علم و دامپروری

تخصصی دام- دامپزشکی ،طیور و آبزیان و بیماریها ( لطفاْ در رابطه با این وبلاگ با نظراتتون ما رو در نشر علم همراهی کنید.)

علم و دامپروری

تخصصی دام- دامپزشکی ،طیور و آبزیان و بیماریها ( لطفاْ در رابطه با این وبلاگ با نظراتتون ما رو در نشر علم همراهی کنید.)

شرایط احداث گاوداری صنعتی و نیمه صنعتی

سلامی  به گرمی  دل های همه اونهایی که با محبتشون به من دلگرمی میدن تا مطالبم رو زود زود آپ کنم .

این بار یه کار جالب برای شما آوردم. می خوام تقدیم کنم به یکی از عزیزان که خیلی دوستش داشتم و حالا بعد از 3 سال که دیدمش خیلی خشک جوابمو داد. تقدیم به بچه های گل دانشگاه رازی کرمانشاه که پا به پای مطالبم میان و کمکم می کنن و با نظراتشون در هر چی بهتر شدن  مطالب یاریم میدن . یه خورده حالم خوش نیست واسه همینه که دیر آپ میکنم . باید منو ببخشید.

این پست به درد همه بچه های مهندس علوم دام و همچنین دانشجوی علوم دام می خوره .

یه چیزی که هر کی دانلودش نکنه، واقعاً در مورد دام و گاو و گاوداری خوندش، بی ارزش میشه .

تو هیچ وبلاگ دیگه ای هم پیداش نمی کنید .

هیچ کس هم اونو دست شما نمیده .

 

شرایط احداث گاوداری صنعتی و نیمه صنعتی 

 

امیدوارم که به دردتون بخوره .

لطفاً حتماً بعد از دانلودش نظرتون رو برام تو بخش نظرات بنویسید.

چون اگه نظری نباشه من فکر میکنم که کارم طرفدار نداره و دیگه از اینجور مطالب رو تو وب نمی زارم .

مطمئن هم باشید که منو با نظر تون شاد می کنید.

راستی اگه به خاطر سپردن آدرس وب براتون مشکله تو گوگل علم و دامپروری رو سرچ کنید تا همون صفحه اول اونو ببینید .

با امید اینکه منو با نظرات گرمتون یاری کنید

تا پست بعدی

قربون همه شما

مهندس قاسم خلیل پور

خداحافظ..........................

نظرات 107 + ارسال نظر
مصطفی جمعه 22 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 09:12 ب.ظ

سلام آقای مهندس...
من مدتیه دارم دنبال اصول نوشتن و یا یک نمونه پروژۀ پرورش گوسفند داشتی می گردم.چون اصلآ با اصولش آشنا نیستم و برای نوشتن پروژۀ دانشگاهی به اون نیاز دارم. ولی متآسفانه نتونستم تا الان چیزی پیدا کنم...
ممنون می شم راهنماییم کنید...

حتماً این کار رو براتون انجام میدم.
باید یه کم صبر کنید
چون سرم خیلی شلوغه
باید به کارهام هم برسم .
منتظر باش .

بهنام جمعه 27 دی‌ماه سال 1387 ساعت 11:06 ب.ظ

سلام دوست عزیز
من مدتی بود که به فکر پرواربندی گوساله افتاده ام. چون در این زمینه سر رشته نداشتم توی گوگل سرچ کردم که با وبلاگت آشنا شدم. مطالبت بسیار مفید و عالی بود. شرط انصاف ندیدم که ازت تشکر نکنم. بسیار بسیار ممنون

خواهش می کنم
قابلی نداشت

منصوره یکشنبه 29 دی‌ماه سال 1387 ساعت 12:19 ق.ظ

سلام
از مطلب شما استفاده ی زیادی کردم
ممنونم
موفق باشید
راستی من در مورد کار آفرینی در گاوداری تحقیق میکنم

سلامی گرم
خواهش می کنم
ایشالله موفق باشین

فاطمه شنبه 30 خرداد‌ماه سال 1388 ساعت 04:05 ب.ظ http://ghasreeshgh-1365.blogfa.com

سلام
امیدوارم که حالتون خوب باشه !!؟


غرض از مزاحمت من دنباله سئوالات کاردانی به کارشناسی مهندسی تولیدات دامی یا همون پرورش گاو و گاومیش میگردم اگه میشه کمکم کنید چون خیلی واجبه و حیاتی

دروسش اینا هستن
تغذیه گاو و گاومیش
اصول و پیشگیری بهداشت بیماری گاو و گاومیش
پرورش گاو شیری
پرورش و پروار بندی گاو و گاومیش

منتظر جوابتون هستم
اگه به وبم سر بزنید خوشحال میشم

امیر شنبه 21 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 04:05 ب.ظ

حیلی جاب بود خدا عوضت بده

خواهش.
قابلی نداشت.

مسعود پنج‌شنبه 2 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 10:56 ق.ظ

با سلام و خسته نباشید خدمت استاد عزیز
امیدوارم که همیشه پاینده باشید تا ما از گوهره وجود شما بهرهمند شویم .
اگر راستش را بخواهید من دانشجوی کشاورزی نیستم اما علاقه خاصی به این کار دارم . شغل اصلی من کتابفروشی هست که در تهران ساکن هستم اما مقداری زمین در شمال کشور دارم که مقدار آن به یک هکتار نمی رسد البته در این رشته هم هیچ دانش و تجربه ای ندارم اما تمام سعی خودم را می کنم تا قبل از اقدام به این کار دانستنی های لازم را کسب کنم البته در مورد مرغداری و یا گاو داری گوشتی هم اگر اطلاعاتی در اختیارم قراردهید ممنون و متشکر میشوم با سپاس از زحمات شما (مسعود )
پنج شنبه 2 مهر 88

امین دوشنبه 27 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 08:41 ب.ظ

بسیار تشکر خیلی مفید واقع شد

قابلی نداشت.

حسن شجاعی جمعه 8 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 09:44 ق.ظ

سلام مهندس
من دبیرگروه مدیران فنی وکیفی کارخانجات خوراک دام وطیور و آبزیان خراسانم.دنبال مطالبی پیرامون ادوات و روشهای فرآیند تولیدم مثلا اترات اسپری آب در میکسر یا در کاندیشینر .ممنون میشدم که کمکمکنی مرسی.۹/۹/۸۸ از مطالب مفیدت واقعا سپاسگزارم.

علی دوشنبه 6 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 09:52 ق.ظ

سلام
خیلی مطالبت در شروع طرح کسب و کارم به درد خورد امیدوارم همینطور که گره از مشکلات ما باز میکن یخدا هم مشکلاتت رو برات حل کنه ممنون
راسی یه دعوتنامه برا جیمسل برام میفرستی؟

زرشیر دوشنبه 20 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 02:43 ب.ظ http://zarshir.blogfa.com

سلام آقای مهندس
ممنون از مطالبت
به ما هم سری بزن

سلام خواهش میکنم
قابلی نداشت.
حتماً

رحمان شنبه 22 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 09:18 ب.ظ http://gezalryhan.blogfa.com

سلام مهندس جان با تشکر از وبلاگ خوبتان
فقط این فایل که برای دانلود گذاشتید قابل دانلود کردن نمیباشد
و من می خواستم یه طرح گاوداری بدم که تقریبا 100 میلیون وام شامل آن می شود . ومی خواستم اگر امکان دارد یک راهنمایی من را بکنید گاوهای شیری میباشد
با تشکر
رحمان

سلام
این فایل خیلی آسون دانلود میشه و مشکلی نداره

ابوالفضل ذوالفقاری دوشنبه 7 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 08:23 ب.ظ

سلام خدا عمرتون بده خیلی مطالب جالب بود واقعا سایت خوبی دارین به امید موففیت شما

سجاد محمدنیا بهابادی چهارشنبه 16 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 08:06 ب.ظ http://zendegi-ehsan

آقا مهندس بسیار سریع اطلاعاتی در مورد ششیر دهی و پرورش بهتر گاومیخوام
اگه میشه برام ارسال کنید که میخوام گاو داری بزنم اگه اسم سرنگی هم است که باعث شیر دهی تولید نسل سریع و پرورش گوشت است مطالبی بنویسید
و چطوری میتونم شروع کنم
fi l,q,u ,fgh'll j,[i k;kdn
lvs fhd

دامدار سه‌شنبه 23 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 03:23 ب.ظ

دمت گرممممممممممممممممم

ali دوشنبه 29 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 09:52 ب.ظ

salam mamnoon az matlabetoon vali heif ke faghat raje be dame shiri bood man dar ghasd daram ke ye gavdari parvari bezanam kheili be komak ehtiaj daram age mishe emailetoono bedin mostaghim bahatoon sohbat konam

با سلام در مورد پروار هم مطلب هست
اما من مطالب رو بیشتر می کنم
چشم
موفق باشید

فرنام پنج‌شنبه 8 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 06:31 ب.ظ

سلام
خیلی زحمت میکشید و وظیفه خودم میدونم ازت تشکر کنم.
من ۸ سال دامپروری شیری و کشاورزی داشتم که به علت فشار خشکسالی در سال ۸۵ فروختیمش . الان دوباره دلم هوای آنکارو کرده و دلم میخواد اطلاعاتم به روز باشه و از سایت شما بهره زیادی بردم .
به عنوان مهندس کشاورزی و صاحب تجربه به دوستانی که قصد ورود به این کارو دارند توصیه میکنم آماده سختیهای زیاد این کار باشن و گاوداری زیر ۲ تن شیر در روز سودده نخواهد بود که هیچ هر لحظه آماده ضرر به شما نیز هست . کارو طوری شروع کنید که سریع به ۲ تن و بیشتر برسید.

متشکرم از این همه لطفتون

امیر سپهر پنج‌شنبه 20 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 08:00 ب.ظ

با سلام و تشکر
من حدود ۲ هکتار زمین و ۱۲ ساعت آب قنات دارم(در هر ۱۲ روز)
تصمیم گرفتم گاوداری احداث کنم
اما با خوندن این فایلی که شما گذاشته بودید یه ذره شک کردم
اگه امکانش باشه میخوام که راهنماییم کنین
منتظر ایمیلتون هستم

سلام
پاسخ ارسال شد

شمس الدین جمعه 21 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 11:01 ق.ظ

باعرض سلام وخسته نباشید دست شما درد نکنه واقعا مطالب آموزنده وعالی نوشته اید موفق باشید.

محمد جمعه 28 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 12:05 ق.ظ

سلام خوب بود موفق باشید

sayed sajjad یکشنبه 21 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 07:47 ق.ظ

salam
etlaat khoby hast kami hamy az bad az ehdas damdari etlaat bde

سلام دوست عزیز
برای بعده احداث گاوداری مطالب زیادی گذاشتم. اما اگر این مطالب جوابگوی شما نیست. بپرسید تا کمکتون کنم.
موفق باشید
قربان شما

بختیار بابایی شنبه 4 دی‌ماه سال 1389 ساعت 09:11 ب.ظ

باعرض سلام وخسته نباشید یک انتقادی داشتم برروی لینک دانلود مطلب کلیک می کنیم مطلب دانلود نمیشه لطفآ مشکلشو برام روی ایمیلم بگذارید

شما بر روی لینک مطلب کلیک می کنید
اما بر روی ادامه دانلود
لینکی که گوگل معرفی میکنه کلیلک نمیکنید .
واسه همین دانلود نمیشه.

علی دوشنبه 6 دی‌ماه سال 1389 ساعت 02:02 ب.ظ

با سالام خدمت شما هرچی گشتم نتونستم چیزی دانلود کنم

به گروپ علم و دامپروری مراجعه کنید همه چی اونجا راحت دانلود میشه.

مجتبی سه‌شنبه 14 دی‌ماه سال 1389 ساعت 01:09 ق.ظ

سلام دوست عزیز خسته نباشی
من می خام وارد کار دام داری بشم
ولی اطلاعات وب لاگ شما بیشتر راجع به طیور و گاو شیری بود
لطفا اگه منابعی دارید به من کمک کنید

سلام در مورد پروار بندی 7 تا پست هست می تونید مراجعه کنید.

کارگزار ارمان شهر مهدوی شنبه 25 دی‌ماه سال 1389 ساعت 08:33 ب.ظ http://www.sahebejome.parsiblog.com

سلام خدا خیرتون بده می خواستم در مورد احداث گاوداری تحقیق بنویسم که خودمو کشتم چیزی پیدا نکردم که شانسی رسیدم به وب شما واقعا ممنون البته منبع رو حتما ذکر می کنم ممنون ممنون

قابلی نداشت

رحمان جمعه 15 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 11:32 ق.ظ

رحمان

ebrahimghanbari پنج‌شنبه 21 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 08:37 ب.ظ

S023:khili ali bod dastet drdd nakone zahmat keshidi]

خواهش میکنم.

محسن پنج‌شنبه 28 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 05:46 ب.ظ

با سلام
من به دنبال احداث یک گاوداری شیری صنعتی هستم ولی هرکجا مراجعه کردم نقشه و پلان ساختمانی بدرد بخوری گیرم نیامد لطف میکنید اگه دارید برام ایمیل کنید البته ناگفته نمونه طرح من ۲۵ تا ۵۰ راس هستش بازم ممنون از وبلاگتون

سلام
برام ارسال نقشه مقدور نیست
به چند دلیل
برای رسم نقشه حتما باید زمین رو ببینم
وقت کار با اتو کد رو الان ندارم تا براتون بکشم و بفرستم
موفق باشید

پدرخوانده یکشنبه 15 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 02:07 ق.ظ

وبلاگت عالیه و مطالبش خوبه
دمت گرم وری ماچ و بوسه

افشاری چهارشنبه 18 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 02:57 ب.ظ

نتونستم فالو کامل بگیرم در صورت امکان pdf ش رو برام بفرستید .
متشکر.

سپهر جمعه 20 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 10:09 ب.ظ

باسلام های گرم وتقدیم بیشترین سپاس
تمام مطالبی که چند وقت دنبالش بودم را امروز در نوشته ها ی بسیار ارزشمند شما پیدا کردم .بی توقع به همه هم وطنان خود خدمت می کنید والبته به راستی به وطن وپیشرفت وسربلندی کشور کمک می کنید. شخصیت های فرزانه وخدمتگزاری مثل شما مایه افتخار وطن هستند .برایتان شادکامی وسلامتی آرزو می کنم.

سلامی گرم به شما دوست فرهیخته
مرسی از این همه ابراز لطفتون
همه این کارای من وظیفه منه که در قبال وطنم و هم وطنانم دارم
موفق و پیروز باشی

مصطفی یکشنبه 18 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 01:22 ب.ظ

دمت گرم خیلی باحال بود ، پایدار باشی انشاالله

بهار شنبه 24 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 06:54 ب.ظ

سلام مهندس
من علاقه شدیدی به پرورش گوسفند دارم لطف کنید اگر اطلاعاتی درباره براورد هزینه ها دارید را برام ایمیل کنید مرسی بابت اطلاعات خوبتون

محمد جمعه 30 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 11:50 ق.ظ

با عرض سلام خدمت جناب مهندس خلیل پور...
وبلاگ خوب که نه عالی دارید و بسیار مفید من بیشتر مباحث شما رو خوندم بسیار گره گشا و راهنماست....
بنده دانشجوی کاردانی معماریم ولی علاقه زیادی به دامداری دارم
یه سوالی برام مطرح هست خواستم اگر ممکنه راهنماییم بفرمایید...
ما یه زمینی به مساحت پنج هزار متر داریم که شرایط احداث دامداری و غیره.. رو داریم البته از نظر محیطی...
الان که شرایط احداث دامداری رو خوندم نوشته بود به ازاء هر ۵ راس دام مولد ۱ هکتار زمین آبی لازمه که ما این زمین ها رو نداریم...
بعد من خودم رو گاو شیری نظر دارم و چند جای دیدم که گاو های هلشتاین نامی روزی ۴۰ لیتر شیر میدن البته با تغذیه مناسب و جای دیگر خوندم هر لیتر شیر رو از دامدار۵۱۰ تومان می خرن که با ۶۰تومان یارانه که دولت به ازای هر لیتر میده سود صاحب دامداری ها هم به ازاء هر لیتر ۶۰ تومان میشه؟؟؟
آیا این اعداد و ارقام درسته یا اصلا گاو شیری سود آور هست یا خیر؟؟؟
بعد برای گرفتن وام سقف این وام ها تا چه میزان هست و مدت باز پرداختشون چند ساله جای خوندم از ۴ تا ۶ سال که تو استان آذربایجان به ۶ الی ۸ سال افزایش دادن این درسته؟؟؟؟؟
یه سوال دیگه هم داشتم آیا میشه ما با 30 راس گاو شروع کنیم وقتی یکم راه افتادیم بعد بیشترش کنیم البته با پروانه و مدارک اداریش؟؟؟ یا در کنارش پرورش ماهی یا مرغداری البته کوچک بزنیم....
و سوال آخر با این شرایط شما گاوداری شیری رو پیشنهاد میکنید یا گوشتی رو؟؟ از همه لحاظ...
زمین ما در گیلانه شرق گیلان هزینه تامین علوفه هم حساب کنید..
آیا نهاد های تعاونی هستند که بدون مشکل خریدار شیر دامدار باشن؟؟؟
خیلی زیاد شد باید ببخشید..شرمنده
به امید روزی که دامداریمون رو احداث کنیم و از نزدیک در خدمت شما باشیم...
محمد

سلام داداش محمد عزیز
سنم خیلی زیا نیست اما اطلاعاتم خیلی کاربردی و عملیه
به خاطر اینکه زیاد کار کردم بیشتر از اینکه در بخونم
عاشق کشاورزی و همچنین عمران و معماری ام
جواب سوالاتو یکجا میدم
با 5 هزار متر زمین می تونی یه گاوداری بزرگ احداث کنی اما بعده گرفتن مجوز
چون ادارات ما اصلا هیچ چی نمی فهمن
من خودم کارم الان دامداری و مرغداری هستش
اما دامداری ای که 6 ساله داره کار می کنه و مجوز نداره
مهم اینه که شیر رو از دامدار 360 تومن می خرن
واقعا افسوس که نمی دونم مملکت چه جوری محاسبه میشه
دام شیری 40 لیتر و بیشتر شیر ده هم وجود داره
اما قیمت بالای 4 میلیون تومن
برزای علوفه هم می تونید یه قسمتش رو خریداری کنید و الباقی رو اجاره و نیازی به داشتن زمین زیاد نیست
دام پرواری سوددهیش بیشتره البته صبر نیاز داره و گاو شیری هم عشق به دامداری می خاد که من دارم و هر ماه یک میلیون از جیبم دستی میدم تا بخورن و من باهاشون لذت ببرم
لذت دامداری به در آمدش نیست اگر به در آمد فکر می کنید کار خوبی نیست البته خوبه اما نه تو این کشور که بهش اهمیت نمیدن
امروز تو سوپری دوستم بودم
از شرکت کاله ماست 900 گرمی 5 درصد چربی آوردن و گفتن قیمتش از امروز 2300 تومنه در صورتیکه من دارم شیر دامهامو 360 میفروشم و یه بحث داغی هم بین من و اون راننده کاله در گرفت که نتیجه ای نداشت
بهتر اینه که با گاو کم و دورگه شروع کنید و به مرور اونو جایگزین کنید
موفق باشید
یا علی

جشن چهارشنبه 4 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 11:53 ق.ظ

سلام
من دنبال آمار گاوداری های شیری استان های کشور هستم آیا شما میتونین کمکم کنید؟

خیر

Amir Gashool شنبه 7 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 08:24 ب.ظ

سلام.خیلی خیلی ممنونم , دو ساعتی بود که تو اینترنت سراغ همچین چیزی می گشتم.من و برادرم می خوایم به امید خدا یه گاوداری بزنیم.من نرم افزار می خونم, برادرم دامپزشکی می خوند. امیدوارم موفق باشی.

Amir Gashool شنبه 7 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 08:25 ب.ظ

سلام.خیلی خیلی ممنونم , دو ساعتی بود که تو اینترنت سراغ همچین چیزی می گشتم.من و برادرم می خوایم به امید خدا یه گاوداری بزنیم.من نرم افزار می خونم, برادرم دامپزشکی می خوند. امیدوارم موفق باشی.

محمد یکشنبه 15 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 09:44 ب.ظ

خیلی ممنون جناب مهندس

حمید پنج‌شنبه 9 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 04:00 ب.ظ

بسیار بسیار ممنون

محمد سه‌شنبه 21 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 07:39 ب.ظ

سلام ,دمتون گرم خیلی خوب بود

محسن سه‌شنبه 1 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 01:08 ب.ظ

مجید اسدی چهارشنبه 30 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 09:47 ق.ظ

سلام
بسیار از مطالب مقید سایت شما استفاده می کنم واقعا آفرین به همت شما. این لیک را نمی توانم دانلود کنم لطفا راهنمایی بفرمایید.البته لینک های گوکل را پیگیری کردم و دانلود نشد اگر زحمتی نداره برام میل کنید ممنون می شم.
موفق و پیروز باشید.

مهدی جمعه 15 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 10:38 ب.ظ

سرت خیلی شلوغه مهندس...من عاشق گاوداری ام و یه روزی من هم گاوداری خودمو میزنم.از این به بعد بیشتر بهت سر میزنم

شیرین پنج‌شنبه 26 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 06:37 ق.ظ http://shirinzaboon.blogfa.com

سلام آقای مهندس-من مدتی است در مورد شرایط تاسیس و نگهداری گاوداری صنعتی تحقیق میکنم و امروز اتفاقی به وبلاگ شما برخوردم از مطالبش خوشم اومد ولی چرا دانلود نمیشن؟میخواستم (شرایط احداث گاوداری صنعتی و نیمه صنعتی) رو دانلود کنم که نشد-لطفا این لینک رو اصلاح بفرمایید و حتما بعدش خبرم کنید-
متشکرم

مشکل حل شد دانلود کنید.

نسرین سه‌شنبه 1 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 07:05 ب.ظ

با سلام
به مطالبی در مورد "خدمات و پشتیبانی دامداری در مناطق خشک" نیاز دارم .
لطف کنید منابعی در این به من معرفی کنید تا بتونم به اونها مراجعه کنم .
با تشکر

جواب رو براتون میل کردم .

محمد جمعه 4 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 08:45 ب.ظ

سلام اقای مهندس لطفا در موردمکان استراحت گاوها (فکرکنم اسمش رفلکس باشه) یه خورده توضیح بدین. باتشکر

سلام
به محل استراحت گاوها استال یا استراحتگاه می گن که چند نوع وجود داره که جدید ترین و بهترین نوعش برای دامها فری استاله
ایشالله تو یه پست مفصل توضیح می دم.

حسین ولیی یکشنبه 27 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 04:36 ب.ظ

سلام ایرونی
با مطالبی که نوشتی متحیرمون کردی
دمت گرم ایرونی

آرتین پنج‌شنبه 27 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 05:47 ق.ظ http://www.peymanmarket.zio.ir

مرسی از شما

واقعا آرزوی سلامتی می کنم واستون

ali سه‌شنبه 2 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 01:54 ق.ظ

ThaNKS, by

محمد پنج‌شنبه 11 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 10:14 ب.ظ

عالیییییییییییییییییییییییی قربون دستای زحمت کشتون

نیما پنج‌شنبه 18 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 03:24 ب.ظ

سلام اقای مهندس .خسته نباشید.... میخواستم درمورد هزینه های یک گاوداری شیرواری اطلاعاتی داشته باشم(هزینه خریدن گاوها.هزینه خوراک مصرفی ماهانه.هزینه پرورش تلیسه وگوساله ها وکل هزینه های دیگر)

سلام
خرید گاو هر گاو شیرده از ۳ تا ۶ میلیون
خوراک مصرفی به ازای هر گاو متوسط ۳۰ تا ۳۵ شیرده از قراری ۱۰ تا ۱۲ هزار تومن
و هزینه های دیگه بسته بهامکاناتتون داره

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد