علم و دامپروری

تخصصی دام- دامپزشکی ،طیور و آبزیان و بیماریها ( لطفاْ در رابطه با این وبلاگ با نظراتتون ما رو در نشر علم همراهی کنید.)

علم و دامپروری

تخصصی دام- دامپزشکی ،طیور و آبزیان و بیماریها ( لطفاْ در رابطه با این وبلاگ با نظراتتون ما رو در نشر علم همراهی کنید.)

پروژه مرغ گوشتی

سلام دوستای خوبم

دیدم پروژه خیلی طرفدار داره یه دونه هم از مرغ گوشتی براتون گذاشتم.

اعداد رو به روز کنید همه چیز تغییر می کنه و یه پروژه کامل مرغ گوشتی 100000 قطعه ای دارین.  

 

فایل به صورت اکسل و با حجمه 307 کیلو بایته.

موفق باشید

نظر بزارید

دانلود کنید

نظرات 44 + ارسال نظر
یه دوست چهارشنبه 20 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 03:51 ب.ظ

از مطالب ژر بارتون ممنونم.
در مورد سی دی هایی که نوشتین واقعا رایگانه

خواهش می کنم.
رایگان رایگان.

. پنج‌شنبه 21 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 05:04 ب.ظ

من یه سوال دارم . اگه زحمتی نیس با توجه به اندوخته های علمی و تجربی یه کمکی به این حقیر بکنید؟
من میخام کار تولیدی راه بندازم . بنظرت کدومشون ریسک کمتری داره . بازگشت سرمایه سریعتره . بازار ش نوسان نداره یا کمه . زحمت کمی داره. پول خوبی داره
1. شترمرغ
2. مرغ
3. بوقلمون
4. بلدرچین
5. تمساح
6. گاو
7. گوسفند صنعتی
8. سایر گزینه ها (تشریحی)
لطفا هرچه زودتر گزینه مناسبرا با ذکر دلایل منطقی و غیر منطقی مرقوم بفرمایید؟ ارادتمند شما اونجانب
نوکرم فعلا بای

با سلام خدمت شما دوست گرامی
اگه تو تماس با من میل میزاشتین بهتر بود به جواب سوالتون بهتر می رسیدید میل تون هم به دست کسی نمی رسید.
اما جواب سوالتون
کار خوب با پول خوب هم زحمت داره هم ریسک اما بازگشت سرمایه به کاتون بستگی داره
البته بازار ایران همیشه در نوسانه باید اینو در نظر بگیرید که کار کشاورزی بستگی به اون بالایی ها داره که دارن تصمیم غلط می گیرن و کشاورزی یا محور توسعه یا استقلال مملکت رو از پا در میارن
البته من ضدیتی با اونا ندارم ولی هیچ کس تو نظام کشاورزی در جای خودش نیست.
شتر مرغ رو توصیه نمیکنم
البته شغل با در آمد خوبیه اما تو ایران از محصولاتش استقبال نمیشه. پس اگر می تونید بازار خاجی برا خودتون پیدا کنید بسم الله.
2 . مرغ: بستگی به نوع پرورش داره ، گوشتی یا تخمگذار یا مادر .
همشون فعلاض بازار معمولی دارند بعضی وقتها هم بد البته باید تو این کار عشق باشه
چون اگر یه دوره ضرر بدین شاید دور بعد سود خوبی داشته باشین پس نباید عقب بکشید.
مرغ گوشتی سرمایه کمتری می خواد اما باز هم برای سرمایه گذاری چون از وام خبری نیست باید سرمایه مطلوب به حد نیاز رو داشته باشید
بازگشت سرمایش هم 60 روزه است. مرغ تخمگذار بازر نسبتا مناسبی داره اما سرمایه گذاری اولیه بسیار بالایی نیاز داره. مرغ مادر هم ریسک بیشتر هم سرمایه بیشتر و هم بازگشت طولانی تری داره.
3 . بوقلمون خوبه اما دردسرش از این چند تایی که گفتم خیلی بیشتره. بازگشت سرمایه هم دیرتره.
4. بلدرچین رو می تونید با سرمایه کم راه اندازی کنید ریسک کمتر سود بیشتر و بازگشت سرمایه زودتری دره. اما بازریابی نیاز داره.
5. تمساح رو نمی دونم چون در مورد اون نه تحقیقی انجام دادم و نه اطلاعاتی دارم.
6. گاو خوبه اما به دو نوعه سنتی و صنعتی
بازگشت سرمایه دیر تر کار سخت تر و بستگی به تصمیمات دولت داره یه مقع یهو کلی گوشت وارد میشه گاودار گوشتی ضرر یه موقع کلی شیر خشک اما الان قیمت گاو بالاست . من خودم گاوداری رو ترجیح می دم و الان هم گاوداری می کنم.
بهتر اینه که هم شیری پرورش بدین هم گوشتی. البته درصورتی که اینو قبول کنین باید سرمایه گذری مطلوبی هم انجام بدین بازگشتش هم تا 4 یا 5 سال طول می کشه.
7. گوسفنهد در صورت داشتم مرتع گزینه بسیار مناسبیه . چون هر موقع اقدام به فروش کنید پولتون نقده. جایگاه به اون صورت هم نیاز نداره. هزینش هم تغذیه و خرید گوسفنده که باید از یه جایی که ارزون تره خریداری بشه و جایی که گرون تره فروخته یا کشتار بشه.
حالا شما تصمیم بگیرید و میزان سرمایه گذاریتون رو هم معلوم کنید تا اونوقت ببینید که تو منطقه ای که زندگی می کنید کدوم به صرفه تره.
اما در کل کار کشاورزی سخت و پر مشغله است و نیاز به عشق به این کار داره .
موفق و موید باشید

مهسا پنج‌شنبه 21 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 05:22 ب.ظ

مثله همیشه جالب و عالی بود.

سید عبید فخرالدینی دوشنبه 25 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 07:49 ب.ظ

سلام دوست عزیزم
هر چند مطالب مورد نیاز من تو وبلاگت پیدا نمیشه اما بد نیست سلام و عرض ادبی داشته باشم خدمتت که بعد نگی کردها چقدر بی وفان!!!
موفق باشی

شما لطف دارید
ممنون از لطفتون

agha OMID پنج‌شنبه 12 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 06:40 ب.ظ http://dampezeshk87.tk

سلام آقای مهندس نمیخوای جواب منو بدی؟
2هفته پیش نظر گذاشنه بودم!!!!!

سلام
خیلی سرم شلوغ بود
حتما جواب میدم

فاطمه شنبه 14 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 08:36 ق.ظ

سلام مهندس
کجاییییییییییییییییییییییییییییییییییییی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/
این سی دی نرسید. ایمیلتون رو هم که جواب نمیدید

سلام میلتون رو جواب دادم
سی دی هم میرسه
ولی شما آدرس میل اشتباه دادید
نامه برگشت خورد
لطفاً درست آدرس بدید

جواد سه‌شنبه 1 دی‌ماه سال 1388 ساعت 01:11 ق.ظ

فقط میخواستم خیلی خیلی ازتون تشکر کنم که علی رغم کار ومشغله سخت اینهمه مطالب بسیار ارزشمند رو در وبلاگتون برای استفاده ما میذارید. میدونم که عاشق تولید و کشاورزی و دامپروری هستید. واقعا متشکرم خیلی از مطالبتون استفاده میکنم. کاش آدمای زحمتکش و دارای تخصص امثال شما که با تمام وجود این حرفه رو لمس کرده اند متولی امور کشاورزی و دامی و کلا تولید در کشورمون میبودند. به امید روزهای بهتر

خواهش می کنم
به زودی این آرزوی شما رو به حقیقت تبدیل می کنم.

مسعود دوشنبه 14 دی‌ماه سال 1388 ساعت 10:43 ق.ظ

سلام.
با تشکر از وبلاگ سودمندی که دارید. آیا پروژه ای در ارتباط با تولید واکسن طیور دارید؟
خیلی ممنون

سلام
ممنون از لطفتون
دارم ولی دقیقاْ تا یکسال خیلی سرم شلوغه
به شما تماس می گیرم

فرامرز یکشنبه 27 دی‌ماه سال 1388 ساعت 07:58 ب.ظ http://fara.blogfa.com

سلام می خواستم نظر شما رو در رابطه با ژرورش زنبور عسل بدونم واین که اطلاعات لازم برای این کار رو از کجا به دست بیارم ممنون

پاسخ ارسال شد

peyman سه‌شنبه 20 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 09:04 ب.ظ

salam ostad
man taze ba weblogeton ashena shodam kheyyly khosham umad
tagriban hameye magaleharo danload kardam
bahbah emshab ta sobh nemikhabam

فرح شنبه 15 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 07:09 ب.ظ

من اولین باری بود که این سایت دیدم به نظرم خیلی خوب بود . پروژه رو هم برداشتم مرسی.

شلله که لحظات خوبی رو تو این وب سپری کرده بوده باشین
و همچنین پروژه به دردتون خورده باشه
موفق و موید باشید

مصطفی دوشنبه 5 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 01:23 ب.ظ

با سلام مطالب جالبی دیدم میخواستم بدانم واسه مرغداری گوشتی به تعداد۲۰۰۰۰ مکانیزه غیر از زمین در حوالی شیراز با اب و هوا شیراز حدودا چقدر هزینه میبره ممنون میشم جوابم رو بدید

سلام
با توجه به اینکه اکنون در حال احداث همین مرغداری با مشخصاتی که فرمودید هستیم
بدون زمین سالن و تجهیزات یه چیزی در حدود 250 تا 300 آب می خوره
موفق باشید.

محبوبی یکشنبه 23 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 12:12 ب.ظ

با تشکر. این ارقام مربوط به چه سالیه؟ در ضمن طرح توجیهی مرغداری گوشتی هم میشه بذارین؟ برای شروع مرغداری ۲۰۰۰ تایی خوبه؟ وام به فارغ التحصیل کشاورزی براش میدن؟ چون کوچکه میپرسم. مرسی از لطفتون.

پاسخ ارسال شد

محسن سه‌شنبه 14 دی‌ماه سال 1389 ساعت 10:42 ق.ظ http://bestial.blogfa.com

با عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما دوست گرامی

من دانشجوی علوم دامی سال آخر دانشگاه شیراز هستم و ازت میخواستم ببینم میتونی یه نمونه طرح توجیهی مرغ مادر گوشتی برام پیداکنیاستاد گفته ۱۲۰ هزارقطعه ای با جهاد هم هماهنگ کرده به کسی چنین طرحی نده اگر برات مقدور هست یه لطفی در حق ما بکن ایشالا جبران میکنم( بفرست به ایمیلم) zarei88@gmail.com

با تشکر

سلام دوست عزیز
استادتون خواست ماهی گرفتن رو بهتون یاد بده نه خوردن ماهی آماده
بهتره ازش به خاطر این کارش تشکر کنید.
مرغ مادر ندارم اما با توجه به طرحهای دیگه ای که گذاشتم می تونید خودتون به راحتی بنویسید
از منم دلگیر نشید
اگر وقت هم داشتم براتون می نوشتم ولی بعد از امتحانات .
موفق باشید

فریدون سه‌شنبه 15 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 11:11 ق.ظ

با سلام و خسته نباشید
من میخواهم تا ۲ سال دگه گاواری گوشتی ۱۰۰ راسی بزنم فقط میخوام
ابعاد سوله و انباری و اصطبل از نظر طول و عرض و ارتفاع حدودی
را لطف کنبد بهم بگید برای استعلام قیمت نیاز دارم ممنون

فریدون سه‌شنبه 15 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 11:23 ق.ظ

با سلام و خسته نباشید
خودتان از کار گاوداری راضی هستید یا نه؟

برای ساخت گائداری چقدر هزینه کردید؟
ممنون

سلام آقا فریدون
من عاشق گاوداری و کار با موجود زنده ام.
هزینه زیادی نکردم چون با 700 هزار تومن شروع کردم .
درامد گاوداری باید خوب باشه اما قیمتهایی که سیاست گذاری میگذاره اصولا این کار رو به یه کار کاملا بی سود تبدیل کرده.
شاید در آینده شاهد سود کار گاوداری مثل گذشته باشیم
در غیر این صورت مثل خیلی از کشورهای حوزه خلیج فارس ما هم وارد کننده مواد غذایی دامی خواهیم شد.

فریدون سه‌شنبه 15 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 11:25 ق.ظ

با سلام و خسته نباشید
خودتان از کار گاوداری راضی هستید یا نه؟

برای ساخت گاوداری چقدر هزینه کردید؟

میشه قیمتهارا به ایمیلم بفرستید

ممنون

فرهاد جمعه 18 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 08:36 ب.ظ

واقعا ازتون ممنونم خیلی کاردون درسته

ایلکا دوشنبه 19 دی‌ماه سال 1390 ساعت 06:39 ب.ظ

سلام مهندس در شرایط فعلی صنعت مرغداری گوشتی آیا بازده سرمایه گذاری دارد پیش بینی تان در آینده چگونه می باشد (یک قطعه زمین همراه با چاه و برق و مجوز 20000 قطعه ای را در اختیار دارم)متشکرم

مصطفی زهانی جمعه 16 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 11:08 ق.ظ

shera یکشنبه 16 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 09:51 ب.ظ

salam.khoda ghovat .doste aziz be moshavere niaz daram .mikham ye gavdari ehdas konam albate ba komake vame dolati be mablaghe 180 ya 160 melyon toman .be nazaret chikar konam ?az har kasi soal mikonam migan zarar mikoni olofe va khorake dam kheyli gerone.komak mikham

عابد شنبه 1 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 02:22 ب.ظ

لطف نموده پروژه مرغ پروری تان را به ایمیل من ارسال کنید
سپاس فراوان

afshin akbarpour شنبه 9 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 06:38 ب.ظ

hi merci az kar ghashangton binazire vaghan

ممننم
چون بیشترشون نوشته ی دلمه نه به خاطر پول و نه چیز دیگه

حمید جمعه 6 دی‌ماه سال 1392 ساعت 06:45 ب.ظ http://www.hamidsi.blogfa.com

سلام
من حدود 15 تومن دارم و میخوام 30 تومن تسهیلات بگیرم و به کار دامپروری(گوشتی)بپردازم جاش هم هست ولی تقریبا 10 تومنی خرج داره تا آماده بشه و حدود 15 تا گوساله میخوام بگیرم
به نظر شما این کار چقدر میتونه برام در آمد داشته باشه
امیدوارم بتونم از راهنماییتون استفاده کنم
اگه میشه جوابو به وبلاگم هم بفرستید
ممنون

سلام
کار گاو گوشتی نسبت به شیری دردسر بسیار کمتری داره و هر وقت از این کار خوشتون نیومد می تونید تعطیلش کنید.

mohandes asadi یکشنبه 29 دی‌ماه سال 1392 ساعت 06:05 ب.ظ

واقعا عجب ب شما!!

مهدی پنج‌شنبه 22 آبان‌ماه سال 1393 ساعت 11:32 ق.ظ

سلام مهندس
میتونید پروژه مرغ گوشتی را برام ایمیل کنید ؟
ومیتوانید یک نرم افزار جیره نویسی خوب معرفی کنید یا برام ایمیل کنید؟
ممنون از اطلاعات مفیدی که در صفحه خود قرار داده اید
مهدی

محمد جمعه 5 دی‌ماه سال 1393 ساعت 07:40 ب.ظ

09301362750 لطفا با من تماس بگیرید یا ی پیامک بفرستید باهاتون در تماس باشم لطفا...نه وقت پی ام دارم ن اینترنت دارم ممنون

مهدی _M جمعه 26 دی‌ماه سال 1393 ساعت 12:38 ب.ظ

سلام ممنون میشم راهنمایی کنید.
من 30 تومن دارم میخوام یه گاوداری 20 راسی گوشتی بسازم یه زمین 1 هکتاری دارم تقریبا سالی 10تن یونجه میده خودم خیلی علاقه دارم اما تا حالام دامداری نکردم میخوام از شرکتی که توش کار میکنم بیام بیرون برا خودم کار کنم ده تومنم وام بیارم کافیه؟؟ 20 گاوم نشد 15 تا درامدش تو هر دوره چقد میشه ؟ میصرفه؟ خودم کاری هستم شاید کارگر نگیرم همش خودم کار کنم سختی زیاد کشیدم.
تشکر

هادی جمعه 20 شهریور‌ماه سال 1394 ساعت 12:56 ق.ظ

ابیاست

نیما سه‌شنبه 21 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 01:26 ق.ظ

سلام قربان .
ممنونم ار سایتتون
بنده رشتم مهندسی مکانیک هستش ، ولی علاقه زیادی به گاو داری دارم.
قبل از هرچیز چند تا سوال دارم :
- حد اقل تعداد گاوی که برای شروع یک گاو داری کوچک لازم است چندتا است ؟
- ما که زمین نداریم ، آنچنان پولی هم نداریم که زمین بزرگی بخریم ، واسه خرید زمین کوچیک حد اقل چند متری واجبه ؟
- برای یک گاو داری کوچک ، چه لوازمی اهتیاج دارد ؟ وچقدر پولش میشه ؟
- به نظر شما گاو داری ، سرمایه گذاری خوبیه ؟
# ممنونم از شما ، اگه امکانش هست در gmail بگین که شمارم رو ارسال کنم واستون اگه هم امکانش نیست لطف کنین جواب سوالام رو در جی میلم ارسال کنید #
با تشکر

نیما سه‌شنبه 21 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 01:27 ق.ظ

سلام قربان .
ممنونم ار سایتتون
بنده رشتم مهندسی مکانیک هستش ، ولی علاقه زیادی به گاو داری دارم.
قبل از هرچیز چند تا سوال دارم :
- حد اقل تعداد گاوی که برای شروع یک گاو داری کوچک لازم است چندتا است ؟
- ما که زمین نداریم ، آنچنان پولی هم نداریم که زمین بزرگی بخریم ، واسه خرید زمین کوچیک حد اقل چند متری واجبه ؟
- برای یک گاو داری کوچک ، چه لوازمی اهتیاج دارد ؟ وچقدر پولش میشه ؟
- به نظر شما گاو داری ، سرمایه گذاری خوبیه ؟
# ممنونم از شما ، اگه امکانش هست در gmail بگین که شمارم رو ارسال کنم واستون اگه هم امکانش نیست لطف کنین جواب سوالام رو در جی میلم ارسال کنید #
با تشکر

احسان شنبه 22 اسفند‌ماه سال 1394 ساعت 09:45 ب.ظ

سلام میخواستم بدونم آیا پرورش گاو گوشتی و شیری و مرغداری در آب و هوای جنوب کرمان جواب میدهد و چگونه محصولات دامی خودمون رو صادر کنیم لطف کنید جواب رو به جیمیلم بفرستید www.ehsan75.jadavi@gmail.com

رضا یکشنبه 15 فروردین‌ماه سال 1395 ساعت 09:24 ب.ظ

سلام وعرض خسته نباشید
مهندس جان میخواستم بدونم با مبلغ 60میلیون آیامیتوانم گاوداری بزنم یا خیر اگر هم میتوانم درکجا باچه تعداد گاودر چه شهرستانی

محمد سه‌شنبه 14 دی‌ماه سال 1395 ساعت 10:19 ق.ظ

باعرض سلام و خسته نباشید به مهندس
بنده علاقه شدیدی به پرورش موجود زنده داشتم به همین دلیل وارد عرصه پرورش گاوشدم و الان هم 10راس شیری دارم خیلی ممنون میشم که منو راهنمایی کنید میدونم که اطلاعاتم کافی نیس
ممنون از این وبلاگ پربارشما...

elham سه‌شنبه 20 تیر‌ماه سال 1396 ساعت 02:56 ب.ظ

باسلام من چند روز پیش گوشت شترمرغ ایلکا رو خریدم
اما خیلی بوی بدی میده، به 3 روش هم پخت کردم اصلا مزه خوبی نداره و دیر هم میپزه...
قبلا از گوشت شترمزغ استفاده کردم، درواقع پس از پخت تشخیص اش از گوشت قرمز سخت بود و خیلی هم زودتر از گوشت قرمز میپخت
نمیدونم این محصول ایلکا هست اینجوریه؟
خیلی بده.... نمیدونم چجوری بقیه اش رو تموم کنم!!!

حامد چهارشنبه 5 مهر‌ماه سال 1396 ساعت 03:51 ق.ظ

سلام.خدا قوت ...من میخوام یه مرغداری گوشتی راه بندازم لطفا راه نماییم کنید ....در مورد هزینش و مجوز و وام واینکه سود داره یا نه..ممنون از شما؟

امیر چهارشنبه 3 آبان‌ماه سال 1396 ساعت 07:11 ب.ظ

سلام ممنون از راهنمایی خوبتون بیست تومن سرمایه سرمایه دارم با یک دامداری اماده و وقت کاملا ازاد می خواستم در دامپروری(پرورش بره نر)سرمایه گذاری کنم ایا در این بازار بصرفه هست و یا ریسک بالا نداره و می خواستم بدونم از جیره اش هم اطلاعات دقیقی دارین

مصطفی پنج‌شنبه 4 آبان‌ماه سال 1396 ساعت 10:12 ق.ظ

سلام.مهندس جان وقتتون بخیر.من کارشناسی حسابداری دارم ولی به گاوداری علاقه دارم،مهندس من استان فارس حومه مرودشت زندگی میکنم،واقعیتش من زمین وبرق صنعتی وکل امکانتودارم،چندتاسوال توذهنم هس که اگه راهنمایی کنید خیلی ممنون میشم.
1.ایاتواین شرایط جامعه میشه ریسک کرد رفت دنبال مجوز وساخت وساز
2.باچقدهزینه میشه 100راس گوشتی «سوله وجایگاه»راه انداخت؟

میلاد چهارشنبه 15 آذر‌ماه سال 1396 ساعت 05:38 ب.ظ

سلام.میخواستم یه گاوداری بزنم و تازه شروع کنم با 3 تا گاو . آیا خوبه ؟ هزینه چقدر می شه؟ یه گاوداری معمولی . لطفا راهنمایی کنید.علاقه شدید هم دارم

میلاد جمعه 17 آذر‌ماه سال 1396 ساعت 04:27 ب.ظ

سلام آقای مهندس. ببخشید میخواستم دو تا گاو شیری هلشتاین بخرم و شروع به کار کنم. آیا میشه ؟ سرمایه زیادی ندارم 20 الی 25 تومن.

Omid جمعه 8 دی‌ماه سال 1396 ساعت 12:21 ق.ظ

سلام وقتتون به خیر من می خواستم یه شغل دوم برای خودم راه بندازم فقط می خواستم بدونم پرورش شتر هم به صرفه است یا گاوداری بهتره بی زحمت اگه طرح توجیحی دارید معرفی کنید که من هم مطالعه کنم.سپاس

محبوبی یکشنبه 20 خرداد‌ماه سال 1397 ساعت 12:55 ق.ظ

جریان سی دی چیه منم قصد دارم یه کار ازاد راه بندازم تو فکر گاوداریم

Kamyar جمعه 16 شهریور‌ماه سال 1397 ساعت 03:17 ب.ظ http://kamyarahmadzadeh

سلام اقای مهندس میشه شمارتون روداشته باشم

علی تیرگر پنج‌شنبه 15 فروردین‌ماه سال 1398 ساعت 07:06 ق.ظ

سلام.میشه بفرمایید گاوداری گوشتی در این شرایط چطوره؟
دامادمون اصرار داره میگه شریکی ماشینامونو بفروشیم با 6 هفت تا گوساله شروع کنیم!جا هم باید اجاره کنیم و هیچ سررشته ای نداریم!
متأسفانه با38سال سن مجرد و بیکارم و کلأ 1پراید از دار دنیا دارم.
لطفأ جوابتونو ایمیل کنید برام.موفق باشید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد