علم و دامپروری

تخصصی دام- دامپزشکی ،طیور و آبزیان و بیماریها ( لطفاْ در رابطه با این وبلاگ با نظراتتون ما رو در نشر علم همراهی کنید.)

علم و دامپروری

تخصصی دام- دامپزشکی ،طیور و آبزیان و بیماریها ( لطفاْ در رابطه با این وبلاگ با نظراتتون ما رو در نشر علم همراهی کنید.)

طرح پرورش بلدرچین

با سلام خدمت دوستای گلم

یه کار جالب براتون آوردم، از اون کارایی که خیلی طرفدار داره ، باز هم بلدرچین، این کار یه کم از تاریخش میگذره اما هر کی بخواد کار کنه یه چیز خیلی عالی گیرش میاد . فقط باید اعداد رو به روز کنید . همه چیز درست میشه.

فقط یه چیزی نمی دونم چرا اینقدر نظر یادتون میره!!؟؟

ازش استفاده کنید و اگر کمی یا کاستی داشت بهم خبر بدید.

طرح پرورش بلدرچین

تحلیل صنعت :

درکشور ایران پرورش بلدرچین گوشتی و تخمگذار ی از صنایع نوپایی است که در امتداد پرورش مرغ گوشتی و تخمگذار فعالیت می کند . بیشترین فعالیتی که درمورد بلدرچین درکشور ما صورت گرفته مربوط به پرورش بلدرچین گوشتی بوده و تولید تخم آن از اهمیت کمتری نسبت به گوشت آن برخوردار بوده و امروزه با گذشت زمان تولید کنده ها به سمت تولید تخم این پرنده روی آورده اند که هم اکنون درنقاطی از کشور تخم این پرنده تولید و به مصرف می رسد ولی این تولیدات به صورت انبوه نیست و تولید کنندگان درواحدهای کوچک مشغول به تولید تخم این پرنده هستند که تولیدات آنها درمنطقه های که توید می کنند مصرف می شود . درمورد پرورش بلدرچین گوشتی فعالیت هایی در بعضی از استانهای کشور انجام گرفته از جمله استان یزد و شهر میبد که بیشترین فعالیت را دراین صنعت دارا می باشد . و استانهایی دیگر مثل تهران ، کرج ، مشهد ؛ قم ؛ اصفهان ، کاشان ، شیرازدر رده های بعدی قرار می گیرند . و در ضمینه تولید تخم بلدرچین استانهایی که تولید گوشت دارند متعاقباً تخم آن را هم تولید می کنند ولی با این تفاوت که تولید آنها درضمینه تخم بلدرچین کم است . 

 بلدرچین. علم و دامپروری

این صنعت دربعضی از کشورهای جهان پیشرفت بیشتری داشته و تولید آنها دراین ضمینه بیشتر است و علت آن وضع اقتصادی کشور ها و ملت ها است با توجه به اینکه رقیب سرسخت این صنعت تخم مرغ است در نتیجه تخم بلدرچین نسبت به تخم مرغ از قیمت بالاتری برخوردار است همین امر باعث شده که هر چه وضعیت مالی افراد بیشتر باشد مصرف آن ها هم بیشتر خواهد بود . همان طوری که این کشورها درپرورش سایر پرندگان پیشرفت های قابل ملاحظه ای داشته اند باعث شده تا پیشرفت آنها در این صنعت قابل توجه باشد کشورهایی که دردنیا در این ضمینه فعالیت دارند شامل آمریکای جنوبی ، مکزیک ؛ آلمان و کشورهای عربی از جمله عربستان و کویت می باشند .

آمار دقیقی از میزان تولید تخم بلدرچین درکشور ایران وجود ندارد .

شرح فعالیت :

این واحد تولیدی با ظرفیت توید 700عدد تخم درمنطقه ملاثانی اهواز با مدیریت مهندس یاسینی و سپاهی که هر دو دانشجویان رشته پرورش طیور هستند اجرا خواهد شد . این واحد تولیدی در یک مکان استیجاری که حداقل دارای 3 اتاق باشد که 2 اتاق به مساحت حداقل 4 ×3 متر یکی برای انبار و یکی اتاق کارگر لازم است ویک اتاق برای پرورش به مساحت حداقل 30 متر مربع نیاز است این واحد تولیدی جوجه یک روزه را از تهران تهیه می کند ودان مصرفی را به صورت آماده خریداری می کند و برای این واحد تولیدی مقرون به صرفه نیست که خودش دارای آسیاب و میکسر باشد و یا مواد اولیه را برای جیره خریداری و مخلوط کند در نتیجه بهترین راه این است که این واحد تولیدی درنزدیکی یک مرغداری باشد تا دان مصرفی را طبق نیازمندی های پرنده درداخل مرغداری تهیه و آن را به محل مورد نظر حمل کند در غیر این صورت لازم است . هزینه ای اضافی برای حمل و نقل پردا خت گردد .

برای دست یافتن به 700 تخم بلدرچین درروز نیاز به پرورش 1000 عدد بلدرچین است چون هر بلدرچین به طور متوسط در هفته 5 عدد تخم تولید می کند پس پرورش این مقدار نیاز روزانه مارا تامین می کند پرورش بر روی بستر انجام می گیرد و برای تهویه سالن از یک هواکش با قدرت cfm5000 استفاده می گرد آب خوری مورد استفاده آب خوری دستی به میزان 15 عدد و همچنین برای دانخوری از دانخوری های دستی به میزان 15 عدد استفاده می گردد که همانند آب خوری ها و دان خوری هایی که در پرورش مرغ گوشتی استفاده می شوند و برای کنترل دما از یک دماسنج و برای کنترل رطوبت از رطوبت سنج استفاده می گردد . برای خنک کردن سالن در ماه های گرم از سیستم پوشال استفاده می گردد و برای تأمین حرارت مطلوب درماه های سرد سال از یک هیتر برقی استفاده می شود . چون رطوبت منطقه بالاست نیازی به تأمین رطوبت نداریم کارهای مربوط به مزرعه پرورش بلدرچین تخمگذار به صورت پاره وقت توسط مهندس یاسینی و سپاهی انجام می گردد . جوجه بلدرچین بعد از 50 تا 60 روز شروع به تخمگذاری می کند و بیشتر فعالیت ها از زمانی شروع می شود که گله تولید خود را شروع بکند محصول تولیدی درسطح شهر توزیع می گردد . 

مزیت این طرح این است که بعد از گذشت 2 ماه که مصادف است با تولید گله و فروش محصول ما می توانیم هزینه های وارده را از فروش محصول تهیه کنیم . جیره مورد استفاده بلدرچین به 4 مرحله تقسیم می شود که شامل پیش دان ، رشد ؛ پایانی و تخمگذاری که این جیره بر اساس نیاز غذایی بلدرچین تهیه می شود نیازهای غذایی بلدرچین درجدول زیر آمده است . دوره پرورش بلدرچین یک سال است که 2 ماه رابه صورت پرورش و 10 ماه درتولید به سر می برد و بعد از یک سال گله حذف و بجای آن گله جدید جایگزین می شود .

احتیاجات غذایی

پیش  دان

رشد

پایانی

تخمگذاری

انرژی ME

2800

2800

2800

2800

پروتئین CP

27

24

23

22

کلسیم CA

1

8/0

5/1

3

فسفرP

45/0

45/0

45/0

45/0

لیزین LYS

4/1

24/1

24/1

73/0

متیونین + سیستئین

76/0

67/0

67/0

62/0

سدیم Na

2/0

2/0

2/0

2/0

ید I

6/0

6/0

6/0

6/0

منگنز Mn

gr120

120

120

120

روی Zn

80

80

80

80

آرژنین Arg

75/1

39/1

39/1

99/0

 

برنامه تولید :

بیشترین نهاده مصرفی درپرورش بلدرچین تخمگذار همان دان مصرفی است که به صورت کیلویی 400 تومان تهیه می گردد میزان دان مصرفی دردوره پرورش یا همان 2 ماه اول تقریباً 800 کیلوگرم و در دوره تولید تقریباً 7800 کیلوگرم است که جمع کل دوره مساوی است با 8600 کیلوگرم است میزان تخم تولیدی توسط بلدرچین ها هفته ای 5 تخم یا سالی 260 عدد که جمع کل تخم تولیدی در یک دوره پرورش با حساب تلفات 250000 عدد است . هزینه دان مصرفی کل دوره تقریباً 34400000 ریال است و درآمد حاصل فروش محصول تقریباً 100000000 ریال است .روزانه در این مزرعه 700 عدد تخم تولید می شود .

برنامه بازاریابی :

با توجه به اینکه تخم بلدرچین یک محصول جدید است و نتوانسته است به خوبی جای خود را در بین مردم بازکند درنتیجه نیاز به بازاریابی گسترده ای دارد یکی از دلایل موفقیت بازاریابی تخم بلدرچین مزایای این محصول نسبت به تخم مرغ است مراحل بازاریابی این محصول خلاصه می شود در نوع بسته بندی چاپ پوستر و قیمت مناسب .

بسته بندی :

جنس بسته ها پلاستیک شفاف به شکل تخم مرغ که داخل آن را پوشال می ریزیم که داخل هر بسته 17 عدد تخم گذاشته می شود روی هر بسته یک برچسب که شامل مشخصات تولید کننده از جمله آدرس وشماره تلفن می باشد و همچنین روی این برچسب ها یک جمله از مزیت های تخم بلدرچین نوشته می شود که این جمله هر هفته عوض می شود قیمت هر بسته 800 تومان به صورت عمده ای به سوپر مارکت فروخته می شود . که سوپر مارکت این بسته را 1000 تومان به مشتری می فروشد . 

پوستر تبلیغاتی :

این پوسترها در ابعاد مختلف چاپ می شود شامل عکس های جالب و جذاب از بلدچین ؛ تخم بلدرچین و مزارع پرورش و همچنین خوراک هایی که می شود از تخم بلدرچین درست کرد این پوسترها درسوپر مارکت هایی که تخم بلدرچین راعرضه می کنند نصب می شود و همچنین درمکان هایی که افراد آن از مزیت محصول با خبرند ولی نمی توانستند آن را تهیه کنند نصب می شود . هزینه حمل و نقل از مزرعه تولید تاسوپر مارکت بر عهده تولید کننده است و همین امر باعث می شود که فروشنده تمایل پیدا کند برای فروش محصول وبرای تبلیغات 2 نکته مورد توجه باشد :

 1- مصرف کننده

2- فروشنده

تبلیغات روی این دو متمرکز شود یعنی هم هدف ما مصرف کننده باشد و هم فروشنده اگر ما فروشنده را متقاعد کنیم که فروش این محصول برایش سود ده است .او حاضر به فروش محصول ماخواهد بود و خود به خود محصول ما را تبلیغ می کند .

پایین آوردن قیمت :

اگر ما رقیب داشته باشیم یا اگر رقبا زیاد شدند برای مقابله با این موضوع قیمت محصول را پایین می آوریم تا با رقبا مقابله کنیم . و اگر رقیب نداشتیم درسه ماه اول تولید محصول را 50 ریال ارزانتر عرضه می کنیم تا با این کار تقاضای محصول را افزایش دهیم و بعد از 3 ماه محصول را به قیمت واقعی عرضه می کنیم.مصرف کنندگان از قشر مرفع هستند با توجه به قیمت آن پس لازم است این تبلیغات از محل ها یا مکان هایی شروع بشود که از نظر مالی درسطح بالاتری قرار د اشته باشند .

بیشترین عبارتی که می تواند نظر افراد را در مورد یک محصول جلب کند خواص دارویی درمانی محصول است که از این نکته درپوسترهای تبلیغاتی و عباراتی که روی بسته ها نوشته می شود استفاده می گردد .

کلیه مراحل بازاریابی حتما قبل از ورود محصول به بازار انجام گرفته باشد تا موقعی که محصول را به بازار عرضه کردیم تقاضا برای محصول وجود داشته باشد .

وبرای اطمینان خاطر فروشنده می توان توافق کرد که محصول تا یک هفته بعد از تحویل پس  گرفته می شود که البته باید محصول کمی به فروشنده تحویل داده شود .

طرح و توسعه :

با تبلیغات و بازاریابی تقاضای محصول مورد نظر را افزایش می دهیم و درراستای افزایش تقاضا تولید خود را به مرور زمان برحسب مقدار تقاضای بالا رفته افزایش می دهیم . یعنی اگر تقاضا تخم بلدرچین از 700 عدد تخم تجاوز کرد ما 1000 عدد بلدرچین پرورشی را اضافه می کنیم تا تولید ما به 1400 عددبرسد و به هیمن منوال تولید را اضافه می کنیم بعد از رسیدن به این جایگاه وا حدهای زیر به ترتیب اضافه می گردد .

1- بلدرچین مولد

2- پرورش بلدرچین گوشتی

3- جوجه کشی بلدرچین و تولید جوجه یک روزه

کلیه مراحل بالا ابتدا برای تأمین نیازهای خودمان است و بعد از مدتی این محصولات را به بازار عرضه می کنیم البته قبل از ورود هر کدام از این محصولات به بازار به یک بازاریابی و تبلیغات است . با محصولات تولیدی ابتدا نیاز شهر و استان مربوطه را تأمین می کنیم بعد از این مرحله محصولات را به استان های دیگر کشور صادرات می کنیم و در مرحله پایانی هدف این مزرعه صادرات محصولات به خارج کشور و رقابت باکشورهای خارجی و در پایان اصلاح نژاد بلدرچین و تفکیک نژاد گوشتی از تخمگذار .

در طرح توسعه و مزرعه این صنعت می توان به بسته بندی و کشتار این پرنده اشاره کرد به احداث و احدهای کشتار و بسته بندی می توان به این هدف رسید .

ساختار سازمانی :

با توجه به اینکه حجم این واحد تولید کم است نیازی به کارگر ندارد و اداره امور به صورت پاره وقت توسط دو کارشناس طیور انجام می گیرد و درصورت گسترش مزرعه نیاز به کارگر است طبق نیاز کارگر تهیه می شود و نظارت هر قسمت از این مزرعه بر عهده یک کارشناس خواهد بود که دراین صورت واحد را به ثبت شرکت درآورده و در قالب شرکت به تولیدات این محصول ( بلدرچین ) می پردازیم

برنامه زمان بندی :

شروع

پایان

نوع فعالیت

15/12/86

30/12/86

تهیه مکان استیجاری مناسب و هماهنگی های لازم برای تهیه دان مصرفی و سفارش جوجه

15/1/87

25/1/87

خرید وسایل و تجهیزات مورد نظر و نصب آن ها در سالن پرورش

25/1/87

30/1/87

هماهنگی های لازم جهت خرید جوجه و آماده کردن سالن برای ورود جوجه

1/2/87

25/3/87

دوره پرورش

1/3/87

1/4/87

شروع تبلیغات و بازاریابی

1/4/87

ارائه محصول به بازار

1/2/88

حذف گله

ارزیابی ریسک :

رقیب سرسخت تخم بلدرچین تخم مرغ است هر چه قیمت تخم مرغ کاهش پیدا کند مصرف تخم بلدرچین کاهش و هر چه قیمت تخم مرغ بیشتر شود تقاضا برای تخم بلدرچین بیشتر می شود از نظر حجم و قیمت تخم مرغ نسبت به تخم بلدرچین مناسب تر است ولی تخم بلدرچین از لحاظ ارزش غذایی به راحتی قادر به رقابت با تخم مرغ است .عوامل دیگری که این کسب و کار را می تواند تهدید می کند رقبا هستند که با تولیدات خود می توانند بازار را اشباع کنند که برای حل این موضوع می توان با تبلیغات با این عوامل مابله کرد یا اینکه تغییر هدف  داد و نوع محصول تولیدی را عرض کرد یعنی بجای توید تخم بلدرچین گوشت بلدرچین یا جوجه یک روزه تولید کرد هدف این است که آنجا یی که رقیب فعالیت ندارد ما وارد عمل بشویم و از فرصت ها به نحو احسن استفاده کنیم . یکی از مشکلات این صنعت ناپایدرای قیمت نهاده است از جمله موادی که در جیره غذایی مورد استفاده قرار می گیرد و چون این نهاده ها از خارج کشور تهیه می شوند و تورم کشور هم بالا است هر لحظه امکان دارد قیمت تمام شده نهاده ها افزایش و دراین راستا قیمت تمام شده محصول تولیدی افزایش پیدا کند در این مورد می توان تغییر هدف داد و محصولی را تولید کرد که مقرون به صرفه باشد یااینکه پرنده رابه یک دوره تولک اجباری برد از جمله ریسک های این کار تلفات زیاد یادر گیر شدن گله به یک بیماری خطرناک و تلفات سنگین که برای این منظور می توان با رعایت بهداشت واکسیناسیون و بیمه گله با این مشکل مبارزه کرد.

برنامه مالی :

منابع مالی مورد استفاده درطرح به صورت شریکی بین کارآفرینان تأمین می گرد میزان هزینه های ثابت و متغیراین طرح برحسب جداول زیر است

هزینه های ثابت :

ردیف

شرح کالا

تعداد

قیمت واحد (ریال)

قیمت کل (ریال)

1

دماسنج و رطوبت سنج

1

70000

70000

2

آبخوری دستی

15

15000

225000

3

دانخوری دستی

15

32000

480000

4

هواکش با ظرفیت 5 هزار cfm

1

150000

150000

5

هیتربرقی

1

1000000

1000000

6

موتور سیکلت

1

4000000

4000000

7

وسایل آشپزخانه

750000

750000

8

هزینه های پیش بینی نشده

3500000

3500000

 

جمع کل هزینه های ثابت = 10175000 ریال

هزینه های متغیر :

برای یک سال محاسبه می شود .

ردیف

شرح

تعداد

قیمت واحد (ریال)

قیمت کل ( ریال)

1

دان مصرفی

8600kg

4000

34400000

2

آب و برق

12 ماه

150000

1800000

3

جعبه بسته بندی

14700

1000

14700000

4

جوجه یک روزه

1000

2500

2500000

5

بازاریابی

1000000

1000000

6

اجاره مکان

12 ماه

700000

8400000

7

جوجه یک روزه

1000

2500

2500000

8

پوشال نجاری

3گونی

5000

15000

9

متفرقه

3500000

3500000

جمع کل هزینه های متغیر در یک سال = 68815000

جمع کل هزینه های ثابت و متغیر     

10175000+68815000=78990000

درآمدها:

درآمدها شامل فروش تخم و گوشت بلدرچین است .

فروش تخم مرغ :

بنا به پیش بینی های به عمل آمده واحد تولیدی در طول دوره تولید تا حذف تعداد 250000 عدد تخم به قیمت 400 ریال می باشد خواهیم د اشت .

  ( ریال )  100000000 = 400× 250000

فروش گوشت بلدرچین :

اگر لاشه هر بلدرچین 200 گرم باشد و با احتساب تلفات که در پایان دوره 900 بلدرچین خواهیم داشت می توان محاسبه کرد .

( ریال )  600000 = 35000 × kg  180

درآمد ناخالص در یک سال:

 ( ریال ) 106300000 = 6300000 + 100000000

درآمد خالص :

36467500 = 1017500 – 68815000 – 106300000

نرخ سودآوری =

نظرات 66 + ارسال نظر
حمید شنبه 5 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 12:09 ب.ظ

سلام
مطالب بسیار مفید و جالبی در باره دامداری نوشتید
چشم هر مطلبی رو هم که بخونم نظر مینویسم
ان شا الله در پناه حق موفق باشید

وب سایت تبلیغاتی سه‌شنبه 8 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 10:10 ق.ظ http://tablighatagahi.com

سلام سری هم به مابزنید

حسام پنج‌شنبه 10 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 12:10 ق.ظ http://damdary.blogfa.com

سلام امیدوارم خوب باشی
وب قشنگی داری
به ما هم سر یزن

موفق یاشی

وب سایت تبلیغاتی دوشنبه 14 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 08:28 ب.ظ http://tablighatagahi.com

سلام به وب سایت ماهم سربزنید

raha دوشنبه 14 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 10:54 ب.ظ

درود بر شما دوست گرام ُ بابا از بس وب باحالی دارین که آدم یادش میره نظر بزاره . چرا سی دی ها رو واسه دانلود نمیزارین دیگه زحمت فرستادنم نمیکشین . من خودم دانشجوی منابع طبیعی هستم و از دوستداران طبیعت و مشتقات اونم . دوست دارم کار آینده ام رو از همین حالا انتخاب کنم و بصورت علمی شروعش کنم . لطفا کمکم کنید . هنوز تصمیم نگرفتم .امیدوارم موفق باشید و بمونید .

نوید جمعه 18 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 03:20 ق.ظ

سلام دوست عزیز.مرغداری من کوچکه .روزی ۳۰ بسته تخم مرغ تولید دارد. جوری هست که اگر تولید ۱۰ برابر هم بشه مشتریش همیشه حاضره یعنی مشکلی برای فروش ندارم .در واقع آسان ترین بخش کار فروش هست.دو کارگر دارم..جنوب هستم.مشکل آب هم تازگی ها بیشتر اذیت میکنه. تازه کارم.از مطالب شما خیلی استفاده کردم. ولی حرف تا عمل خیلی فرق داره.خیلی سعی می کنم هزینه ها کم بشه.مرغداری من کاملا سنتی هست. یعنی یک سالن دارم ولی اصلا مجهز نیست. یعنی پولشو ندارم که تجهیز کنم. کنار سالن یک زمین هست. که آنجا همه چی رو قاطی پاطی کاشته ام. گندم جو ذرت آفتابگردان علف هرز و .... . غذای مرغ ها هم همینه.گاهی وقتها هم مجبور می شم دان بخرم. مالیات و عوارض فعلا ندارم.ماهی ۵۰۰ هزار میدم به دو کارگرم.شغل و کار اصلیم چیز دیگره و در شهر زندگی می کنم.
شما برای رونق بیشتر مرغداری من چه پیشنهادی دارین ؟ ممنون می شم تو بلاگتون یا همین جا جوابمو بدین.

سلام
والله من چی بگم
شما از علم که زیاد خوشتون نمیاد
کارتون هم سنتیه
در ضمن پولی هم که نمی تونید خرج کنید .
من هر چی بگم با شکست مواجه میشم. منظورتون از مرغ تخمگذار مرغ بومیه؟ اگر جوابتون بله باشه خوب یه سری چیزایی هست که می تونم بگم.

نوید دوشنبه 28 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 03:12 ق.ظ

ممنون که جواب دادین اتفاقا از علم خوشم می اد فعلا هر چه در می آرم صرف تجهیز می کنم. دارم پیشرفت می کنم. از مطالب بلاگ شما خیلی استفاده کرده و می کنم. ممنون از شما .موفق باشید

محمد چهارشنبه 30 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 12:45 ب.ظ http://dvm-golpa.blogfa.com

وب قشنگی داری

تو هم قشنگی آقای دکتر

فاطمه دوشنبه 4 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 09:17 ق.ظ http://ketabdari66.blogsky.com

دوست عزیزچه وبلاگ توپی دارین

میم چهارشنبه 6 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 06:30 ب.ظ

درامد ماهیانه یک میلیون با پرورش بلدرچین
http://daramadeziyad.persianblog.ir/

میلاد منیعات جمعه 8 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 01:21 ب.ظ http://shilatro.blogfa.com/

سلام مهندس جان. به بعضی از مطالبت یه نگاهی انداختم. انشالله در یه فرصت مناسب کامل می خونمشون. واقعا مطالب خوب و جامعی در وبلاگ شما پیدا می شه. من شما رو با نام مهندس قاسم خلیل پور لینک کردم. خوشحال می شم شما هم من رو با نام وبلاگ شیلاتی میلاد منیعات لینک کنید. امیدوارم همیشه موفق و پیروز باشید.
به ما سر بزنید. باعث افتخاره ماست.
یا علی

سلام
از لطفتون متشکرم
حتماً شما لینک شدید
موفق باشید

اولین کلوپ تخصصی شترمرغ در ایران شنبه 9 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 12:08 ب.ظ http://www.gdfco.ir

با سلام به شما کارشناس گرامی. با توجه به رشته ی تخصصی شما بازدید از سایتمان را به شما پیشنهاد می کنم.
در صورت تمایل به تبادل لینک، تماس بگیرید.

عماد خاطری چهارشنبه 20 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 12:30 ق.ظ

سلام
من میخواستم یه پرورش بلدرچین راه بندازم و از شما درخواست دارم که اگر زحمتی نیست به من کمک کنید تا بتونم این کار رو شروع کنم جون که کمی ترس دارم .

با تشکر از شما عماد خاطری
۱۳۸۹/۵/۲۰

مطالبم رو دانلود کنید و بخونید. جای دیگه پیداش نمیکنید کاربردیند.
الا بذکر الله تطمئن القلوب .
راحت ترس رو کنار بزارید و بر اینرسی اولیه که همون استرسه غلبه کنید
برا شروع از کم شروع کنید
موفق باشی

مهدی خاله شی دوشنبه 10 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 10:33 ق.ظ

سلام چاکر اقا قاسم حرف ندارنی

حامد سه‌شنبه 2 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 12:37 ب.ظ

درود بر شما دوستان اطلاعات خوبی در اختیار دوستان گذاشتین ولی ای کاش همه استفاده کنن.نه صرفا مطالعه کنن و حسرت بخورن.چند تا عکس دارم شاید به درد هموطنان بخوره.

مهدی چهارشنبه 17 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 02:26 ب.ظ

بسیار عالی خسته نباشید۰۹۱۰۳۰۳۷۶۶۲

زنده باشید
با این شماره چیکار کنم.
دلیلش؟

نگاه پنج‌شنبه 16 دی‌ماه سال 1389 ساعت 12:23 ق.ظ http://www.negaheosho.persianblog.ir

سلام . خیلی عالی است .
ممنونم ازتون. امیدوارم که این مطالب یک روز به کارم بیاد.آخه من هنوز چیزی ندارم.

سلام
قابلی نداشت.
امیدوارم که به کارتون بیاد و چیزی داشته باشید تا اونو به کارتون ببندید.
موفق و موید باشید.

محمد پنج‌شنبه 30 دی‌ماه سال 1389 ساعت 03:39 ب.ظ

سلام اطلاعات خیلی جالبی گذاشتین واقعا دست شما درد نکنه.
ایا امکانش هست که من به صورت تلفنی باشما صحبت کنم میخوام پرورش بلدرچین بزنم ولی نمیدونم از کجا باید شروع کنم لطفا جوابتون به ایمیلم بفرستین خیلی ممنون میشم.

سلام خواهش می کنم
جواب براتون ارسال شد
موفق باشید

وحید جمعه 5 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 08:17 ب.ظ

دست مریزاد دوست من
همه مطالب وبلاگ شما مفیده و برتری که نسبت به مابی داره ابنه که کاربردی تره
مخلص کلوم دمت گرم

محمد شنبه 27 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 06:29 ب.ظ

باسلام .دم شما گرم واقعا سایت جالبی دارید.مطالب مفیدی داری. انشا الله که موفق باشید.

وحید دوشنبه 26 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 07:47 ب.ظ

با سلام خدمت شما مدیر وبلاگ
امیدوارم که هر کجا هستید شاد و سربلند و سرافراز باشید
من به نوبه خودم از کارهای تان در وبلاگ نهایت تشکر و قدردانی را دارم
و بسیار ممنونم از گذاشتن همچنین طرحی در ولاگتان
باز هم ممنون

محمد چهارشنبه 11 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 12:07 ق.ظ

salam khaste nabashin babate web besyar besyar khobetoon mikhastam bedoonam en tarhi ke dadin vase darmad ba hazena parvaresh bejderchin zarfiyatish chand hezartae hast bad age bekhae chenin kariro aemsal enjam dad cheghad hazena bar midare man daneshjo hastam va mikham shoro be kar konam rahnemai koonin mamnoon misham bazam mer30

مقداد یکشنبه 15 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 10:38 ب.ظ

سلام
من میخوام با۱۰۰۰ تا بلدرچین شروع کنم به نظر شما برای تولید مرغ از جوجه یک روزه استفاده کنم یا مولد و اماده تخم گذاری؟
البته سرمایشو دارم فقط میخواستم ببینم برای شروع کدومش عقلانی تره
در ضمن یه مرکز پرورش و فروش بلدرچین در کرمان بهم معرفی کنید اگر میشه
ممنون برادر عزیزم

۵۷۳۸۵ دوشنبه 13 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 08:04 ب.ظ

موفق باشید

قائم

f پنج‌شنبه 16 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 11:03 ق.ظ

سلام
آقای مهندس کاش نتیجه طرح اجراشده را هم میگذاشتید تا مشخص بشه واقعا بعد ازاجرا هم طرح به همین شکل عملی واقتصادی هست یا نه؟ درضمن آیا پرورش بلدرچین گوشتی به تنهایی ازنظرشما اقتصادی است؟!
با تشکر

محمد دوشنبه 20 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 04:05 ب.ظ

سلام
خیلی عالی است
به من که کلی کمک کرد
بازم مرسی و ممنون

armanfun پنج‌شنبه 13 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 02:49 ب.ظ http://armanfun.mihanblog.com

سلام وبلاگ عالی داری
من الان 3 بلدرچین دارم و می خوام بازم بخرم
اگه سراغ داری بهم بگو
09139523716

یاحق

سلام. ممنون از لطفتون
به سایت بلدرچین دماوند یه سر بزنید

سلام یکشنبه 30 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 05:49 ب.ظ

سلام
میخواستم بدونم من که میخوام پرورش بلدرچین راه بندازم باید چی کار کنم؟
ازکجا شروع کنم؟
چه مجوز هایی میخواد؟
حداقل هزینه چه قدره؟

برای شروع کار تو مملکت ما باید یه سری موانع رو از سر راهت برداری که اونم کار اداری و کاغذ بازی های الکیه.
شروع کار دام و طیور از اداره جهاد کشاورزیه.

m-236 پنج‌شنبه 10 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 11:18 ق.ظ

مرسی عالی بود-بوسطرحهای دیگه ای هم بزار دانشجوها دعات میکنن..............

نادر سه‌شنبه 22 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 01:53 ق.ظ

salam vagean matalebe jalebi jam kardin man reshtam damparvari hastesh va taze ba in sait ashena shodam va khili etelaate khobi behem dad khoda govat mohandesin mohtaram

امیر چهارشنبه 23 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 04:43 ب.ظ

خیلی خیلی عالی بود ممنون

واعظی دوشنبه 11 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 10:23 ق.ظ http://belderchina.blogfa.com

سلام آقای مهندس
آیا موافق به تبادل لینک هستید اگر آره به من هم خبر بدید.
من را با نام پرورش سنتی بلدرچین ثبت کنید.

واعظی سه‌شنبه 3 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 02:37 ب.ظ http://belderchina.blogfa.com

سلام من وبلاگی در مورد بلدرچین و پرورش خانگی و غیر صنعتی آن دارم
اگه دوست داری به من سر بزن
در ضمن یک مکان برای تبلیغ مجانی وبلاگتون در نظر گرفتم

belderchina.blogfa.com [گل]

حسن سه‌شنبه 24 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 07:15 ب.ظ

خیلی ممنون عالی بود

موسی چهارشنبه 14 دی‌ماه سال 1390 ساعت 03:42 ب.ظ

سلام ممنونم که این اطلاعات رو در اختیار ما میگذارید
من میخوام در اهواز یه پرورش بلدرچین راه اندازی کنم فعلا میخوام از یه اتاق 20متری شروع کنم در مورد مکانش و کف اتاق اطلاعاتی میخواستم ممنون میشم راهنماییم کنیید
09166106104

سلام دوست خوبم
اطلاعات کاملی تو وبم گذاشتم می تونید از اونها استفاده کنید
برام امکان اینکه به تک تک بچه ها تلفنی یا از طریق میل جواب بدم وجود نداره. باید عذر خواهی منو بپذیرید .

سعید شنبه 24 دی‌ماه سال 1390 ساعت 05:28 ق.ظ

سایت زیبایی دارید دوست عزیز
محتوا و مطالب جالب و آموزنده ایی در آن گنجانده ایید.
کمی طراحی قالب آنرا تغییر دهید تا برای خواننده راحتر باشد، کمی شکل طراحی قالب و فونت بندی ها سردرگم کننده است.
سعی کنید برای درک مطلبتان از طرف خواننده تصاویر بیشتری زمیمه توضیحاتتان کنید.
با تشکر
به امید پایداری پارسی و سرزمین پارس

حتما

محمد ره انجام دوشنبه 1 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 12:48 ب.ظ

خیلی ممنون از زحمات شما دوست گرامی .در صوررت داشتن اطلاعات بیشتر لطفا من را راهنمائی نمائید و بایم ایمیل کنید

علیرضا سه‌شنبه 9 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 08:21 ق.ظ


با سلام و ممنون از طرح ارسالی آیا نقشه ای از سایت پلان برای یک مجتمع ۳۰۰۰۰ تایی به همراه کشتارگاه و مساحت مورد نیاز برای پرورش بلدرچین دارید ممنون از راهنماییتان

سلام
همه اینایی که میخاین تو همین وبلاگ هست .
تو بخش بلدرچین.
موفق و موید باشید.

حسین شنبه 20 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 12:53 ب.ظ

سلام من 500 متر زمین دارم میخام پرورش بلدرچینو شروع کنم میشه تو فضای بازم پرورش داد؟ این که جوجو بخرم و بزرگ بشن امکان داره یا حتما باید سر پوشیده باشه در ضمن من شمالم ممنون می شم راحنماییم کنی

سلام دوست عزیز
بلدرچین یک موجود گریز پاست و به این دلیل در فضای باز شما فقط شاهد هر روزه ی فرار اونها خواهید بود.پس نمیشه تو فضای باز پرورش داد.
500 متر متراژ زیادی برای شروع کاره. شما 50 تا 100 مترش رو سرپوشیده کنید و شروع به کار کنید.
برای شروع پیشنهاد من اینه که بلدرچین بالغ بخرید چون تجربه ای برای یزرگ کردن جوجه ندارید .
موفق باشید .

عرفان چهارشنبه 23 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 11:24 ق.ظ

سلام
بنده میخوام یه جایی رو رهن کنم و بلدرچین پرورش بدم
میخواستم بدونم قفس اتومات و نیمه اتومات رو از کجا بگیرم که مناسب و استاندارد باشه .
برای اولین بار میخوام جوجه چند روزه بگیرم و بعد از تخم گذاری تو دستگاه بذارم
ممنون میشم راهنماییم کنید که دستگاه جوجه کشی مناسب رو از کجا بگیرم
بنده در شهرستان لاهیجان از گیلان هستم
در مورد کتاب هم بنده میتونم بعد از چاپ کتاب شما رو تو سطح شهرستان توذیع کنم

باتشکر
امیری

سلام دوست خوبم
یه سر به سایت بلدرچین دماوند بزن.
تو قسمت جعبه لینک لینکشون هست.
همه چیز اعم از دستگاه جوجه کشی و قفس و جوجه رو دارن و کارشون هم اصولیه.
موفق باشید.

سبحان یکشنبه 17 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 12:07 ب.ظ http://toobeh.vcp.ir

سلام به شما و مهندس قاسم خلیل پور خسته نباشید میگم و ازتون نهایت تشکر رو دارم.

اسماعیل شنبه 13 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 03:34 ب.ظ

خیلی جالب بود این کار شما باعث پیشرفت کشور وبه وجود امدن تولیدهای جدید می شود با امید سربلندی پیروزی جدید برای شما و دوستان به امید خدا

سمانه شنبه 17 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 09:28 ق.ظ

عالی بود

رشید پنج‌شنبه 22 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 09:38 ب.ظ http://smsdoon.ir

با سلام خیلی وبلاگ جالب و پر محتوایی دارید من هم علاقه زیادی به پرورش بلدرچین و مرغ دارم ولی نمیدوم شروع کنم یا نه 4میلیمون سرمایه دارم ولی میترسم سرمایه ام را از دست بدهم و ناموفق باشم قبلا هم مرغ داشتم البته بومی از جوجه خریدم وبزرگ کردم تا شد مرغ و تخمگذار شد و از تخمهاش برای مصرف خانگی استفاده میکردم

به نظر من مرغ بومی از لحاظ قدرت بدنی مقاوم تر از مرغ های ماشینی و صنعتی است و برای پرورش کم وفروش تخم مرغ محلی درامد خوبی داره هر تخم مرغ بومی العان حدود 300-400 تومان به فروش میره

بهداشت توی پرورش حرف اول را میزنه پیشگیری بهتر از درمان است
من تجربه ای توی پرورش بلدرچین ندارم ولی همه جا خوندم که مقاومتر از مرغ است و در برابر بیماری ها مقاومتر است
ولی بازاریابی اش سخته و جا نیفتاده

ولی فروش مرغ و تخم مرغ خیلی بالا است و تقاضاش زیاده من که هرچی حساب میکنم میبینم درامد فروش تخمرغ بومی خیلی زیاده
بنده کاردانی رشته ی الکترونیک دارم ولی به پرورش مرغ و بلدرچین خیلی علاقه دارم

باید بازم تحقیق کنم بچه ی اصفهانم اینجا خیلی راحت میشه محصولات را فروخت و پول دراورد ولی باید از عقل و روش های علمی استفاده بشه
یا علی

احد چهارشنبه 26 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 10:37 ق.ظ

دمت گرم

احمد نارویی یکشنبه 28 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 09:48 ق.ظ

ضمن عرض سلام وخسته نباشید خدمت برادر گلم اطلاعات تون واقعا عالیه من تازه کار پرورش بلدرچین را شروع کردم امیدوارم بتونم از پسش بر بیام البته با یاری خدا واطلاعات ارزنده شما ممنونم از شما بزرگواران موفق باشید

سهند سه‌شنبه 7 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 11:52 ب.ظ

سلام اقای مهندس.بی مقدمه حدودا۱میلیاردمانی دارم میخوام یه مزرعه برورش بلدرچین احداث کنم ولی چجوری باهاتون تماس بگیرم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

شهریار سه‌شنبه 14 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 03:46 ب.ظ

سلام دوست عزیز
خیلی مطالب جالبی رو جمع آوری کرده بودید .
من این طرح رو برای یه بنده خدائی که مشکل مالی و خونوادگی داره ، میخوام پیشنهاد بدم و کمکش کنم . به نظرتون این کار به صلاح هست یانه . و اگه توصیه خاصی دارید بفرمائید . ضمنا" طرح توجیهی به روز رو از کجا میتونم ببینم و در صورت تصمیم برای اجرای این طرح چه کسی رو برای خرید و راه اندازی سراغ دارید که منصف و متخصص هم باشه ؟ متشکر میشم در این کار خیر منو کمک کنید .

fateme دوشنبه 18 دی‌ماه سال 1391 ساعت 04:49 ب.ظ

ممنون خوب بود.
فقط رنگ های استفاده شده در وب شما چشمان را اذیت می کند لطفا از رنگ قرمز کمتر استفاده کنید.

jamal شنبه 7 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 07:38 ب.ظ

خیلی عالی بود ممنون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد