علم و دامپروری

تخصصی دام- دامپزشکی ،طیور و آبزیان و بیماریها ( لطفاْ در رابطه با این وبلاگ با نظراتتون ما رو در نشر علم همراهی کنید.)

علم و دامپروری

تخصصی دام- دامپزشکی ،طیور و آبزیان و بیماریها ( لطفاْ در رابطه با این وبلاگ با نظراتتون ما رو در نشر علم همراهی کنید.)

سی دی پرورش بلدرچین

 

سلام دوستای خوبم . 

این دفعه دیگه می خوام براتو یه چیز جالب  بزارم. 

البته از طرف من نیست. 

2 تا سی دی  در رابطه با پرورش بلدرچین.  

این کار از بلدرچین دماونده www.dquail.ir  به این سایت سر بزنید.

امیدوارم که به دردتون بخوره. 

موفق و موید باشید

نظرات 21 + ارسال نظر
ایشون چهارشنبه 20 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 08:19 ب.ظ

من یه سوال دارم . اگه زحمتی نیس با توجه به اندوخته های علمی و تجربی یه کمکی به این حقیر بکنید؟
من میخام کار تولیدی راه بندازم . بنظرت کدومشون ریسک کمتری داره . بازگشت سرمایه سریعتره . بازار ش نوسان نداره یا کمه . زحمت کمی داره. پول خوبی داره
1. شترمرغ
2. مرغ
3. بوقلمون
4. بلدرچین
5. تمساح
6. گاو
7. گوسفند صنعتی
8. سایر گزینه ها (تشریحی)
لطفا هرچه زودتر گزینه مناسبرا با ذکر دلایل منطقی و غیر منطقی مرقوم بفرمایید؟ ارادتمند شما اونجانب
نوکرم فعلا بای

با سلام خدمت شما دوست گرامی
اگه تو تماس با من میل میزاشتین بهتر بود به جواب سوالتون بهتر می رسیدید میل تون هم به دست کسی نمی رسید.
اما جواب سوالتون
کار خوب با پول خوب هم زحمت داره هم ریسک اما بازگشت سرمایه به کاتون بستگی داره
البته بازار ایران همیشه در نوسانه باید اینو در نظر بگیرید که کار کشاورزی بستگی به اون بالایی ها داره که دارن تصمیم غلط می گیرن و کشاورزی یا محور توسعه یا استقلال مملکت رو از پا در میارن
البته من ضدیتی با اونا ندارم ولی هیچ کس تو نظام کشاورزی در جای خودش نیست.
شتر مرغ رو توصیه نمیکنم
البته شغل با در آمد خوبیه اما تو ایران از محصولاتش استقبال نمیشه. پس اگر می تونید بازار خاجی برا خودتون پیدا کنید بسم الله.
2 . مرغ: بستگی به نوع پرورش داره ، گوشتی یا تخمگذار یا مادر .
همشون فعلاض بازار معمولی دارند بعضی وقتها هم بد البته باید تو این کار عشق باشه
چون اگر یه دوره ضرر بدین شاید دور بعد سود خوبی داشته باشین پس نباید عقب بکشید.
مرغ گوشتی سرمایه کمتری می خواد اما باز هم برای سرمایه گذاری چون از وام خبری نیست باید سرمایه مطلوب به حد نیاز رو داشته باشید
بازگشت سرمایش هم 60 روزه است. مرغ تخمگذار بازر نسبتا مناسبی داره اما سرمایه گذاری اولیه بسیار بالایی نیاز داره. مرغ مادر هم ریسک بیشتر هم سرمایه بیشتر و هم بازگشت طولانی تری داره.
3 . بوقلمون خوبه اما دردسرش از این چند تایی که گفتم خیلی بیشتره. بازگشت سرمایه هم دیرتره.
4. بلدرچین رو می تونید با سرمایه کم راه اندازی کنید ریسک کمتر سود بیشتر و بازگشت سرمایه زودتری دره. اما بازریابی نیاز داره.
5. تمساح رو نمی دونم چون در مورد اون نه تحقیقی انجام دادم و نه اطلاعاتی دارم.
6. گاو خوبه اما به دو نوعه سنتی و صنعتی
بازگشت سرمایه دیر تر کار سخت تر و بستگی به تصمیمات دولت داره یه مقع یهو کلی گوشت وارد میشه گاودار گوشتی ضرر یه موقع کلی شیر خشک اما الان قیمت گاو بالاست . من خودم گاوداری رو ترجیح می دم و الان هم گاوداری می کنم.
بهتر اینه که هم شیری پرورش بدین هم گوشتی. البته درصورتی که اینو قبول کنین باید سرمایه گذری مطلوبی هم انجام بدین بازگشتش هم تا 4 یا 5 سال طول می کشه.
7. گوسفنهد در صورت داشتم مرتع گزینه بسیار مناسبیه . چون هر موقع اقدام به فروش کنید پولتون نقده. جایگاه به اون صورت هم نیاز نداره. هزینش هم تغذیه و خرید گوسفنده که باید از یه جایی که ارزون تره خریداری بشه و جایی که گرون تره فروخته یا کشتار بشه.
حالا شما تصمیم بگیرید و میزان سرمایه گذاریتون رو هم معلوم کنید تا اونوقت ببینید که تو منطقه ای که زندگی می کنید کدوم به صرفه تره.
اما در کل کار کشاورزی سخت و پر مشغله است و نیاز به عشق به این کار داره .
موفق و موید باشید

ایشون شنبه 23 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 12:51 ق.ظ

از صبر و حوصله ای که برای جواب دادن گذاشتین نهایت سپاس و تشکر رو دارم. واقعا دمت گرم . مرسی مرسی مرسی .
در مورد مدیریت اشتباه مسولین کشور هم که نگو . درده مشترکه.
من خودم مهندس معمارم و حداقل تو رشته خودم میبینم چه گندایی که نمی زنن. در مورد مشاوره ای که ازتون خاستم واقعیتش دلیل اینکه میخام کار تولیدی رو کنار کار اصلیم شروع کنم علاقه وافر من به طبیعت و هر آنچه که بویی از اون داره هست .
موید باشید. با اجازتون باز هم مزاحم خواهم شد

شما مراحم هستید.
من در خدمت گذاری حاضرم.

فاطمه پنج‌شنبه 5 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 12:15 ب.ظ

سلام آقای مهندس
من cd رو چند هفته میشه سفارش دادم اما هنوز خبری از اون نیست.
با تشکر

نگران نباش میرسه

امید پنج‌شنبه 5 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 03:48 ب.ظ http://dampezeshk87.tk

سلام جساراتا این سی دی بلدرچین کاملا رایگانه؟ چرا؟
من دامپزشکی میخونم و تحقیق این ترمم هم مربوط به بلدر چینه لطفا راهنمایی کنید.
ممنون

رایگان رایگان

حمید دوشنبه 16 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 04:16 ب.ظ

با سلام
از توضیحاتی که دادید فهمیدم که انسان با تجربه و دلسوزی هستید.
من یک گله شیری دارم ولی به بلدرچین علاقمند هستم لطفا؛ در مورد بازاریابی بیشتر توضیح بدید ببینم با این جماعت ایرانی میشه و از لحاظ اعصاب خرد کنی میصرفه این کار رو شروع کنم
با تشکر فراوان

سلام آقا حمید
کار بازاریابی یه کار خیلی سختیه تو ایران
اما برای گوشت بلدچین هم میشه
یعنی داره این گوشت تو تغذیه مردم جا می افته
موفق باشید

دنیا جمعه 9 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 02:30 ب.ظ

سلام
من کارم نظارت بر دامداریهای سنتی هست. چند تااز گاوهایی که من از اونها بازدید کردم شیرشون رو خیلی سریعتر از معمول ازاد میکنن یعنی طوری که اگه دامدار دیر برسه رو زمین میریزه . با صدای شیردوش همسایه یا حتی نور طلوع خورشید فورا ازاد میکنن. آیا راه حلی براشون هست؟ دلیل این اتفاق جز رفلکس سریع اکسی توسین میتونه چیزدیگه ایی باشه؟ممنونم

سلام دنیا خانم
پاسخ رو تو میل تون فرستادم

ابراهیم شنبه 17 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 12:52 ب.ظ

سلام
ضمن عرض ادب میخواستم بپرسم که ایا شما خودتون این سی دی ها رو دیدید؟ و کیفیت و مطالب اون رو تایید می کنید؟و هم اینکه شرکت از ادرس استفاده تبلیغاتی می کنه؟
شاد شاد باشید

سلام
من این سی دی ها رو دریافت کردم
به شما هم میرسه
دیر و زود داره اما سوخت و سوز نداره
تازه رایگانه؟!

ناصری خواه پنج‌شنبه 20 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 03:59 ب.ظ http://kanganherfa.parsiblog.com/

پیشاپیش فرارسیدن نوروز و سال نو را شادباش میگویم.

برایتان تندرستی و نیکروزی

در سال نو آرزو دارم.

باشد که سالی سرشار از شادی

و کامروایی داشته باشید
[گل][گل][گل][بدرود]

احمد چهارشنبه 25 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 05:50 ب.ظ http://www.neyazeshahr.ir

سلام من بلدرچین می خواستم خرید کنم ایا شما فروشنده هم هستین در بندر عباسم لطفا راهنمایی کنید هم می تونید رو سایت پیغام بزارین هم در پست الکترونیکی ممنون
http://www.neyazeshahr.ir
uzar_sef@yahoo.com

مجتبی جمعه 3 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 09:12 ب.ظ

سلام خسته نباشید سایت پرباری دارید من باورم نمی شه که بلدرچین پس از هفته پنجم تخم می ذاره یعنی اگه تخمش رو توی دستگاه بذارم ۵ هفته پس از هچ تخم می ذاره
چون قبلا چندتا بلدرچین داشتم اصلا تخم نمی گذاشتند ماده هم بودند راستی برای بازی گوشی و بالا پایین پریدن بلدرچین چه کار باید کرد هم خودشونو هم من روخیلی اذیت می کنند.باتشکر

سلام شما لطف دارید
حالا چه باور کنید یا نه این واقعیت داره؟؟؟!!!!
برای جست و خیز بیش از حدشون هم قفس چاره خوبیه.
موید باشید

مهربان یاردوست پنج‌شنبه 30 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 12:41 ق.ظ http://se30.blogfa.com

بادرود به شما که برای دوستاران تولیدی همراهی خوبی انحام میدهید

من دوستدارم زنبور داری کنم راهنمائیهای لازم را مبذول فرمائید که ایا به سرمایه گذاریش می ارزد یانه
خدود ۴میلیون دارم چه طوری باید شروع کنم

ضمنا به مقدار ۴هزار متر هم زمین مزرعی با اب دارم ایا میشود درانجا گوسفند داری کرد
قبل از لطف شما ممنون هستم

مجتبی دوشنبه 10 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 09:45 ب.ظ

سلام آقای مهندس
کجایی دلواپس شدم لطف کنید ایمیلتون رو چک کنید

جوابتون رو ارسال کردم

امین یکشنبه 24 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 01:51 ب.ظ

سلام
من چند تا سوال داشتم ممنون میشم اگه پاسخ بدید
1-آیا جوجه کشی مرغ باصرفه است؟
2-تخم مرغ رو از کجا میشه تهیه کرد ؟
3-شما خودتون میتونید سی دی بلدرچین رو بفرستید؟
با تشکر

سلام
1- کار خدا بی هدف و بی صرفه بندش نیست.
2- معمولا از بازار های سنتی هر شهری یا از روستایی ها
3- خیر
موید باشید

بهرنگ سه‌شنبه 9 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 09:51 ق.ظ

سلام
ممنون از مطلبی که گذاشتین.اگر میشه در مورد تسهیلات بانکی و مراحل آن در زمینه تولید بلدرچین اطلاعات بیشتر و کاملی رو میخواستم.ممنون.
در ضمن من هم ایرن و ایرانی رو دوست دارم.

سلام
تسهیلاتی که وجود نداره اگر هم داره بهرش زیاده
فقط صندوق مهر رضا کمک میکنه اونم سایتش به این سادگی بالا نمیاد
بهتره خودتون با کم شروع کنید
موید باشید

محمد سه‌شنبه 14 دی‌ماه سال 1389 ساعت 12:08 ق.ظ http://pangon.blogfa.com

با سلام قاسم خان
نزدیک به یک سال است که تعدادی بلدرچین دارم که تخم می گذارند
تخم ان را به اقوام تعارف می کردم
حدود سه ما هست به پیشنهاد یکی از دوستان دستگاه جوجه کشی دستی ساختم و شروع به جوجه کشی کردم
با 7 بلدرچین شروع کردم حالا نزدیک به 100 تا بلدرچین دارم نزدیک به 30 تا هم تلفات داشته
دنبال پرورش و ادامه کار هستم از شما کمک و راهنمایی می خواستم
از کمک شما سپاس گذارم
راستی اگر کتاب چاپ شده اسم وطریقه بدست اوردن ان را برایم ارسال کن
پاینده ایران

سلام
امیدوارم که تو کارتون موفق باشید و اونو به 100000000 تا برسونید
کمک که هر سوالی دارید بهتره به صورت جزئی بپرسید تا جوابتونو بدم. کلی گویی مثل این مثل میمونه که سنگ بزرگ نشانه نزدن است.
سوالاتونو بگید تا جایی که بتونم حتما جواب میدم
کتاب که همشون قدیمی اند و زیاد هم عملی نیستن . یه سر به میدون انقلاب بزنید کتاب جدید شاید اومده باشه. راستش خودم یه کتاب کاملا عملی نوشته بودم اما با توجه به اینکه ناشرامون به کتابهای مزرخرف ... خاطرات ... بپردازن بیان اینا رو چاپ کنن ما رو دک میکنن و به جای اینکه من حق تالیف بگیرم باید یه چیزی هم که کم هم نبود دستی میدادم تا چاپش کنم. برای همین از روی این مسائل این کتاب هرگز چاپ نشد و با ویروسی شدن کامپیوترم از بین رفت و دیگه حس از نوع نوشتنش رو نداشتم و ندارم . اما بهترین رفرنس مقالات زبان انگلیسیه
امیدوارم که موفق و موید باشید

محمد دوشنبه 15 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 09:52 ب.ظ

سلام مهندس
با تشکر از راهنماییهای صدقانه ات میخواستم نظرت رو درباره پرورش شتر مرغ البته فقط تا سه ماهگی چیه.

سلام
کار خوبیه
چون تو این دوره هزینه تغذیه نسبت به سنین بالاتر کمتره
اما ریسک بیشتری با توجه به مراقبتهای دامپزشکی داره
موفق باشید

رسول یکشنبه 23 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 06:10 ب.ظ http://rasooldriver.loxblog.com

سلام آقای مهندس من چه طوری میتونم این سی دی رو تهیه کنم؟

سلام خدمت شما دوست گرامی
برای تهیه سی دی می تونید یه سر به سایت بلدرچین دماوند بزنید و با اونها مکاتبه داشته باشید و از شرکت بلدرچین دماوند سی دی رو تهیه کنید.
موفق باشید

رسول سه‌شنبه 25 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 08:13 ب.ظ http://rasooldriver.loxblog.com

سلام آقای مهندس خیلی ممنون از پاسختون
من میخواستم چند تا مطلب دیگه هم بهتون بگم میشه لطف کنید ایمیلتون رو هم بدین؟

دوست عزیزم
تو وبلاگ سوالاتو بپرسی خیلی بهتره چون منم راحت تر جواب میدم
اما تو میلم یه کم برام سخت میشه
موفق باشی.

سید امیر حسین سه‌شنبه 5 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 04:56 ب.ظ http://ecin.blogfa.com

سلام آقای مهندس
من پسر ۱۵ ساله‌ای هستم و به حیوانات علاقه‌ی شدیدی دارم آنهم از ۲-۳ سالگی
قبلا ۳تا بلدرچین داشتم که ۲ تا ماده تخم می گذاشتند ولی ۱ ما پیش ۴ عدد بلدرچین بالغ(۱نر-۳ماده) خریدم و هنوز تخم نگذاشتند ضمنا یکی از آنها هم اولش بیمار بود و از چشمش که بسته هم نگه می داشت خون می آمد آنرا از بقیه جدا کردم و بعد از مدتی خوب شد.
و یک جوجه مرغ هم از بچکی (۲ روزگی) تا الان که ۱ ماهش است پیش آنها بزرگ کردم.
به خیلی از وبلاگ ها سر زدم و دلیل تخم نذاشتنشون را پرسیدم و هیچکس بهم جواب نداده.
چون دیدم شما انسان با اخلاقی هستید دوباره این سوال را مطرح کردم. لطفا راه حل مشکل و دلیلش را بهم در وبلاگم اطلاع بدید.
یه دنیا ممنون

حسین میرزائی جمعه 11 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 08:15 ب.ظ

سلام
مدتیه به سرمایه گذاری در کار کشاورزی علاقمند شده ام
الان در مرحله تحقیقات هستم.از اطلاعات خوبی که دادیدسپاسگذارم.
همیشه شاد باشید.

سمیه چهارشنبه 4 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 03:07 ب.ظ

سلام من همشو نخوندم تاجایی که خوندم جالب بود.منم 4تا بلدرچین دارم خیلی دوس دارم تخم بذارن وجوجه بیارن

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد