علم و دامپروری

تخصصی دام- دامپزشکی ،طیور و آبزیان و بیماریها ( لطفاْ در رابطه با این وبلاگ با نظراتتون ما رو در نشر علم همراهی کنید.)

علم و دامپروری

تخصصی دام- دامپزشکی ،طیور و آبزیان و بیماریها ( لطفاْ در رابطه با این وبلاگ با نظراتتون ما رو در نشر علم همراهی کنید.)

مشکل دانلود ناصحیح از گوگل

با سلام خدمت دوستان عزیز که به کار دام و طیور  یا تحصیل در این رابطه مشغول هستن. 

عذر خواهی منو بپذیرید در این خصوص که فایلهایی رو که توسط گوگل براتون آپ کردم در دسترس نیستن و نمی تونید دانلودشون کنید.  

گوساله جدیدم در دامداری جدید     

این مشکل یه مدتیه که با حذف فایلهای من تو گوگل گروپ به علت تغییرات امنیتی گوگل به وجود اومده  

ایشالله به زودی همه این فایلها رو براتون از طریق یه سرور دیگه آپلود می کنم تا بتونید راحت ازشون استفاده کنید. 

موفق و موید باشید.

نظرات 2 + ارسال نظر
دوستدار شما دوشنبه 2 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 09:08 ق.ظ

مهندس یه راهنمایی ازت میخاستم به نظرت پرورش چه حیوونی بطور سنتی به صرفه است؟چون من میخام اگه خدا بخاد به خاطر علاقه خیلی زیادی که به پرورش حیوانات دارم بصورت سنتی کار کنم تا بعدا اگه امکانش بود بشه بزرگترش(صنعتی) کرد.ازت بابت نشر دانشت سپاسگزارم.

سلام
اگر هدفت سوده تولید نمی صرفه
اما اگر علاقه داری ببین خودت چه موجودی رو بیشتر دوست داری
من عاشق گاو و گاوداری ام
اما در کنارش مرغداری هم می کنم
همش به روحیات انسان بستگی داره

حسینی سه‌شنبه 27 دی‌ماه سال 1390 ساعت 01:15 ق.ظ

خیلی خوب شد بخش پرسش و پاسخ رو راه اندازی کردید من یه سری سوال داشتم و سعی کردم جامع باشه تا با درج در اون قسمت سوال خیلی ها داده بشه
سلام خدمت شما مهندس گرامی چون خودم هیچ تخصصی راجع به طیور ندارم
و از طرفی اعتقاد به مدیریت علمی دارم چند سوال داشتم و می خواستم با شما
مشورت کرده و من را راهنمایی کنید.البته خیلی مقاله و کتاب مطالعه کردم
ولی به نتیجه قطعی نرسیدم.
من زمینی درشمال دارم و به صورت جزیی به پرورش غاز و اردک و مرغ بومی
مشغولم .ولی از انجا که دوست دارم کار علمی و درست انجام دهم چند مطلب
هست که دوست دار کارشناسانه جواب داده شود
البته میدونم هر کدام از این سوالها یک رشته مجزا است ولی یک پرورش
دهنده با همه اینها درگیر است
1- تغذیه ای که باید برای این طیور در نظر بگیرم باید چه گونه باشد.من
جدول معروفی که از روی ان جیره می نویسند را خوندم حتی نرم افزار جیره
نویسی هم دارم ولی می خواهم بدونم این مواردی که نوشته ذشده بیشتر جنبه
علمی دارد یا تجاری.میشه یه جیره برای مرغ بومی یا اردک و غاز معرفی کنید
که کمتر از مواد شیمیایی استفاده شده باشه
2-.ایا حتما باید از کارخانه هایی که خوراک اماده میفروشند خریداری کنم
خودم که محاسبه می کنم جیره ارزانتر از دان های آماده که در بیرون
میفروشند می شود
3- کارخانه های معتبری که بتوان به انها اعتماد کرد کدام شرکت ها هستند و
ایا لازم است من که به صورت محلی و بومی کار می کنم این قدر هزینه خوراک
برای حیواناتم بکنم؟
4- فرق کنستانتره و مکمل ان هم با در صدر های مختلف چیست؟مثلا شرکت
تلاونگ انواع و اقسام کنستانره با درصد های مختلف و مکملهای مختلف دارد
.باید کدامیک را انتخاب کرد؟
واکسیناسیون
5- آیا واکسن هایی که برای طیور استفاده می شود در مقیاس بومی و یا تجاری
تفاوت دارد؟مقاله هایی که راجع به پرورش مرغ بومی مطالعه کردم تعداد
کمتری واکسن را ذکر کرده اند ولی در بعد تجاری واکسن های خیلی بیشتر را
ذکر کرده اند .من کدامیک را باید استفاده کنم
6- برنامه کاملی برای واکیناسیون برای طیور محلی می خواستم.ایا بین غاز و
اردک و .. غیر از میزان استفاده تفاوت دیگری هم هست
راجع به اصلاح نژاد
7- ایا می شود از نژآ د های تجاری گوشتی یا تخم گذار مثل کاب و راس و ..
در محیط روستایی هم استفاده کرد
8-چکار کنم که مشکل همخونی در گله من ایجاد نشود.من می خواهم یک نژاد
خاصی مثلا اردک اسراییلی را پرورش دهم باید موقع خرید به چه مواردی توجه
کنم تا همخونی ایجاد نشود
9- من می خواستم یه دستگاه جوجه کشی در حد خانگی تهیه کنم ولی شکت های
مختلفی ایرانی و خارجی با اختلاف قیمت های بسیار زیاد پیدا کردم. واقعا
گیج شدم .متاسفانه هیچ کدام هم علامت استاندارد نداردند.نمیدانم باید
کدوم دستگاهرو بخرم ؟بلدرچین دماوند /زاگرس/عارف/جویبار طیور / ککس خارجی
ها هم آرکام کره و امریکایی ها و... واقعا گیج شدم
10-فرق بین مرغ مادر اجداد و لاین چی هست ؟
می دونم سوالاتم زیاد شد ولی ممنون میشم اگر پاسخ بفرمایید.در پایان اگر
مطلبی کتابی و هر چی که صلاح میدونید بفرمایید تا استفاده کنم
خلاصه اینکه من دوست دا رم یه برنامه منظم و علمی داشته باشم تا هم گله
خوبی از نظر سلامت داشته باشم هم از بعد اقتصادی هم ضرر نکنم و با کمترین
هزینه بیشترین بازدهی را داشته باشم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد