علم و دامپروری

تخصصی دام- دامپزشکی ،طیور و آبزیان و بیماریها ( لطفاْ در رابطه با این وبلاگ با نظراتتون ما رو در نشر علم همراهی کنید.)

علم و دامپروری

تخصصی دام- دامپزشکی ،طیور و آبزیان و بیماریها ( لطفاْ در رابطه با این وبلاگ با نظراتتون ما رو در نشر علم همراهی کنید.)

گلایه

با سلام خدمت همه دوستای خوبم 

امیدوارم که هر جا و مکانی که هستین سالم و تندرست و سلامت باشید. 

راستش یه مدتیه هر روز وقتی به قسمت لاگین وبلاگم مراجعه می کنم چه تو بخش نظرات و چه بخش صندوق پستیم با نامه های زیادی مواجه می شم که اقای مهندس لطفا این طرح توجیهی و اون طرح توجیهی یا اصلا همه طرحهای توجیهی که دارید برام میل بزنید .   

من در دامداری ام

متاسفانه اکثر این دوستایی که این پیامها رو میزارن هم دانشجو هستن . 

معمولا اینطوری کسی که شما رو دوست داره راه ماهی گرفتن رو بهتون یاد میده نه ماهی گرفته شده رو بزاره تو دستتون اینطوری همه تنبل میشن و من هم میشم مسببش. 

مثل مثلی که برای من میزدن و هر لحظه ازش استفاده می کنم نشید (هلو برو تو گلو). 

من نمونه طرحهایی رو که نه می تونید از جهاد کشاورزی بگیرید و نه می تونید رایگان تهیه کنید رو براتون گذاشتم که البته از همین ها هم سو استفاده شده و خودم به کرات می بینم که داره تو سایتها و وبلاگها فروخته میشه . 

من این طرحها رو گذاشتم تا الگوی کارتون باشه و بتونید با کمک اون خودتون طرح بنویسید . البته اگر دوستان نیاز مند این طرحها اگر حوصله نوشتن اونها رو ندارن من می تونم براشون بنویسم و با هزینه نظام مهندسی تحویل بدم . پس لطفا خودتون تلاش کنید و از حاصل دسترنج خودتون استفاده کنید تا لذتش هم شامل حال خودتون بشه . 

اگر دوستی بگه که من وقت ندارم و درس دارم و دانشجو هستم میگم که من تو دوره دانشجوییم کلی مقاله نوشتم و تفریحهام رو هم داشتم و درسم رو هم می خوندم و مشکلی پیش نمی اومد. 

 

من در دفتر مرغداری

 

دوستان خوبی که برای دانلود بعضی کارهای من مشکل دارن به من اطلاع بدن تا فایل مورد نظر رو براشون دوباره بازسازی کنم و با یه سرور دیگه آپلود کنم تا بتونن دانلود کنن که هفته پیش چندین ساعت در حال به روز آوری وبم پشت صندلی نشستم و با مشغله فراوان اینها رو آماده و بازسازی کردم. 

موفق و موید باشید  

مهندس قاسم خلیل پور

نظرات 13 + ارسال نظر
شیرین پنج‌شنبه 26 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 07:05 ق.ظ http://shirinzaboon.blogfa.com

بازم سلام-ممنون بابت تمام زحماتی که برای این وب میکشین-اگه ممکنه سوالات منو پاسخ بدین- برام مهمه که بدونم-
با توجه به اطلاعات و تجربیاتی که در زمینه علوم دامپروری دارین به نظر شما یه خانم میتونه یه گاوداری یا مرغداری احداث و مدیریت کنه؟
توی کدومش ممکنه به موفقیت بیشتری برسه؟(با توجه به مشکلاتی که ممکنه یه خانم در زندگی داشته باشه مثل بچه داری و شوهرداری و....)
کدوم یکی میتونه سرمایه ای رو که برای احداث گذاشته شده زودتر برگردونه؟
ریسک کدوم بیشتره؟یعنی امکان ضرر و زیان کدوم یکی بیشتره؟
و آخرین سوال اینکه اگه یه مجتمع ذامپروری احداث شد آیا مدیر آن مجتمع میتونه دورتر از محل احداث آن زندگی کنه و در عین حال خیلی خوب هم مدیریت و سرکشی داشته باشه؟در هفته دو یا سه روز سر بزنه و باقی روزای هفته رو بسپاره به یه آدم مطمئن و قابل اعتماد؟

البته میدونم که تو این کار داشتن اطلاعات مفید و به روز بودن خیلی اهمیت داره و اگه کسی علمش رو نداشته باشه قطعا جز ضرر چیزی عایدش نمیشه-من با یه خانم موفق و کارافرین(خانم ماهرخ فلاحی) که اتفاقا تحصیلاتشون مغایر با کار گاوداری هست صحبت کردم و ایشون معتقدند که تحصیلات دانشگاهی لزوما نباید همسو با این کار باشه میشه رشته دیگه ای خوند و این کار رو هم انجام داد و موفق بود-به اعتقاد ایشون چیزی که تو این کار اهمیت داره داشتن اعتماد بنفس.پشتکار.تلاش.و البته علم و دانش که میتونه غیر از تحصیلات دانشگاهی و با مطالعه فراواوان و تجربه بدست بیاد-
نظر شما چیه؟
اگه ممکنه لطف کنید و پاسخ سوالاتم رو بدین-
با تشکر فراوان

سلام
حتما یه خانم می تونه کار دامداری انجام بده
با توجه به ریسک زیاد مرغداری و نداشتن تجربه کافی شما در این خصوص پیشنهاد من اینه کار گاوداری رو انجام بدید
البته خودمم هم کار مرغداری رو اجام میدم و هم دامداری
خانمها می تونن تو هر کاری خودشونو نشون بدن
مثل همسر من که با توجه به اینکه علوم دام خوند و تو دانشگاه تدریس علوم دام می کنه پرستاری هم خونده و پرستاری هم می کنه
و این دوتا تخصصش به من تو گاوداری هم کمک می کنه .
و اصلا لزومی نداره هر کی یه جا کار می کنه همونجا زندگی کنه مثل من که تو مرکز شهر زندگی میکنم اما کارم تو خارج از شهره
به شما پیشنهاد میکنم که کار گاوداری رو اجام بدید چون ریسکش کمتره و بسیار مفرح تره و اینکه یه کم سختیش رو هم بگم که سختی داره چون دومین شغل سخت دنیا بعد از ملوانی کشتیه
موفق و موید باشید

صادق شنبه 5 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 04:01 ق.ظ

باسلام - ازدیدن اینهمه فعالیت هدف دارشما بسیارخوشحال شدم. بنده لیسانس علوم تجربی دارم بادیدن علاقه شدید شما واطلاعات گسترده شما انگیزه زیادی برای ادامه تحصیل وفعالیت دراین رشته بدست اوردم .باز هم دوست دارم طرحهای بهتر ارائه بدین.حتما ازکمک شمااستفاده میکنم.باآرزوی موفقیت بیشتر

علیرضا چهارشنبه 23 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 03:15 ب.ظ http://www.vetworld.ir

سلام خسته نباشید.لطفا به وبسایت من سر بزنید و اگر موافق باشید تبادل لینک داشته باشیم

محمد شنبه 24 دی‌ماه سال 1390 ساعت 02:23 ب.ظ http://www.jujuguguri.blogfa.com

سلام
من تو کار پرورش جوجه سلطان و...ام
اگه دوست داشتید بهم یه سری بزتید.
تبادل لینک و...

علیرضا رضوی جمعه 30 دی‌ماه سال 1390 ساعت 07:13 ب.ظ http://TDA2009.BLOGFA.COM

سلام
از اینکه یک همکار اینقدر کوشا دارم به خودم میبالم اما مهندس جان اگه کسی طرح توجیهی بخواد دو علت داره یا این کاره نیست که نباید وقت صرفش کنی یا اینکاره هست حالا دو حالت داره اگه این کاره هست و بلد نیست که باید یکم کمر ش ببنده خودش بنویسه چون مهندسی که یک طرح نتونه بنویسه مهندس نیست یا که تنبل که بزار جون آدم تنبل در بیاد البته از دستم ناراحت نشی محض نصیحت داداش بزرگترت کفتم یا به عبارتی عاقلان را اشارتی . موفق باشی

بهنام مجیدی یکشنبه 30 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 01:23 ب.ظ

سلام من به تعدادی گوساله نیاز دارم که قیمتش زیر ۴۰۰۰۰۰باشد . ممنون میشم راهنمایم کنید

سلام
وجود نداره
بهتره یه سری به بازار گوشت حداقل بزنی .
گوشت گوسفند کیلویی 25000تومن.
یه گوساله تازه متولد شده به طور متوسط 35 تا 40کیلو وزن داره.
موید باشید

محمد جمعه 12 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 10:06 ق.ظ

سلام : برای اینکه گوسفندان دوقلو بزایند چه باید بکنیم

سلام
اول که نژاد خیلی مهمه
و دوم برنامه غذایی فلاشینک
انجام بشه.

محمد چهارشنبه 17 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 09:57 ق.ظ

سلام منظورتون از برنامه فلاشینک
چیه لطفا بیشتر توضیح بدهید
باتشکر

یه کم تحقیق بیشتر کنید
فلاشینگ یه برنامه غذاییه که معمولا قبل از قوچ اندازی تو گوسفندان جیره گوسفندان رو ضعیف می کنن و 2 هفته مونده به قوچ اندازی یه جیره قوی برای اونا استفاده میشه تا تعداد تخمک های بیشتری آزاد بشه و از این طریق تداد بره های بیشتری داشته باشیم.
موفق باشید
البته که خیلی خلاصه و خودمونی جواب دادم.

مجید پنج‌شنبه 10 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 09:27 ق.ظ http://www.agrieco.ir

سلام و خسته نباشید میگم بهتون و سال نو رو هم لازم میدونم تبریک بگم. وبتون واقعا پرمحتواست و امیدوارم که به فعالیتتون ادامه بدین.
در مورد بعضی از لینک های دانلود ( خصوصا همین بخش طرح های توجیحی) احتمالا نیاز به اصلاح لینک داشته باشین چون بعضی از لینکها خراب شدن.
خوشحال میشیم که به ما هم سر بزنین.ضمنا اگه با تبادل لینک موافق هستین برامون کامنت بذارین.
موید باشید

ali دوشنبه 30 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 01:16 ق.ظ

agha dastet dard nakone , man daneshjuye reshteye mortabet ba damo keshavarzi nistam ama sarmaye daram va mikham tu in zamineha faaliat konam az matalebe fogholade khube shomaam kheili estefade kardam omidvaram betunim bishtar baham ham kari konim

مهدی یکشنبه 26 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 02:55 ق.ظ

سلام دارم یه طرح توجیهی تولید جوجه یک روزه مینویسم .دنبال یه طرح مشابه میگردم که اشکالات طرحمو بر طرف کنم میتونید کمک کنید؟

parsian سه‌شنبه 2 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 02:39 ب.ظ http://nadaram

سلام داداش
من میخاستم یه مرغداری کوچیک راه بندازم که هدفم توش تولید تخم مرغ هست
هیچ سر رشته ای هم از مرغداری ندارم
میشه کمکم کنید
ایمیلم رو زدم اگه کمکم کنی ممنون میشم هزینشم هر چقدر بشه میدم
اینم آی دی یاهو
parsiangamenet@yahoo.com

امیر یکشنبه 19 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 08:44 ق.ظ

با نظر شما موافقم این دیگه خیلی تنبلیه که همه چی آماده باشه حالا بگذریم از این حرف ها من هم میخوام با کمک یکی از دوستانم کار دامپروری رو هرچند کوچک البته فعلاْ کوچک انجام دهیم ولی متاْسفانه اطلاعات کافی در مورد دامپروری چه گوسفند و چه گاو نداریم می خواستم راهنمایی کنید قبلاْ از همکاری شما تشکر میکنم.
در ضمن رشته تحصیلی من و همکارم هیچ ربطی به دامپروری ندارد

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد