علم و دامپروری

تخصصی دام- دامپزشکی ،طیور و آبزیان و بیماریها ( لطفاْ در رابطه با این وبلاگ با نظراتتون ما رو در نشر علم همراهی کنید.)

علم و دامپروری

تخصصی دام- دامپزشکی ،طیور و آبزیان و بیماریها ( لطفاْ در رابطه با این وبلاگ با نظراتتون ما رو در نشر علم همراهی کنید.)

احداث سالن مرغداری وتاسیسات آن

مقدمه

ساختمانهای مرغداری بایستی به طریقی ساخته شوند که در زمستان گرم ودر تابستان خنک باشد . رعایت اصول صحیح ساختمان وعایق بندی سقف ودیوارها ووجود دستگاههای تهویه مناسب از تراکم رطوبت جلوگیری می کند و مانع مرطوب شدن بستر شده به ترتیب از شیوع بیماریهای انگلی ازجمله کوکسیدوز جلوگیری به عمل  می آورد .

 

در رابطه با ساختمان مرغداری توجه به پنج فاکتور مهم است :

 

1 - دائمی یا موقتی بودن لانه

2 - اندازه ساختمان

الف:انفرادی

ب:ردیفی

پ:چند ردیفی

3 - ساختمان از نظر پرورش

4 - شکل از نظر پرورش

5 - مصالح ساختمانی

ساختمان مرغداری را نباید برای استفاده طولانی در نظر گرفت بلکه باید طوری ساخت که حداکثر پس از  10 تا 15 سال بتوان تغییراتی همراه با پیشرفتهای روزمره درامورساختمانی درآن به عمل آورد . در هلند عقیده بر این است لانه را برای مدتی حدود 10 سال ساخت تا پس از این مدت بدون این که خسارت زیادی

بر مرغداری وارد آید بتوان آن خراب کرد وبا مصا لح باقیمانده لانه جدیدی طبق اصول وقواعد روز بنا نمود

 

ساختمان مرغداری  از نظر پرورش شامل  :

 

1- ساختمان مرغ مادر (چه مرغ مادر گوشتی چه تخمی)

2- ساختمان انکو باسیون

3- ساختمان پرورشی جهت جوجهای گوشتی

 

ساختمانهای مرغداری از نظر طراحی شامل :

 

1- مرغداری گوشتی :

الف: سیستم باز

ب:سیستم بسته

2- مرغ مادر:

الف : سیستم باز       ب : سیستم بسته

سیستم بسته : الف: سیستم قفس        ب : سیستم بستر

3-ساختمان انکوباسیون

 

جدا از نوع پرورش ونوع ساختمان که تقسیم بندی شدبسته به نوع منطقه وشرایط آب وهوایی طراحی ساختما ن متفاوت است یعنی اینکه نوع مصالح مورد استفاده متفاوت است بسته به میزان سرمایه گزاری  نیز در انتخاب نوع مصالح دخیل است چنانچه در مناطق شمال کشور وبسیاری از کشورهااز چوب بیشتر استفاده می شود جدایی از تفکیک موارد بالا جهت تهیه ساختمان مرغداری از هر نوع که باشد طراحی آن در مناطق ایران به شرح زیر است :

 

شکل ساختما ن :

ساختمان را ممکن به اشکال ، ساده ودوسقفی ساخت . در نوع ساده که بیشتر در مرغداری های کوچک عمل می شود ازیک سقف مسطح ویا شیبدار استفاده می شود شیب از جلو به عقب است واینکار هم سبب گرفتن نور بیشتری می گردد وهم آب باران در جلوی ساختمان جمع نمی شود . در ساختمان دو سقفی ، تهویه بخوبی صورت گرفته سقف اصلی شیب دار است وفضای بین سقف اول ودوم بعنوان انبار می تواند مورد استفاده قرار گیرد .

 

مصا لح ساختمانی :

شامل چوب وآجروسیمان وبلوک وهمچنین ورقهای فلزی وآ لومنیوم و یا ایرانیت ، البته استفاده ازهرکدام از این مصالح دارای معایب ومزایایی است .

ساختمانهای اداری ومسکونی باید در مدخل فارم احداث شوند . اولین قدم در احداث واحد مرغداری محل مزرعه است و  باید به نحوی انتخاب شود که با سایر مراکز پرورش فاصله داشته باشد البته با توجه به اینکه بیماریهای مثل نیوکاسل و برونشیت از مسافتهای بسیاردور و از طریق مواد به راحتی منتقل می شودوبعضی ازعوامل بیماری زا مثل   MG از طریق تماس مستقیم و توسط انسان ویا مواد مختلف منتقل

می شود. درمناطقی مثل شمال کشور که رطوبت نسبی زیاد است وامکان استفاده از سیستم خنک کننده تبخیری موجود نیست سیستم آشیانه های باز توصیه می گردد .

 

عملیات ساختمانی :

 پی ساختمان در صورت دائمی بودن ساختمان باید به پی آن توجه زیادی نمود. تا بدین وسیله رطوبت لانه را به حداقل رساند. و ضد عفونی در آن به خوبی صورت گیرد. در کشورهای اروپایی و آمریکایی در لانه های دائمی برای پی از کانگریت یا سمنت استفاده می گردد .در ایران برای پی و پایه های ساختمان از شفته (مخلوط آهک،خاک، سنگ . آب) استفاده می کنند. عمق پی 15 تا 60 سانتیمتر، و عرض آن حداقل دو برابر عرض دیوار باید باشد. پی حداقل 40 سانتیمتر از سطح خاک بالاتر باشد تا رطوبت نتواند به آسانی در لانه نفوذ کند .کف باید طوری باشد که به هر طریق از نفوذ رطوبت زیرین  جلوگیری نماید کف بایستی قابل شستشو باشد وبتوان آن را ضد عفونی کرد . از زمین طبیعی به عنوان کف جایگاه نمی توان استفاده کرد .کف جایگاه باید حداقل 25 الی 30 سانتیمتر از کف زمین بلندتر باشد تا از خشک بودن لانه اطمینان حاصل کنیم . کف ها امروزه به دو صورت ساخته می شوند :

1- کف توری : کف توری در ایران زیاد معمول نیست . در اسرائیل و آمریکا و کشورهای اروپایی مورد استفاده قرار می گیرد . حدود یک متربلندتراز کف اصلی تور سیمی یا پرده های چوبی نصب می شود . از محاسن این روش مرغ ها برروی فضولات خود قرار نمی گیرند . از نظر بهداشتی بسیار مناسب اماگرانقیمت است.

2-کف معمولی : این کف ها رامی توان بدون استفاده از مصالح ساختمانی یا با استفاده از مصالح ساختمانی بنا نمود . بدون استفاده از مصالح ساختمانی فقط در لانه های موقتی به کار می رود.

در ساختن کف می توان از مصالحی چون کف سیمان، کف چوب، کف آجر استفاده نمود  .

رایجترین کف در ایران به شرح زیر است :

  20 سانتیمتر از سطح زمین را شن ریزی می کنند . و آن را باید خوب کو بید و طبقه ای ا ز بتون به ضخامت 8 تا 10 سانتیمتر کشید بعد عایق بندی یا قیروگونی کرددر آخر لا یه ای به ضخامت 4 تا5 سانتیمترسیمان بر روی قیر گونی کشید .

 

دیوار ساختمان:

بسته به نوع وشکل ساختمان دیوارها فرق می کند . معمولاً دیوار ساختمانهای انفرادی ساده وکوتاه وارتفاع در ساختمانهای چند ردیفی وآنهایی که دارای سقف دوگانه هستند بلندتر است ارتفاع در ضلع جنوبی بلندتر از شمالی است در داخل لانه نیز از یک سری دیوارهای کوتاه به منظور جدا سازی قسمتهای مختلف استفاده می کنند ، این دیوارها به طور معمول از تورهای سیمی ساخته می شود .

 

دو نوع از دیوارهای مناسب در مرغداری :

1-استفاده از بلوکهای سیمانی توخالی   24 سانتیمتر طرف داخل بلوکها را توسط ورقهای پرس شده واز کاه به ضخامت 5 سانتیمتر پوشانده توسط میخ به دیوار چسبانده از سطح زمین تاارتفاع یک متری سیمان کاری نموده وبقیه را گچ کاری می کنند طرف خارجی را برای جلوگیری از نفوذ باران سیمانکاری می کنند .

 2- استفاده از آجر معمولی وعایق کاری نمودن  همچنین استفاده از ورقهای آلومنیوم یا نئوپان رنگ شده استفاده کنند وطرف بیرون را سیمان کاری کنند .

 

سقف:

با توجه به امکان تبادل سریع حرارتی در سقف آشیانه های مرغداری باید سعی در عایق کاری این قسمت از ساختمان نمود  .

 

سقف دارای انواع زیر است :

سقف ساده ،  سقف شیبدار ، سقف شیبدار با زاویه مساوی ، سقف شیبدار با زاویه نا مساوی .

 

دروپنجره:

درها از نظر اندازه باید بزرگ نباشند . حداقل یک متر پهنا ودو متر بلندی داشته باشند . تعداد پنجره ها را باید حداقل گرفت ، در مناطق سردسیر باید از چوب استفاده کرد و درمناطق خیلی سرد بهتر است پنجره ها دوبل باشند . مساحت پنجره تابعی از سطح آشیانه است به متوسط20/1 تا 25/1 سطح آشیانه به پنجره اختصاص  می یابد  . پنجره هرچه به کف نزدیک تر باشد آفتاب بیشتری به کف خواهد تابید در مناطق سردسیر برای حداکثر استفاده از نور وگرما پنجره ها را  باید حتی المکان  به کف نزدیک کرد . البته پیشنهاد می شود که با توجه به هزینه ها و مسائلی چون ، تنظیم نور سالن ، جلوگیری از ورود آلودگی به داخل سالن و . . . از سیتم ویندولس (بدون پنجره ) استفاده شود .

ارتفاع سالن در مناطق سردسیر   4/2 متر و در مناطق گرمسیر 3 متر باید باشد .

 

 

 

 

نظرات 57 + ارسال نظر
bptz_f شنبه 24 آذر‌ماه سال 1386 ساعت 01:49 ب.ظ

age ye kem aksem mirikhti ali mishod matalebed kam bod

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 16 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 11:39 ق.ظ

خوب بود

روزبه حلت شنبه 26 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 03:27 ب.ظ

با سلام از مقاله خوبتان سپاس گزارم امیدوارم به مدارج بالای علمی برسید.............

اشکان فکوری پنج‌شنبه 16 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 04:10 ب.ظ

با عرض سلام اینجانب تصمیم به ساخت و احداث سالن مرغداری دارم .شاید تمام سایتها را جستجو کردم تا به مقاله شما رسیدم - اما اطلاعات داده شده برای ساخت یک مرغداری نا کافی بوده . خواهشمندم در صورت امکان اطلاعات بیشتری بروی سایت بگذارید یا حداقل کتابی که مربوط به نحوه ساخت سالنهای مرغداری به روش مدرن است معرفی کنید ashkan_fakouri@yahoo.com

سعی می کنم که اگ ه کمکی از دستم بر میاد براتون انجام بدم
یا اینکه منبعی رو معرفی کنم که قابل استفاده عملی باشه.

موسی محمدزاده چهارشنبه 11 دی‌ماه سال 1387 ساعت 08:02 ب.ظ

متشکر از وبلاگ خوبتون

خواهش می کنم .
شما خودتون خوبین.
نظر لطفتون رو می رسونه.

ندا سه‌شنبه 29 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 12:42 ب.ظ

کارتون عالی بود

ممنونم از لطفتون .
بزرگوار.

BCN چهارشنبه 14 مرداد‌ماه سال 1388 ساعت 02:55 ب.ظ http://SHAMIMEADINE.BLOGFA.COM

سلام دوست عزیز
یک سوال داشتم:
به نظر شما با توجه به تمام جهتها یک گاوداری بهتر است یا مرغداری؟

جواب براتون سند شد.

یه دوست چهارشنبه 29 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 01:15 ب.ظ

سلام بی معرفت چه خبر . خوش می گذره . مگه تو اینترنت بشه گیرت آورد . وقت کردی جواب بده.
یه آشنای قدیمی

دوستت دارم محمد شاندیزی
خوشحالم دوباره پیدات کردم اونم بعده 4 سال

علی دوشنبه 14 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 01:46 ق.ظ http://www.alinaderi158.blogfa.com

با سلام دوست عزیز سوال بنده این است که یک مرغداری 5000تائی چقدر هزینه داره با تشکر

علی رضا پنج‌شنبه 4 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 10:38 ق.ظ http://www.ara5agronomy.blogfa.com

سلام، خسته نباشید. وبلاگتون خیلی عالیه.
فقط درباره بودجه احداث مرغداری می خواستم معلوماتی کسب نمایم. اگر می شود بودجه احداث مرغداری را هم در وبلاگتون اضافه نمایید. خیلی ممنون میشم.
با تشکر!

سلام
به روی چشم
حتماً

rohollah سه‌شنبه 30 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 08:10 ق.ظ


سلام مهندس قاسم عزیز
سوال من بیشتر تجربی‌است احتمالا
و اون سوال اینه
برای مراقبت و نگهداری از 17/000 قطعه جوجه، چند کارگر نیاز است؟
سیستم آب رسانی و میکسر و .. جدید است...
متشکرم از شما

rohollah سه‌شنبه 30 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 08:11 ق.ظ http://restless3.wordpress.com/


سلام مهندس قاسم عزیز
سوال من بیشتر تجربی‌است احتمالا
و اون سوال اینه
برای مراقبت و نگهداری از 17/000 قطعه جوجه، چند کارگر نیاز است؟
سیستم آب رسانی و میکسر و .. جدید است...
متشکرم از شما

با سلام پاسخ ارسال شد

rohollah چهارشنبه 31 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 10:01 ب.ظ http://restless3.wordpress.com/


ممنونم مهندس‌جان
بابت زحمتی که کشیدین
متشکرم

خواهش می کنم
قابلی نداشت

امیری شنبه 15 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 10:41 ب.ظ

سلام لطفا بیشتر در مورد هزینه ها ونحوه ساختمان سازی توضیح دهید

به روی چشم

راد فضل اولی یکشنبه 7 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 01:55 ب.ظ

با سلام خواهشمندم در مورد عایق سازی سالن مرغداری و معرفی شرکتهای معتبر در این زمینه را معرفی کنید سپاسگذارم

دانشجویان علوم دامی ساری پنج‌شنبه 25 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 09:22 ب.ظ http://das-sari.atspace.com

سایت تخصصی علوم دامی
تصاویر آناتومی دام
http://das-sari.atspace.com/tasavir%20sheykh/toppage51.htm
پرورش گاو شیری (با ظرفیت بیست راس) PDF
http://das-sari.atspace.com/toppage15.htm
منابع مورد نیاز برای کارشناسی ارشد رشته علوم دام
http://das-sari.atspace.com/toppage25.htm
و...
در صورت تمایل لینک کنید

کارشناس دامپروری دوشنبه 13 دی‌ماه سال 1389 ساعت 11:18 ق.ظ

سلام مهندس
با اجازتون از مطالب وبلاگتون استفاده کردم .می خواستم بپورسم اجازه پیرینت از مطالبتون رو دارم یا نه (برای مطالعه به صورت جزوه ای ) لطفا اگر امکانش هست یه توضیحی در این مورد بفرمائید
با تشکر

سلام دوست گرامی.
هر چی دلتون میخاد پرینت بگیرید. اما اگر کپی میگیرید تا تو یه وبلاگ دیگه بزارید پیشنهاد میکنم این کار رو نکنید چون ارزش مطلب به اینه که وقتی سرچ میزنید با توجه به اینکه نوشتنش هم اسون نیست تو صفحه نویسنده اصلیش بالا بیاد . اما اگر هم خواستید بزارید تو یه وبلاگ دیگه لطفا منبع و اسم نویسنده رو فراموش نکنید. اگر از وبلاگم مطلبی گرفتید که منبعش مال جای دیگس همون منبعش درسته. اگر هم منبعی نبود خودم نوشتم و منبعش خودم هستم. هر چی میخاید استفاده کنید . اینا زکات علمیه که به جز نت و کارای خودم کس دیگه ای دنبالش نمیاد از بس دارن به بخش کشاورزی لطف میکنن. شاید هر کس دیگه ای هم به جای من بود بیخیال رشته کشاورزی میشد و دست به یه کار دیگه ای میزد همچنان که خیلی از دوستان این کار رو کردن اما ای کاش قدر می دونستن.
موفق باشید

محمد دوشنبه 20 دی‌ماه سال 1389 ساعت 08:11 ب.ظ

سلام دوست عزیز
واقعا از اطلاعاتی که دادید ممنون.
راستش من اگر خدا بخواد قصد دارم تا یک مرغداری راه اندازی کنم که البته خودم سر رشته ای از اینکار ندارم. برای همین داشتم توی نت گشت میزدم که به وبلاگ شما برخوردم. می خواستم اگر براتون مقدور هست کمی من رو راهنمایی کنید.که آیا اصلا این کار رو انجام بدم یا نه؟!
و اگر حواب مثبته از کجا باید شروع کنم
منتظر جواب شما هستم
با تشکر

سلام
جوابو براتون میل کردم.

ایمان یکشنبه 29 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 07:37 ب.ظ

خوب بود ولی اگر در مورد مساحت مرغ داری و به سرمایه ی مورد نیاز برای ساخت اطلاعات بدهید عالی میشه. موفق باشی

شکست جادوگر پنج‌شنبه 4 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 08:44 ق.ظ http://jadoghar.blogfa.com

سلام خیلی ممنون از مطالبتون منم یه وبلاگ دارم واسه همسر داری سر بزن

ثمین چهارشنبه 10 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 08:24 ق.ظ

با سلام ایا می توان یک مرغداریکوچک با سرمایه ۱۰۰۰۰۰۰۰ ساخت البته فقط هزینه ساخت
و اگر جواب شما مثبت است تا چه زمانی به سود می رسیم؟
لطفا من را راهنمایی کنید

سلام
با 10 تومن نمیشه یه سالن ساخت که خستگی زحمات رو از تن آدم در کنه اما میشه مصالح رو چکی خرید
و یه سالن 10 هزار تایی زد و خستگی به تن آدم نمونه
البته من نمی دونم تو کدوم شهره و منطقه از نظر آلودگی چطوره
چون اصولا مرغداری کار بسیار پر ریسکیه
موفق باشی

معین سه‌شنبه 24 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 07:30 ب.ظ

با سلام.سایت بسیار کامل و جامعی است. اگر مطالب جدیدی در زمینه مرغاری گوشتی مخصوصا ساخت ساختمان آن بستان آمد لطفا به من میل کنید اگر امکاش است. باتشکر

محسن شنبه 11 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 12:33 ب.ظ

با عرض ادب و تشکر از اطلاعاتی که در اختیار ما گذاشتین

با توجه به این مطلب که در منطقه ای آشیانه های متعددی وجود دارد برای کاهش مرگ ومیر به نظر شما تغییر نژادی میتواند عامل قابل توجه باشد یا این که هماهنگی نژادی بهتر است

چه نژادی میتواند انتخوابی مباسب برای برای یک منطقه گرم و خشک(تابستان) و زمستانی سرد دشته باشیم از دیدگاه نژادی(مدغ گوشتی)

کوروش دوشنبه 20 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 11:38 ب.ظ

با سلام خدمت شما و سپاسگزار از اطلاعاتی که در اختیار مردم گذاشتید!
چنانچه امکان دارد در مورد ساختمان سازه به شیوه ساندویچ پنل اطلاعاتی در اختیارم بگذارید
با تشکر

رضا کارشناس ارشد مهندسی صنایع سه‌شنبه 18 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 05:42 ب.ظ

سلام دوست عزیز ممنون از نوشته های خوبتون.
چند تا سوال داشتم:
من قصد درست کردن یک مرغداری رو دارم.ولی حقیقتش هیچ اطلاعاتی ندارم.
به نظر شما برای یک مرغداری ۱۰۰۰۰ قطعا ای در هر دوره چقدر سود داره؟
برای همین مرغداری ۱۰۰۰۰ قطعه ای چقدر زمین نیازه و همچنین هزینه ساخت تقریبا چقدر میشه؟
میخواستم بدونم ایا اول باید مرغداری رو جایی ثبت کنیم و یا از وزارت بهداشت مجوز بگیریم؟
برای بازار فروش این مرغ ها چیکار باید کرد و چه مراکز و اشخاصی این ها رو خریداری میکنن؟اول باید از فیلتر وزارت بهداشت رد بشه؟
اصلا بازار فروشش خوب هست یا اینکه ممکنه مرغا رو دستمون بمونه؟

سلام دوست خوب من
من نمی تونم دقیق به شما بگم چقدر سود می کنید چون قیمت اقلام به روزه
اما برای یه سالن ۱۰۰۰۰ تایی به هزار متر مسقف نیاز دارید بقیه رو جهاد کشاورزی تعیین می کنه.
بهتره برای اینکه آمارتون کامل تر بشه یه سر به اداره امور دام جهاد کشاورزی بزنید.
برای شروع با بهداشت کاری ندارید .
موفق باشید.

زارع جمعه 21 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 05:43 ب.ظ http://laklak2.blogfa.com

سلام مهندس جان.قبلا براتون پیام گذاشتم لطفا نظری نیز به ما داشته باش.اما سوال واینکه خیلی علاقه دارم که پرورش مرغ گوشتی کوچکی راه بیاندازم آیا به نظرتون به صرفه هست مثلا شروع کار ۱۰۰۰ قطعه دوم اینکه بنده اصلا تو این کار سررشته ندارم چکار کنم سوم اینکه اهل یکی از روستاهای اسداباد همدان هستم از دیدشما موقعیت جغرافیائی اونجا خوبه یا نه چهارم اینکه اگه پرورش مرغ داخل روستا باشه خطرناک نیست .در پایان هزینه نهائی پرورش ۱۰۰۰قطعه جوجه چقدره.اگه جواب برام ایمیل کنید بسیار ممنون میشم/ تی فدا

سلام دوست خوبم .
در مورد اینکه علاقه دارید به پرورش مرغ گوشتی خوب منو خوشحال می کنید که می بینم جوونهای ما مثل من به تولید علاقه دارند.
اما در مورد سوالات شما
برای پرورش نیاز به یه سالن به دور از آلودگی مرغهای روستاییه.
به ازای هر 10 مرغ یک متر مربع فضای سالن نیاز داریم.
شرایط ژرورش هم تو هر شهری جواب میده چون معمولا سیستم باید بسته باشه . نه مثل مرغ و خروسهای محلی.
در مورد هزینه هم من هزینه سالن رو نمی گم اما هزینه ژرورش به ازای هر مرغ 4500 تا 5000تومن اب می خوره و اگر قیمتها زیاد نوسان نداشته باشه سود می کنید اما نمی گم سود خوب یا عالی . چرا که با تعداد کم سود مد نظر عاید نمیشه اما با توجه به اینکه خرده فروشی میشه سود مطلوبی می کنید.
موید باشید.

مرتضی پنج‌شنبه 3 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 04:39 ق.ظ

سلام
من هیچ سر رشته ای در مرغداری ندارم ولی علاقه زیادی به این کار دارم
میخوام یه مرغداری نقلی بزنم صرف نظر از مکانش من7 نهایتا 10 تومن دارم سرمایه گذاری کنم به نظر شما با این پول برای خرید تجهیزات کافیه 2 هزینه پرورشی که تو جواب ((رضا کارشناس ارشد مهندسی صنایع)) گفتین درسته؟ خب اگه فقط 5 تومن هزینه پرورش بشه که چیزی نمیمونه
نظر شما برام خیلی مهمه اگه میشه میل کنید
mory330@yahoo.com

جواب رو براتون میل کردم

رسول یکشنبه 6 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 09:00 ب.ظ

سلام دوست عزیز
مطالبتون بسیار عالی بود

سیدسهیل میرصادقی شنبه 19 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 09:01 ق.ظ

با سلام اقای مهندس خواهشی دارم ازشمااگرامکان داردمقاتی که درموردمرغداری داریدرابرایم ارسال کنیدخواهش میکنم بیشترتصاویرباشدتاازان بهتربشوداستفاده کرددرضمن من دانشجورشته علوم دام گرایش طیورهستم (لطفابیشترتصاویرسالن مرغ راارسال کنیدچون تصاویراین موضوعات دراینترنت بسیارکم است)ازشما بسیارمتشکرم منتظرلطف شماهستم.

سلام
به زودی میزارم تو نت
حتما

فریما دوشنبه 5 دی‌ماه سال 1390 ساعت 02:43 ب.ظ http://shahi15.blogfa.com

سلام
آقای مهندس.از وب شما خوشم اومده .مطالبی که توش آپ کردین خیلی مفید و ارزشمنده.پدر من ازم خواسته در زمینه ی مرغداری سنتی و صنعتی و روشهای گرمایش و سرمایش و ابعاد ساختمانی مرغداریها تحقیق کنم.منم کاملا اتفاقی به وب شما برخوردم.اگر با تبادل لینک موافق بودین خبرم کنین خوشحال میشم.

مهدی دوشنبه 12 دی‌ماه سال 1390 ساعت 10:44 ب.ظ

سلام آقای مهندس.ممنون از وقتی که برای پاسخ به سوالات دوستان میذارید.من علاقه زیادی به دامداری و مرغداری دارم.اطلاعات زیادی هم ندارم.میخواستم اگر زحمت نیست اطلاعاتی تو زمینه های زیر برام میل کنید:
1- گاوداری سود بیشتری داره یا مرغداری یا گوسفند؟
2- من ساکن تهرانم،کدوم منطقه از تهران برای مرغداری بهتره؟
3-حداقل چند قطعه مرغ ارزش تولید داره؟
4-اگر قیمت حدودی جوجه رو دارید بفرمایید؟
5-معمولا هر قطعه مرغ چقدر سود خالص داره؟
6-مرغهای تولید شده رو باید به کی فروخت؟ممکنه نشه فروخت؟
7-راه اندازی یه مرغداری اگه زمینش باشه حدودا چقدر هزینشه؟
اصلا به نظر شما وارد شدن تو این کار آخرعاقبت خوبی داره؟
ممنونم

سلام دوست من
به نظر من شما علاقه به مرغداری دارید .
بهترین سود با کمترین ریسک در حال حاضر متعلق به گوسفنده.
2. والا معمولا باید ببینی تو چه منطقه ای تراکم مرغداری کمتره و تو اون منطقه شروع کنی.
3. هر که بامش بیش برفش بیشتر. 10000قطعه
4. نوسان زیادی داره . به سایت آی تی پولتری سر بزنید .
5. اصلا در حال حاضر نمیشه قیمت سود براش تعین کرد .
اما از هر قطعه 200 تومن تا 400 تومن.
6. معمولا تو بازار ایران به دلال ها می فروشن.
7. متراژ مرغداری و شرایط احداث اون تو قیمت موثره و از همه مهمتر منطقه جغرافیایی

وحید سه‌شنبه 27 دی‌ماه سال 1390 ساعت 03:33 ب.ظ



با سلام به دوست عزیز
از راهنمایی ها و نظراتتون استفاده بردم

ولی هنوز سوالاتی دارم

و علاقه بسیار بسیار زیادی به راه اندازی مرغداری دارم
در حال حاضر محدودیت های زیادی جلوم هست ولی همچنان علاقه به این کار دارم
میخواستم منو بیشتر راهنمایی کنی
اگه امکانش هست یه وسیله ارتباطی واسم میل کن
تلفن - موبایل - ایمیل

ممنون از لطفت

امین چهارشنبه 28 دی‌ماه سال 1390 ساعت 01:44 ب.ظ

سلام دوست عزیز
واقعا از اطلاعاتی که دادید ممنون.
راستش من اگر خدا بخواد قصد دارم تا یک مرغداری راه اندازی کنم که البته خودم سر رشته ای از اینکار ندارم. برای همین داشتم توی نت گشت میزدم که به وبلاگ شما برخوردم. می خواستم اگر براتون مقدور هست کمی من رو راهنمایی کنید.که آیا اصلا این کار رو انجام بدم یا نه؟!
و اگر حواب مثبته از کجا باید شروع کنم
منتظر جواب شما هستم
با تشکر

محمد چهارشنبه 26 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 04:41 ب.ظ http://-

واقعا ازمطالبتون ممنون >کلی دنبال اینطور سایتی گشتم /ممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممون

علی اصغر دوشنبه 15 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 10:49 ب.ظ

سلام
بابت اطلاعات دقیق و مفیدی که با خوشقلبی برای استفاده قرار دادید متشکرم
ان شاالله همیشه موفق وسربلند باشی
یاعلی

خوب بود دوشنبه 7 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 12:05 ب.ظ

محمد دوشنبه 14 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 03:03 ب.ظ

سلام من میخوام یه واحد کوچیک راه اندازی کنم اگه این کارا رو انجام ندم میشه؟

اگه نخای وام بگیری هر چی دوست داری میشه فقط علمی باشه که ضرر و زیان ندی.

شاهرخ چهارشنبه 6 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 11:04 ق.ظ

با عرض سلام اینجانب تصمیم دارم در استان آذربایجان غربی سالن مرغداری گوشتی احداث کنم. خواهشمند است اینجانب را در مورد ساخت بنا و بازار آینده صنعت مرغ راهنمای یا منبع مناسبی معرفی کنید.
با تشکر.

سمیه سه‌شنبه 2 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 11:08 ق.ظ

سلام.لطفاسوال مرتضی ومحمدرا برای من هم بنویسید.ممنون

رحیم جامعی یکشنبه 25 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 07:19 ب.ظ

حداقل سرمایه برای ورود به این کائ چقدر است.

با سپاس

arash یکشنبه 8 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 10:45 ب.ظ

sepas

داریوش پنج‌شنبه 2 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 06:01 ب.ظ

یه زمین ۴۵۰۰ متری در مازندران منطقه سرد زمستانی و خنک تابستانی دارم راهنمایی کنید گاوداری ۳۰ راسی شیری بهتره یا مرغداری علوفه را هم باید بخرم

گاوداری ۳۰ راسی شیری بهتره

atses پنج‌شنبه 9 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 10:58 ب.ظ

باسلام و خسته نباشید خدمت دوستان عزیز.
من میخوام یه واحد مرغداری راه بندازم.موقعیتم جنوب فارسه.لطفا مواردی رو که باید به عنوان یه فرد تازه کار بدونم در اختیارم قرار بدید.لطفا برام ارسال کنید.تشکر

مطلب معبودی جمعه 17 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 11:12 ب.ظ

سلام
من می خواستم تو یه گلخونه ای اقدام به پرورش مرغ گوشتی کنم.البته دیواره هاشو با پوششهای رنگی می پوشونم تا نور زیاد وارد نشه. به نظرتون شدنیه!
تازه ارتفاع چرا نباید از دو متر کمتر بشه؟

سلام شدنی هست اما نمیدونم شرایط اونجا چطوره ؟
ارتفاع به خاطر گاز آمونیاک و جلوگیری از مشکلات تنفسی نباید خیلی کم باشه

حمید سه‌شنبه 21 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 10:30 ق.ظ

با سلام
ممنون از وبلاگ و مطالب ارزشمند تون
می خواستم لطف کنید و میزان سرمایه برای احداث یک مرغ داری 5000 تایی را برام میل کنید
و ایا صرفه اقتصادی داره
درضمن من زمین و ملک در روستا دارم

mohammad سه‌شنبه 28 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 04:40 ب.ظ http://mohamadrezamri.blogfa.com

سلام مهندس
اول مرسی از مقاله خوبتون دوم اینکه فرق بین جوجه تخم گذار با گوشتی چیه؟سوم سود تو کدوم بیشتره؟
ممنون اگه به ایمیلم جواب رو ارسال کنید

mohammad سه‌شنبه 28 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 04:44 ب.ظ http://mohamadrezamri.blogfa.com

مهندس ببخشید این سوالو یادم رفت برای 1000 تا مرغ روزانه چقدر دانه مورد نیازه و قیمت حدودیه اون چقدر میشه

کریم دوشنبه 9 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 04:06 ب.ظ

سجاد دوشنبه 26 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 09:06 ب.ظ http://sajadmombeini5599.blogfa.com

سلام دستت درد نکنه

azad پنج‌شنبه 15 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 09:29 ق.ظ

good

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد