علم و دامپروری

تخصصی دام- دامپزشکی ،طیور و آبزیان و بیماریها ( لطفاْ در رابطه با این وبلاگ با نظراتتون ما رو در نشر علم همراهی کنید.)

علم و دامپروری

تخصصی دام- دامپزشکی ،طیور و آبزیان و بیماریها ( لطفاْ در رابطه با این وبلاگ با نظراتتون ما رو در نشر علم همراهی کنید.)

بلدرچین پرنده ای مفید و اقتصادی برای پرورش

سلام دوستان همیشه همراه من.

دیدید به قولی که دادم عمل کردم.به قول معروف که الوعده وفا.

این کار با بقیه کارام فرق داره. پیشنهاد می کنم حتماً دانلود کنید و بخونید.

دوست دارم در مورد این پست بیشتر مطالب کاربردی بزارم تا وقتی که، کتابی که صحبتش رو قبلاً کردم تموم کنم و به دستتون برسونم. اما الان تا کتابم زیر چاپ بره با این مقالات خلاء اون رو جبران می کنم.  

امیدوارم که بتونه جرقه ای برای یک ایده جدید تو ذهن تون باشه، که البته میتونه اینطوری باشه . یعنی یه کار کاملا سبک، تمیز، و پر درآمد هست، به شرطی که روی اون جدی کار کنین.

موفق باشید.  

  

دانلود کنید 

منبع این مطلب هم: 

خلیل پور،ق. بانه،ح. جعفرزاده، ع،م. 1387.مجله برزگر، شماره 1020، صفحه 25 تا 28.

نظرات 29 + ارسال نظر
وفا پنج‌شنبه 3 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 09:03 ب.ظ

سلام مهندس
خیلی از کاراتون خوشم میاد.
دوست دارم بیشتر در مورد کاراتون بدونم .
خیلی خوشحال میشم بنده رو برای همکاری قابل بدونید.
میلم رو هم به دلایل امنیتی نگذاشتم. خودم دوباره تو یه کامنت خصوصی که اگه ادش نمی کنید اونو سند میکنم.

عبدالحسین احمدیان یکشنبه 6 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 02:43 ق.ظ http://reproduction-vet.blogfa.com

سلام وبلاگ جالب و پر ارزشی دارید از وبلاگ منم دیدن کنید.
اگه ممکنه وبلاگ منو (کنترل تولید مثل در گاو شیری) لینک ثابت کنید و بعد به من خبر بدید تا منم شما رو لینک کنم.
با تشکر

محسن زارعی چهارشنبه 9 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 10:47 ق.ظ

سلام
پرورش بلدرچین عالی بود ؛ خدا قوت

خیلی خوشحالم که براتون با ارزش بود

امیر دوشنبه 14 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 05:38 ب.ظ

سلام
مطلب را که می خواهیم دانلود کنیم میگه صفحه مورد نظر یافت نشد. باید چیکار کنم. راستی ادرس میلتونم بزارین میخواسنم در باره کاری باتومشورت کنم. ممنون.

درستش کردم
راحت دانلود میشه.
از اینکه اطلاع دادین ممنونم.

صادق دوشنبه 28 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 05:30 ب.ظ

من اصلا با سوددار بودن پرورش بلدرچین موافق نیستم.چون خودم پرورش بلدرچین دارم و دارم میبینم

نمی دونم شما دارن چطور کار می کنیند.
اما میتونم راهنماییتون کنم تا به حداکثر سود برسید.
از نظرتون هم ممنونم.

محمد صادق پنج‌شنبه 31 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 05:52 ب.ظ

سلام
من همین امروز ویلاگ شما رو دیدم و خیلی بهم کمک کرد. من یک گاوداری ۲۵ راسی دارم که می خواهم افزایش ظرفیت بدهم و می خوام سوله بزنم به این حالت که در فضای ۴*۳۰ میخوام ۱۰ تا ۱۵ گاو نگه دارم. آیا عملی هست ؟ روی شیر گاوها تاثیر داره ؟

سلام
به ایمیل تون سر بزنید
جوابتون رو اونجا نوشتم.
موفق باشید

محمد صادق پنج‌شنبه 31 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 06:09 ب.ظ

دوباره سلام
اینم یه عکس نمونه اش
http://www.wfbf.com/media_center/photo_gallery/Dairy/Dairy%20cows%20in%20freestall.JPG
ممنون می شم نظرتون رو بگید .

فاطمه پنج‌شنبه 4 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 04:09 ب.ظ http://ghasreeshgh-1365.blogfa.com

سلام
مرسی از اینکه وقت گذاشتید و قابل دونستید و سر زدید

ولی من برعکس شما هر روز وبم رو چک میکردم شاید شما سر زده باشید

من برای کاردانی به کارشناسی گاو و گاومیش میخوام تمام اینترنت رو سرچ کردم ندیدم
به صورت حرفه ای هم تقریباْ سرچ کردم آخه من کافی نت دارم همیشه هم اینترنت در اختیارمه
البته خودم رشته ام کامپیوتره واسه یکی میخوام که خیلی رودربایستی دارم باهاش حالا بگم نیست خیلی زشت میشه

دروسش هم اینا هستن :
یعنی امور دام میشه دیگه یک ماه دیگه هم کنکور داره
تغذیه گاو و گاومیش
اصول و پیشگیری و بهداشت بیماری گاو و گاومیش
پرورش گاو شیری
پرورش و پرواربندی گاو و گاومیش

تو رو خدا اگه میتونید یه کاری کنید من بدجوری گیر کردم

شرمندتونم ایشالا جبران کنم
اخه بگو رشته قحطی بوده رفتی یه همچین رشته ای!!!!!!!!

من منتظرتونم
بای

فاطمه جمعه 5 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 06:33 ب.ظ http://ghasreeshgh-1365.blogfa.com

سلام آقای مهندس

روز جمعتون به خیر

ممنونم از راهنماییتون
لیست کتابایی رو که گفتید یادداشت کردم البته شهر خودمون گیر نمیاد باید بدم از مرکز استان برام بیارن !!!

خدا کنه فقط زود برسن

بازم ممنونم

پیروز باشید و مانا

قربان شما
فاطمه

محمد جمعه 30 مرداد‌ماه سال 1388 ساعت 09:31 ب.ظ

خیلی خوب بود
خسته نباشید

متشکرم.

mehregan پنج‌شنبه 2 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 11:48 ب.ظ

با سلام وعرض خسته نباشید
احتراما لطف بفرمایید به چه طریق میشود بطور مستقیم با شما تماس گرفت وتبادل اطلاعات کرد
ما به تازگی شرکتی در زمینه پرورش بلدرچین و کبک تاسیس وراه اندازی کردیم که تولید تمامی دستگاهها وتجهیزات سالن را هم خودمان انجام میدهیم و تقریبا کادر کاملی در اختیار داریم و مایلیم از راهنماییهای شما بهره مند شویم خواهشمند است چنانچه مقدور میباشد بفرمایید چگونه با شما تماس بگیریم
با تشکر
شرکت مهرگان بلدرچین توس

mehreganbeldercin@yahoo.com
telefax:05118647797
09153142264
09155118672

پاسخ برایتان ارسال شده
اما با توجه به ایمیل نادرست برگشت خورده است.
در صورت امکان میل صحیح را وارد نمایید.

سهیل چهارشنبه 6 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 06:24 ب.ظ

برای اطلاعات زیاد در مورد بلدرچین بهتره یه سری به این سایت بزن

http://downloadcom.epage.ir

مهرداد شنبه 30 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 04:15 ب.ظ

سلام
من زمینی به مساحت 200 متر در یکی از روستاهای گیلان را میخواهم اختصاص به پرورش بلدرچین نمایم. نمیدانم از کجا باید شروع کرد. فعلا" در حال پوششی کردن قسمتی از زمین بصورت تور فلزی هستم تا در فضای باز بتوانم این کار را انجام دهم. مانند یک قفس بزرگ توری. البته قسمتی را بصورت سایبان در نظر گرفتم تا در صورت بارندگی در آنجا پناه بگیرند یا تخم ریزی کنند. آیا درست است. ضمنا" وبلاگ شما عالی است فقط در مورد افرادی که میخواهند این فعالیت را شروع کنند و بیکارند مثل من. اطلاعات اولیه ندارد. موفق باشید. مهرداد- بخش سنگر- از رشت

سلام
برا شروع اول مطالعه رو بیشتر کن
نگهداری بلدرچین تو فضای باز خیل سخته و کار درستی نیست.
وبلاگ من قسمتی از دریای بیکران علم عالم هستیه که بیشترش هم تجربیاتمه.
موید باشید

سینا جمعه 12 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 03:10 ب.ظ

سلام.
وب جالب و بسیار ارزشمندی دارید دانشجوی کشاورزی ام و اگه خدا بخواد به زودی وارد بازار کار میشم .

از شما هم تشکر میکنم.

س سه‌شنبه 12 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 01:55 ب.ظ

به نظر من خیلی عالی ممنون
تازه من نام خود را نزده ام

رفیعی سه‌شنبه 20 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 12:25 ق.ظ

با سلام
از اطلاعات شما استفاده کردم و تشکر می کنم.
با آرزوی بهترینها برای شما

علی پنج‌شنبه 23 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 02:58 ب.ظ

سلام
سایت شما اطلاعات زیادی داره در حد وبلاگ نیست خیلی بزرگتره.
امیدوارم به سایت تبدیل بشین.
از بحث بلدرچین استفاده کردم و تشکر میکنم.
بهترینها را برای شما ارزو میکنم.

mohsen چهارشنبه 2 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 09:23 ب.ظ

متشکرم. مطالب شما جامع ومفید است.

یوسفی پنج‌شنبه 29 دی‌ماه سال 1390 ساعت 02:17 ب.ظ

خیلی عالی بود ولی صفحه دوم مشکل تایپ داشت که نمی شد بخونی

سلام دوست من
مشکل این فایل برطرف شد.

سید احمد موسوی یکشنبه 14 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 09:35 ب.ظ http://eps2.blogfa.com/

با سلام : از زحمات شما برای اطلاع رسانی متشکرم
خدا قوت

آرش سه‌شنبه 23 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 01:24 ب.ظ

سلام.من میخواستم در یک باغ ۱۵۰۰متری در مازندران پرورش بلدرچین رو به صورت صنعتی شروع کنم میخواستم راهنماییم کنید که از کجا اطلاعات جمع آوری کنم و روش کار چطوره وچه مقدار سرمایه میخواد.متشکرم

مهدی سه‌شنبه 29 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 05:41 ب.ظ

با سلام میخواستم در خصوص راه اندازی گاوداری 20 راسی در سوله 120 متری با سرمایه 30 میلیون تومان که هم اکنون آماده بهره برداری می باشد نظرتان را بدانم ، اگر ممکن است راهنمایی بفرمایید .

سلام دوست عزیز.
راهنمایی من اینه که گاوها رو شیرده نخرید و با تلیسه شروع کنید یه کم سخته اما نتیجش بهتره منظورم از نظر اقتصادیه .
از گاوهای اصیل برای شروع کار استفاده نکنید و برای شروع از تلیسه های دورگ استفاده کنید.
موفق باشید

حسین یکشنبه 7 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 10:59 ق.ظ

سلام : لطفا در مورد تیهو مطلب بنویسین
من به راحتی در خونه هم تیهو و هم کبک رو با گذاشتن تخمشون زیر مرغ خونگی پرورش دادم

;J' پنج‌شنبه 14 دی‌ماه سال 1391 ساعت 11:55 ب.ظ

نجمه سه‌شنبه 24 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 11:09 ق.ظ

عالی بود خیلی مفید بود استفاده کردم

به تو ربطی نداره فقط جوابم بده شنبه 11 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 12:05 ب.ظ

سلام سایت خوبی فقط یک سوال برای این که بلدرچین تخم بگذاره وجود بلدرچین نرلازم است

سلام دوست عصبی
نه لازم نیت

آرمان دوشنبه 2 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 01:44 ب.ظ

من 6 تا بلدرچین دارم 3تاشون یک در میان تخم میزارن .

مرتضی چهارشنبه 28 بهمن‌ماه سال 1394 ساعت 09:48 ق.ظ

باسلام و احترام
ممنون از مطالبتون فوق العاده بود. من چجوری میتونم با شما در تماس باشم؟ به راهنمایی شما احتیاج دارم.

مرتضی چهارشنبه 28 بهمن‌ماه سال 1394 ساعت 09:53 ق.ظ

سلامی دوباره میتونم از طریق تلگرام یا تماس با شما در تماس باشم 09192851886

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد