راه صد ساله رابرید
اگر میخواهید بازدید وبتون رو دوبرابر کن?د
اگر میخواهید پیج رنک وب شما بالا برود
اگر میخواهید لینک وب شما در سایتهای دیگر به نمایش در بیاید
اگر میخواهید وب شما در صفحه اول موتور های جوستجو قرار بگیره
کد لینک باکس پرشین لینک را که در 30 موتور جستجوثبت رسیده رادر وب خود قرار دهید و لینک خود را برای ما بفرستید
<script language="javascript" type="text/javascript" src="http://irlinkbox.gigfa.com//engine/source.js"></script >

ابتدا کد لینک باکس رو بزارید بعد درخواست ثبت لینک کنید
<script language="javascript" type="text/javascript" src="http://irlinkbox.gigfa.com//engine/source.js"></script >

ناشکیبا چهارشنبه 10 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 01:42 ب.ظ http://www.nashakiba.com

خیلی جالب بود لذت بردم .
به من هم سر بزن[گل][گل][گل]

علی سه‌شنبه 16 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 10:42 ق.ظ http://raihan.blogfa.com/

سلام راجع به وام دامداری صنعتی مزاحمتون شدم گفتین که وام نمی دن
اما اداره تعاون خیلی بهمون امید میده از لحاظ سند و وثیقه هم مشکلی نداریم

سلام
من منظورم وام بالای 200 تومنه نه وام 10 تومنی.
خودشون هم می دونن با 10 تومن و 15 تومن نمیشه کار ی انجام داد یا اگر هم بشه طرف وام گیرنده پدرش در میاد .
ولی امیدوارم شما بتونید بگیرید و شروع به فعالیت کنید.
موفق باشید بای .

رهگذر یکشنبه 21 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 12:47 ب.ظ

به نظر من یک تصویر از خودتون بگذارید یا حداقل محیط کاریت این طوری جالب تره

سلام اقا یا خانم رهگذر
تصویر کسی که با دام و طیور کار می کنه زیاد جالب نیست
تازه اگر میلتون رو میزاشتی برات می فرستادم
ولی مهم اینه که مطالبم برا همه کسانی که با دام و طیور سر و کار دارن مفید باشه
مخصوصا جوونهایی که قراره تازه مشغول به کار بشن و به منبع در آمد نیاز دارن
موید باشی

ح.ش شنبه 27 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 12:23 ق.ظ http://animalscience.mihanblog.com

سلام.خوبین
همکار گرامی منظورتون دقیقاکدم یکی ازمدل ها وانواع دستگاههاست
بگیدتا براتون یک پست اختصاصی بذارم

متشکرم

ح.ش شنبه 27 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 10:57 ب.ظ http://animalscience.mihanblog.com

سلام
فریم ام دی افوم شد
من چندین بار ازش هچ گرفتم
که بارآخرهفته پیش بهم ۷۰٪ هچ داد واکثرتخمهای درنیومده بدون نطفه معلوم شد

متشکرم از حسن نیتتون وژاسخ دادن به من در یک ژست جداگانه.
موفق باشید

فاطمه دوشنبه 29 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 10:45 ق.ظ http://ketabdari66.blogsky.com

سلام. .قتی اومدم تعجب کردم. محیط وب تغییر کرده و بسیار زیباتر از گذشته شده. بهتون تبریک میگم.
امیدوارم موفق و موید باشی.
راستی مطالبتون جذاب تر شده. ممنون منو از لینکتون حذف کردین ولی من شما رو حذف نمیکنم شاید مطالبتون یه روز لازمم شد.
بمنم سر بزنید خوشحال میشم.

سلام
شما لطف دارید
اما من شما رو از لینکم حذف نکردم
امیدوارم شما هم موفق باشید
دوست عزیز

وهب عظی زاده دوشنبه 29 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 11:00 ق.ظ

با سلام
امیدوارم همیشه در زندگی شاد و سرزنده و سلامت باشید
با تشکر از وبلاگ مفیدتون

سلام
قربان شما
موفق باشید

ح.ش سه‌شنبه 30 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 04:32 ب.ظ

من خودم تولیدکننده نیستم
یجورایی میتونم براتون کمک بگیرم که عین دستگاهی که میسازی ودستگاههای منوببینید
منم مایلم بدم برام یدستگاه ۳۰۰۰۰ تایی بسازن
خبرازشما

متشکرم از لطفتون

نیلوفر سه‌شنبه 30 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 08:53 ب.ظ http://000

موفق باشید
مطالبتون خیلی به دردم خورد

خواهش می کنم
قابلی نداشت

مای کلا سه‌شنبه 30 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 09:15 ب.ظ

بابا مرد مرسی که نظر دادی - (شهر خیلی زیبایی دارید فقط یه کم سرده روزهای زیادی هم تو چراغ قرمز منتظر ماشین بودم تا رفع زحمت کنم و از شهرتون برم اما نمی شد از چای داغ و کماج گذشت
احتمالا باز هم تو مهر ماه بعده چند سال از شهرتون گذری کنم منتها نه با اون کیفیت )میگه شما منو میشناسین اینجوری گفتین نیا... خواهشا جوابموبدین

ح.ش سه‌شنبه 30 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 11:11 ب.ظ http://animalscience.mihanblog.com

سلام
مسله ای نیست
میتونین باشماره تبلیغ تماس بگیرید
امیدوارم بتونم کمکتون کنم

متشکرم

سعید سه‌شنبه 25 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 09:23 ق.ظ

با سلام می خواستم بدونم آیا چنین بازاری وجود دارد که این تعداد جوجه اردک را خریداری کند

با سلام
بله چنین بازاری وجود دارد. مهم یه اطلاع رسانی صحیح هستکه اونم کسی که این مقدار سرمایه گذاری می کنه در نظر میگیره. نمونش پرورش اردکهای مادر ورامین.

محمد سه‌شنبه 23 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 10:03 ق.ظ

سلام دوست گرامی
چند تا سوال داشتم اگه موردی نباشه:
1- من فایل پی دی اف رو قبلا از سایت تعاون دان کرده بودم ولی چون اطلاعات زیادی در مورد پرورش اردک نداشتم یکم گیج شدم اول این که من نفهمیدم بازدهی نسبت به این هزینه 200 ، 300 میلیونی چقدره؟ چند ساله هزینه بر می گرده؟
الان تو کجا ها مصرف گوشت یا تخم مرغابی متعارف شده؟ قیمتش و طعمش نسبت به مرغ چجوریه؟ اصلا بازار خوبی داره؟ چون تو شهر قم ،ما گوشت مرغابی نمی تونیم پیدا کنیم
2- ما تو خونه 2 تا مرغابی داریم حدودا 65 روزه، و حدودا 2.5 کیلو گرم وزن ،چطور می شه فهمید نرن یا ماده ؟اگه ماده باشه از چند روزگی تخم می زارن؟
ممنون ازلطفت

سلام دوست گرامی
نیازی به این هزینه نیست
شما اگر مکان مناسبی داشته باشید مثلا 500 تا 1000 متر می تونید با در نظر گرفتن تو هر متری 5 تا 10 تا اردک دو هفته ای با توجه به وسع مالیتون بچه اردک از ورامین خریداری کنید و پرورش رو شروع کنید. برای فروش هم بیشتر تو شمال مصرف میشه اما تو قم هم بفروشین . سوالاتونو رو جزئی تر بگین تا بجوابم
موفق باشید

محمد یکشنبه 28 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 12:54 ق.ظ

سلام مطلب بعدی در مورد اردک ها چی شد؟

به زودی میزارم
منتظر باشید. در اسرع وقت یه کم کسالت دارم.

حسن چهارشنبه 15 دی‌ماه سال 1389 ساعت 08:53 ق.ظ

با سلام می خواستم بدونم جوجه اردک های پرورشی را بعد از چه مدت می توان داخل آب فرستاد و بهترین فصل برای پرورش اردک کدام فصل است

سلام برای پرورش اردک از نظر بازدهی سود مالی
بهترین موقع خرید جوجه مرداد ماهه چون بهترین قیمت رو داره .
تو تابستون که می تونی تو هر سنی بفرستی تو اب چون هوا گرمه ولی تو فصل سرد تا یه ماهگی بهتره تو اب نفرستی چون تلفاتت میره بالا
موفق باشی

حمید جمعه 17 دی‌ماه سال 1389 ساعت 11:23 ق.ظ

سلام می خواستم بدونم علت اینکه پر های پشت جوجه اردک ها میریزه و بدن آن ها خیس به نظر می آید چیست و برای رفع آن چه باید کرد جوجه اردک ها بیشتر از یک ماه دارند و تلفات آن ها در این چند روزه بالا رفته است

سلام چند تا دلیل می تونه داشته باشه.
اولین دلیل اینکه رطوبت محیط براشون زیاده . منظورم اینه که ائنا رو میفرستین تو اب.
دوم اینکه جیره شما مطمئناً ناقصه. بهتره بگید که برای جیره غذایی از چی استفاده میکنید تا راهنماییتون کنم.
و در نهایت اینکه جایگاه نگداری، منظورم جای استراحته اونم رطوبت بالاست و .... بقیه رو بهتره بدونم شما در چه جایی پرورش میدید. جیره تون چیه. استان محل پرورش؟
موفق باشید

حمید یکشنبه 19 دی‌ماه سال 1389 ساعت 09:00 ق.ظ

محل پرورش : گیلان و غذایی که بهشون می دهم سبوس برنج است و داخل محل نگهداری آن ها آب هم قرار می دهم

ببینید دوست عزیز.
اب برای خوردن قرار بدید. باید باشه . ولی برای ابتنی نه قرار ندید.
جیره شما دارای فقر کامل مواد غذاییه.
بهتره برای اینکه نتیجه مطلوب به دست بیارید از پلیت آماده مرغ پایان دان استفاده کنید. براتون سخته بخاید یه جیره رو اماده کنید مطمئنا دستگاه ندارید.
یه کم براتون گرون در میاد اما جواب بسیار عالی از رشد میگیرید.
موفق باشید

اصغر چهارشنبه 6 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 01:20 ب.ظ

سلام . من علاقه زیادی به پرورش اردک دارم چون تو شمال زمین زراعی داریم میخام تو این کار سرمایه گذاری کنم ولی اندکی بخاطر عدم تخصص مشکل دارم البته چند سوال دارم
1_آیا سبوس و دانه پارس که با آب مخلوط میشوند تغذیه خوبیست؟
2_پرورش 5000 هزار قطعه ماهانه به چه مقدار تغذیه نیاز دارد منظورم قیمت هست
3_جوجه ها طی چند ماه به بازار می توان عرضه کرد؟
4_مرداد ماه قیمت جوجه ها در ورامین چقدر است؟
5_ از آشیانه گلخانه ایی میتوان جهت پناهگاه برایشان استفاده کرد؟ چون چنین مدلی رو دیدم فقط میخام اطمینانم بیشتر بشه.
یک دنیا ممنون و متشکرم . شما با این کار منو به آینده امیدوار میکنید.

سلام
سبوس رو حذف کنید با دانه پارس می تونید نتیجه خوب بگیرید.
2. هر جوجه تا بلوغ به صورت عملی 15 کیلو غذا میخوره اما رو کاغذ ده کیلو نوشته.
3. دو ماه.
4. دور رو بر 350 تا 400 تومن
5. بله میشه خوبم جواب میده.
موفق باشید.

اصغر چهارشنبه 6 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 05:50 ب.ظ

سلام مهندس.
پیرو سوال قبلی خاستم چندتا سوال دیگه بپرسم.
۱-ایا شما هم طرح ۵۰۰۰ تایی امتحان کردین ؟
۲-آیا جوجه اردکها برای مقابله با بیماری نیاز به واکسن دارن؟
۳-جوجه اردکها چه ساعاتی از روز باید غذا بدیم و چند بار ؟
۴-ایا یک نفر از عهده طرح ۵۰۰۰ تایی برای مراقبت از جوجه ها بر می اید یا نیاز به کارگر دارد؟
۵-در ضمن مگه قیافه افرادی که با دام وطیور سرو کار دارن چشه که تو وبلاگتون نمیذارین؟ لطفا ما رو به آینده امیدوار کنین.

من امتحان نکردم اما دوستان زیادی امتحان کردن یه کم برای فروش سخته ولی میشه.
2. پاستورلوز واکسن جوجه اردکهاست. یه سری دارو ها برای پیشگیری که با مراجعه به داروخونه بهتون میگن.
3. دو وعده تا 3 وعده در روز صبح ظهر و عصر.
4. راحت راحت بر میاد ولی کارش باید فقط اردک باشه.
5. میزارم البته زیاد گذاشتم اما دوستان ایرانی افتخار عکس گرفتن نمیدن . دوستان خارجی بیشتر گذاشتم حتی خانمهای اسپرت رو .
موفق باشید

اصغر جمعه 8 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 12:01 ق.ظ

سلام مهندس عزیز
طبق معمول چندتا سوال داشتم
1- شماچند ساله که اردک پرورش میدین؟
2-اگر بخایم الان اردک ها رو بصورت عمده بفروشیم چند قیمت از ما میخرن؟ آیا هرکدام رو 4000تومان میخرن؟
3-محلی سراغ دارین تو گیلان که جوجه اردک پکنی بفروشن اونم به صورت عمده؟
4-وام میدن؟
راستی خیلی دوست دارم گزارش تصویری از پرورش اردک تو وبتون ببینم. کم پیدایین؟

سلام دوست عزیز
1. من زیاد نیست که اردک رو پرورش می دم اما از اونجایی که تو حومه شهر یه زمین داشتیم توش مرغ و اردک از بچه گی خودم تا حالا که بیستو چند سالمه پرورش می دادیم. اما یکی دو ساله که اقدام به پرورش با تعداد بالا اقدام کردم.
2. تو مازندران از 4500 تا 7000 تومن بسته به جثه اردک میخرن.
3. والا همه جا تو بازارهای هفتگی جوجه اردک میفروشن.
4. وام نمیدن. الا اینکه از رئیس جمهور بگیرین.
ما هستیم زیر سایه دوستان.

اصغر پنج‌شنبه 14 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 05:52 ب.ظ

سلام و صد سلام به مهندس عزیز
خوشحالم که به سوالاتم پاسخ میدی مهندس. باور کن از وقتی وبلاگت پیدا کردم امیدم چند برابر شده واسه پرورش اردک. تصمیم دارم واسه مرداد ماه حدود ۲۰۰۰ قطعه اردک پرورش بدم . اما کلی سوال بی جواب تو ذهنمه که فقط و فقط از دست تو بر میاد که بهش جواب بدی.
۱-اگه زمین زراعی نداشته باشم میتونم تو زمین معمولی با یه آبگیر مناسب این کارو انجام بدم؟
۲-برای ۲۰۰۰ قطعه جوجه اردک ۲۰۰ متر زمین کافیه؟( ۱۰ در ۲۰)
۳- وقتی کمی بزرگ شدن چه غذایی براشون خوبه که هم شکم پر کن و هم ارزون؟ دانه پارس گرونه
۴- یکی بهم گفته اگه میخای پولدار بشی از این راه بهتره با دستگاه جوجه کشی فقط جوجه شو پرورش بدی بعد بفرورشی . گفته پرورش اردک گوشتی مقرون به صرفه نیست و خیلی مایه میبره. آیا این درسته از نظر شما؟ کمی فکری شدم
۵- چرا بعضی اردکا یه روز تخم میکنن فرداش نمیکنن؟ راستی نظرت درباره فیلم هیچ چیه؟
خوشبحالت مهندس که راحت میتونی اینکارو انجام بدی ولی من کلی مخالف دارم که اصلا اینکار منو تایید نمیکنن میگن این چه کاریه مگه قحطی کاره. تو شهرم ولی یه ویلا هم داریم که حیاط بزرگی داره... بگذریم .خدایش فقط تویی که منو به این کار امیدوار میکنی. ممنونم ازت.

سلام دوست عزیز
این یه قرارداده بین من و همه ایرانی ها و همه دوستایی که به من سر میزنن.
1. بدون آبگیر هم می تونین منتها آب داشته باشید از طشت استفاده کنید.
2. کافی که نه اما جواب میده.
3.دانه پارس گرونه اما نتیجه مطلوب می گیرید. منتها من چند روز پیش یه سری به قیمتهای اردک و دانه زدم دیدم وضع خیلی خراب شده.
4. خوب بود اما الان بازار یه کم بیش از حد افتضاحه تا مرداد خدا بزرگه.
5. سیکل تخمگذاری اردکا و بعضی موجوادت دیگه اینطوریه البته همه اردکها اینطوری نیستن . هر اردکی با اردک دیگه تفاوت داره.
من پرورش اردک رو با توجه به گرونی دانه ای غلات فعلا تعطیل کردم.
امیدوارم موفق باشی . اما یه کم برو دنبال بلدرچین هنوز بازارش خوبه/

اصغر جمعه 15 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 09:00 ب.ظ

سلام مهندس گفتی که دستت شکسته شده بود و بیمارستان بودی خیلی ناراحت شدم. الان بهتری؟ چطوری این حادثه برات پیش اومد؟
انشاالله زودتر بهبود پیدا میکنی.
گفتی بازار اردک فعلا زیاد خوب نیست و تعریفی نداره. یعنی امکان داره تا مرداد ماه بهتر بشه؟
۱-گفتی بلدرچین خوبه آخه من تاحالا ندیدم تو بازارهای محلی گیلان بلدرچین خریدو فروش بشه میترسم رو دستم بمونه
۲- بیخیال من که تصمیم گرفتم اینکارو ادامه بدم بنظرت با این وضعیت بازار دستگاه جوجه کشی بگیرم و جوجه اردک بفروشم بهتر نیست؟
۳-اگه جوابت مثبته ۵۰۰هزار تومن مایه دارم یه مدل دستگاه جوجه کشی مناسب سراغ داری؟ تو گیلان که بشه خرید چه بهتر
۴- شنیدم از فروردین قیمتا کاهش پیدا میکنه آیا تاثیری تو بهبود وضعیت پرورش میزاره؟
۵-گفته بودی سبوس برنج خوب نیست دلیلش چیه؟ من سبوس برنج و با دونه پارس و آب گرم قاطی میکنم میدم به خورد اردکا چطوره؟
در آخر باید بگم من اینترنت رو زیرو رو کردم اصلا مطالب دلچسبی در مورد پرورش اردک نداره جز همین وبلاگ که باز آدم رو آروم میکنه ای والله به تو که اینقدر زحمت میکشی. راستی الان خودت چی پرورش میدی؟

سلام
خوبم شکر.
نمی دونم تا مرداد ماه خدا بزرگه.
1. بلدرچین تو بازار محلی فروخته نمیشه تو فروشگاههای مرغ فروخته میشه به صورت کشتار شده و بسته بندی.
2. اردک روسی عالیه سود میکنی حتی تو این وضعیت.
3. برای خرید دستگاه یه سرچ تو گوگل بزن بلدرچین دماوند بهترین دستگاهها با گارانتی و ارزون ترین قیمت تو ایران. خودم دوست دستگاه ساز دارم اما قیمتش یه کم بالاست.
4. نمی دونم.
5. سبوس خاصیت غذایی نداره با توجه به قیمتش گرون در میاد و رشد اردکات رو هم به تاخیر میندازه.
شما لطف دارید من به زودی مطالب تازه تر و جدید تری در مورد اردک براتون میزارم تا استفاده کنید الان یه کم مشغله کاریم زیاده.
من دامداری دارم و مدیر دو تا سالن مرغداری ام. کار ساختمونی هم می کنم و خرید و فروش ماشین و موتور و نهایتا کشاورزی هم می کنم زراعت علوفه.
موفق باشید
موفق باشید

محمد شنبه 16 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 09:11 ق.ظ

با سلام می خواستم بدونم آیا نژاد تولوزی غاز در ایران وجو دارد و اگر هست در کجا می توان تهیه کرد

سلام دوست عزیز
والا اطلاعی ندارم.شاید باشه.

حسن دوشنبه 18 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 08:25 ق.ظ

سلام می خواستم بدونم قیمت یک دستگاه جوجه کشی 100 تایی چقدر است

سلام دورو بر 250 تا 300 تومن.

اصغر دوشنبه 18 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 06:26 ب.ظ

سلام مهندس امیدوارم حالت خوب باشه . میخاستم چیزی رو باهات در میون بزارم. یه تغییراتی تو پروژم دادم . میخام ۱۰۰ قطعه مرغ محلی تخمگذار بخرم و تا مرداد ماه برای پرورش جوجه اردک دس نگه دارم . بنظر شما توجیه اقتصادی داره؟ و در ادامه چندتا سوال
۱ـاز نظر ظاهری یه مرغ محلی تخمگذار چه مشخصاتی داره؟
۲ـ آیا به غیر از مرغ محلی جایی سراغ دارین که مرغ مخصوص تخمگذاری بفروش برسه؟
۳ـبرای مرغ تخمگذار دادن ۲ وعده تغذیه اونم با دونه پارس کافیه؟
۴-این شیوه مخصوص مرغداری که با ترفند خاموشی از هر مرغی در روز ۲ عدد تخم میگیرن رو میشه انجام داد.؟
۵ـ من معمولا در ساعت ۹ شب براشون تغذیه میزارم بنظر شما توجیه علمی داره؟
۶ـ چندتا مرغ داشتم با پاهای بلند اینا کلا خیلی دیر تخمگذار شدن و در ضمن تخمهای کوچکی داشتن مدل این مرغا چیه؟
۷ـاگه میخاستین چندتا توصیه کلیدی واسه پرورش مرغ تخمگذار برام داشته باشین چیه؟
آخ یه چیزی الان یادم اومد چرا بعضی از اردکا تخماشونو به صورت ناقص بیرون میدن فقط سفیده و زرده بدون پوسته؟
با آرزوی موفقیت روز افزون

سلام .
کارت نشون میده که به طیور علاقه خاصی داری.
برای توجیه اقتصادی نمی تونم نظری بدم چون بسته به بازار محلی داره.
والا یه 1.مرغ تخمگذار جسور و شاداب و همیشه در حال جست و خیز .
2. بنده سراغ ندارم.
3. خوبه اما بهتره مخلوطی از نون خشک و گندم و ذرت و دونه پارس استفاده کنی تا ارزون تر در بیاد.
4. هیچ مرغی روزی دو تا تخم نمیزاره.
5. شکم مرغا سیر باشه توجیه عملی داره.
6. نژاد لاری . بیشتر برای جنگ استفاده میشن.
7. هر کاری رو با توجه به توجیه اقتصادیش انجام بدی . اگر میصرفه خوبه اگر هم نه اون کار خود به خود نابود میشه.
نشونه کمبود کلسیمه. از دی کلسیم فسفات تو غذاشون استفاده کن. تو داروخونه دامپزشکی دارن.
موفق باشی

محمد چهارشنبه 20 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 07:28 ق.ظ

سلام قیمت دستگاه جوجه کشی ۱۰۰ تایی چند است

سلام دقیقا نمی دونم. اما حول و حوش 250 تا 300 تومن. اما وقتی ظرفیت بیشتر باشه قیمت کمتر میشه.

اصغر جمعه 22 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 02:23 ب.ظ

سلام بر مهندس عزیز و نستوه. خدا قوت
شنیدی مهندس تازگی مریضی تو طیور راه افتاده منکه از هر جایی سوال میکنم خیلی تلفات دادن. لطفا در این مورد اطلاع رسانی کنید وراههای مقابله وپیشگیری رو توصیه کنید. واسه همین پروژه مرغ تخمگذار رو به تاخیر انداختم. و سوال
۱- آیا مرغی که مریضه بهش واکسن بزنیم تاثیری داره که زنده بمونه؟
۲- واسه شروع کار تعداد گله اردک گوشتی رو ۱۰۰۰ قطعه در نظر بگیرم خوبه یا بیشتر؟
۳- شما گفته بودین یه اردک از بدو تولد تا اینکه بالغ بشه فقط سیزده کیلو تغذیه لازم داره؟ درسته یا من اشتباه میکنم؟
۴ـدلیل اینکه گفته بودین اردک روسی پرورش بدم چیه؟ با توجه به اینکه دیر رشده نسبت به اردک پکنی آیا مقرون به صرفه هست؟
۵ـدی فسفات کلسیم رو چند وعده و در چه غالب به خورد اردکا بدم. احتمال مرگ این اردک وجود داره که تخمش ناقصه؟
۶ـبه نظر شما در پرورش ۱۰۰۰قطعه اردک چه میزان بودجه باید صرف تغذیه شون کنم از بدو تولد تا بلوغ؟ قیمت یه تومان. تخمینی هم کافیه
۷ـ بنظر شما برای تکمیل کردن گله اردکها باید چیکار کنم؟ بهتره همه رو از مراکز فروش عمده مثل ورامین بخرم یا کم کم از بازارهای محلی تهیه کنم؟ کدومش ارزونتره؟
۸ـ چقدر به آگهی های تبلیغاتی در اینترنت مبنی بر فروش جوجه اردک اطمینان دارین؟
یک دنیا تشکر و سپاس فراوان

سلام اصغر جان
سوالات خیلی طولانیه وقتی بخام جواب بدم باید قید جواب دادن چند نفرو بزنم چون وقتم کمه
1. مرغ مریض درمان داره نه واکسن.
2. هر قدر سرمایه می تونی بزاری کار کن.
3. 10 تا 13 کیلو تا 8 هفتگی نه تا بلوغ عزیزم.
4. قیمت بالاتری داره و گوشت بیشتری میگیره نر تا 10 کیلو هم میشه.
5. داروخونه راهنماییت میکنه. مرگ اردک نه . ولی ضعیف میشه.
6. قیمت یک کیلو خوراک رو در 13 ضرب کن و در 1000
7. همین بازارهای محلی هم 1000 تا دارن.
8. من تا حالا اینترنتی نخریدم اما میشه تلفنی آدرس گرفت و رفت و خرید و نقدا پرداخت کرد.
موفق باشی.

احمد شنبه 23 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 10:04 ب.ظ

سلام بهترین غذا برای اردک ها که سیرشون کنه چیه ؟ و برای هر 1000 اردک چقدر از این غذا باید روزانه تهیه کرد

سلام
طبق معمول بهترین غذا برای هر موجودی غذایی هست که بتونه نیازهای اونا رو تامین کنه.
پلیت و جیره کارشناسی.
اما برای اردک زیاد سخت نمیگیرن و مخلوطی از نون خشک و سبوس برنج و پلیت و گندم و ذرت استفاده میکنن. هر اردک متوسط در طول دوره رشدش تو 8 هفته 10 تا 13 کیلو غذای کامل مصرف میکنه. و برای نیاز روزانه باید یه سری به جداول بزنید که براتون تو یه پست مخصوص میزارمشون.

اصغر شنبه 30 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 02:49 ب.ظ

سلام مهندس آره حق با توء. من فقط به خودم فک میکردم و این فرصت رو از دیگر دوستان میگرفتم چشم سعی میکنم سوالام هدفمندتر بپرسم و وقت زیادی نگیرم. به احترام شما و دیگر دوستان فقط بجای سوال شماره و تعداد سوالات رو میزارم.
۱-
۲-
۳-
۴-
۵-
۶-
۷-
در آخر از وبلاگ زیبای شما تشکر میکنم راستی بچه کجایین؟ چند سالتونه؟

سلام اصغر جان
نگفتم اصلا سوال نپرس دوست عزیزم.
برای اینکه در مورد من بدونید می تونید رو پروفایلم کلیک کنید و اطلاعات شخصیم رو ببینید.
من اهل بابلم و 27 سالمه.

اصغر سه‌شنبه 2 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 10:30 ب.ظ

سلام مهندس
حالت خوبه سال نوت مبارک باشه مدتی نبودم دلم واسه اینجا تنگ شده بود. در مورد بلدرچین تحقیق کردم موجود خوب و زود بازده ایی هست ولی بازارش چنگی به دل نمیزنه اونم تو شمال. فعلا دارم رو پرورش اردک کار میکنم . مهندس پلیت چیه ؟ منکه فعلا به اردکام گندم میدم آهان راستی اردکام علاقه عجیبی به کرم و حشرات و مخصوصا حلزون دارن یعنی درسته قورتش میدن باعث تعجبم میشه اشکالی نداره؟ راستی مطلب جدیدی در مورد پرورش اردک نداری؟

سلام اصغر جان
سال نوت مبارک
بازار بلدرچین تو شمال خوبه
پلیت غذای آمادست
کرم و حشرات براشون مشکلی پیش نمیاره
به خدا سرم شلوغه خودمم جوجه ریزی دارم وقت بشه مطلب جدید رو می نویسم برات میزارم
قوله قول
موفق باشی

ترانم چهارشنبه 8 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 01:57 ب.ظ

سلام
ما یه دوتا جوجه اردک داریم اصلا از اب می ترسن چه کار کنیم وایسیم پرهاشون دربیاد؟

tjeyuetyu جمعه 18 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 05:21 ب.ظ http://http:/

srtuetyjrtyujtyujetw6u

رضا جمعه 15 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 02:25 ب.ظ

سلام رضا هستم 22 سالمه از کار مرغداری خیلی خوشم میاد ثبت نام کردم برای آموزش دوره پرورش مرغ گوشتی . میخواستم بپرسم به نظر شما میتونم یه مرغداری خوب راه اندازی کینم ؟حدودا چقد خرج داره؟ وام هم میدن؟ممنون میشم

صابر شنبه 16 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 11:44 ق.ظ

آقا قاسم سلام من نمیتونم این فایلارو دانلود کنم

سلام
لینک باسازی شد
دانلود کنید

حسینی پنج‌شنبه 26 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 03:03 ق.ظ

سلام مهندس خسنه نباشید.سایت بسیار خوبی دارید
اینطور که شما فرمودید با یه حساب سرانگشتی ضرر می کنیم
قیمت دانه پارس کیلویی 800 تومان ضربدر 13 کیلو میشه حدود 10000 تومان تازه هزینه دارو و ... به کنار.میشه کمی توضیح بدید؟!

سلام
قیمت یک کیلو دانی که خودتون میکس کنید میشه 510 تومن
با توجه به ضریب تبدیل اردک 2.5 ضرب در 5 میشه 2500 تومن و قیمت یک اردک 20روزه 1500 تومن باهم میشه 4000
این قیمت روزه که میگم یه کم دنبالش برید
قیمت هر اردک هم 8 تا 10000تومن
حالا سود داره یا نه؟
موفق باشید

حسینی دوشنبه 30 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 02:57 ق.ظ

سلام بر مهندس عزیز
ایکاش در زمینه لانه سازی و خصوصیت یک لانه خوب و نحوه گرم کردن لانه های محلی توضیح می دادید.واقعا جای این بحث خالیه چون خیلی از دوستان ظاهرا بیشتر در تعداد پایین ودر خانه یا باغ خود مشغول هستند.ایا لامپ های مادون قرمز برای گرم کردن خوب هستند؟

به چشم
این لامپها یه کم گرون قیمت هستند

سید روح الله حسینی سه‌شنبه 8 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 01:21 ق.ظ

سلام
مهندس جان شما چند پست بالاتر به دوست ما فرموده بودید براورد هزینه هرجوجه میزان مصرف غذا را در قیمت ان ضرب کن.من مفهوم ضریب تبدیل و... نمیفهمم .اگر میشه کمی بیشتر توضیح بدهید.

ضریب تبدیل یعنی اینکه یه جوجه چه مقدار غذا می خوره تا یک کیلو وزن بگیره
ضریب تبدیل اردک 3 به یکه
اما بیشتر از 2.5 کیلو وزن گرفتن تو اردک برای اردک پرواری نمی صرفه و این یعنی 7.5 کیلوغذا برای 2.5 کیلو وزن
حالا بیشتر از این وزن بخاید نگه داشته باشید مصرف خوراک بیشتر میشه
و منظور من از اینکه تو اون جواب به دوستم گفتم چه مقدار خوراک مصرف میکنه برای اون هدفی که اون بنده خدا می خاسته بوده

سید روح الله حسینی شنبه 12 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 03:41 ب.ظ

سلام بر مهندس عزیز که برای ما وقت می گذارید و جواب می دهید.خیلی ممنون فقط چند تا سوال
1- بین این جواب و جواب 3 تا پست بالا تر کمی تفاوت وجود داره که من نفهمیدم
2- یه کم در مورد اصول لانه سازی جهت کارهایکوچ توضیح بدید
3-برای گرم کردن لانه های محلی لامپ مادون رمز خوبه یا نه؟اگر توصیه ای دیگری داردی بفرمایید
4-ایا میشه با شما تلفنی صحبت کرد و مشورت گرفت

حسینی سه‌شنبه 15 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 07:21 ق.ظ

با سلام خدمت جناب منهدس
یا برای پرورش اردک در حد 1000 عدد در روستا باید از جایی مجوز بگیریم؟شرایط اخذ مجوز و اینکه از کجا باید شروع کنیم؟و ایا اینکه در منطقه روستایی هستم امکان دارد به من مجوز ندهند؟

امین جمعه 18 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 09:20 ب.ظ

با سلام - زحماتکشیده شده قابل قدر دانی میباشد.

حسینی دوشنبه 19 دی‌ماه سال 1390 ساعت 01:30 ق.ظ

با سلام
لطفا جیره غذایی بای اردک گوشتی و تخم گذار را بفرمایید .
و اینکه ضریب تبدیل هایی که در پورش طیور گفته میشه با جیره غذایی خاصی است.اگر از مواد ویتامینی استفاده نکنیم و به اصطلاح ارگانیک باشه خیلی هزینه اضافه میشه؟
ممنون

محمد چهارشنبه 10 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 03:36 ب.ظ http://civiling.blogfa.com

سلام. با تشکر از مطالب عالی شما. فقط میخواستم ببینم فروش اردک بالغ سخته یا نه بازارش چطوره با تشکر

سلام
من سال 89 داشتم پدرم در اومد تا تونستم بفروشم اما میشه فروختش و رو دستت نمیمونه.

سید روح الله حسینی سه‌شنبه 23 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 07:30 ق.ظ

سلام مهندس
چن وقته سر میزنم مطلب جدید نمیبینیم.ما از این سایت خیلی استفاده می کنیم.انشاالله وقت بیشتری بزاری نمیدونم دلسرد شدی یا گرفتاری.به هر حال موفق باشی.
من روی راهنمایی و مشاوره با شما که داشتم کار پرورش اردک و غاز رو شروع کردم و اولین گله رو انشا الله بهر میریزم.دعا کنید موفق باشم
راستی الان که سویا گان شده چی به جاش استفاده کنیم بهتره؟

مریم شنبه 19 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 12:34 ق.ظ http://mrylife.blogfa.com

مرسی واقعا!

asef چهارشنبه 28 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 02:54 ب.ظ

سلام.میشه در مورد پرورش اردک گوشتی هم مطلب بزارین. خیلی ممنون میشم

سلام
حتما

مهدی سه‌شنبه 30 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 04:14 ب.ظ

آقا درود ،

پس فایل بعدی را نمیگذارید؟میدانم مشغله دارید ولی چه کنیم که ،جماعتی این ور منتظرتون

علی پنج‌شنبه 8 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 10:40 ب.ظ

لام. خسته نباشی . میخوام بزنم تو این کار . میخوام ببینم واسه 500 تا اردک چقد مکان نیازه! (لونه؟) یه استخر داریم میخوام بقلش یه لونه بسازم و اردک پرورش بدم . میشه یکم راهنماییم کنی/؟؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد