علم و دامپروری

تخصصی دام- دامپزشکی ،طیور و آبزیان و بیماریها ( لطفاْ در رابطه با این وبلاگ با نظراتتون ما رو در نشر علم همراهی کنید.)

علم و دامپروری

تخصصی دام- دامپزشکی ،طیور و آبزیان و بیماریها ( لطفاْ در رابطه با این وبلاگ با نظراتتون ما رو در نشر علم همراهی کنید.)

معرفی اردک مسکویی

منشا این حیوان از برزیل است . اردک های مسکویی که اکنون بر جا مانده اند از بازماندگان وحشی خود از نوع سیاه و سفید هستند . اهلی سازی آنها بیشتر به خاطر رنگ های زیادی که داشتند بوده است .

از جمله این رنگها می توان از  آبی ، آبی و سفید ، شکلاتی ، شکلاتی و سفید ، سفید ، سیاه  ، سیاه و سفید  ، بنفش و... نام برد .

نرها می توانند رشد زیادی داشته باشند و به وزن 7 تا 8 کیلو گرم برسند . برخی ماده ها نیز وزن بدن شان در حدود 3 تا 3.5 و وزن برخی به 4 تا 4.5 کیلوگرم هم میرسد . این پرندگان دارای پاهای بسیار قوی با پنجه های تیز و ناخنهای بزرگ و قوی هستند . این پرندگان در پاهای خود دارای 4 انگشت می باشند که 3 عدد آنها بهم توسط یک پوسته مثل بقیه پرندگان آبزی برای آسان شدن امر شنا متصل هستند .

می توان گفت که اردک مسکویی به خاطر قسمت گوشتی که دور چشم و منقارش را احاطه کرده و به رنگ قرمز روشن است  بی نظیر است .

این اردک ها زیاد شنا نمی کنند و دلیل آن این است که غدد چربی پوست آنها نسبت به بقیه اردکها کمتر رشد یافته است .

اردکهای مسکویی می توانند در سال سه بار تخم بگذارند ، که در هر کلاچ یا دوره 8 تا 21 تخم می گذارند که جوجه درآوری خوبی نیز دارند که تقریباً بالای 85 درصد است که هچ شدن جوجه ها از 32 تا 35 روز متغیر است . شایان به ذکر است که این اردکها بلافاصله پس از تخم گذاری مشغول به نشستن و در آوردن جوجه می شوند .

نسبت اردک نر به ماده برای بدست آوردن حداکثر جوجه درآوری ۱به ۲  یا ۱ به ۳ بسته به وزن می باشد .

این اردکها هم اکنون در ایران به صورت سنتی در خانه های روستایی بعضی از شهرها به خصوص در شمال پرورش داده می شوند .

برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرد .

منبع : فائو

ترجمه : مهندس قاسم خلیل پور   

 

نظرات 11 + ارسال نظر
جاویدی جمعه 3 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 12:21 ق.ظ

با سلام
بنده در زمینه ژرنده و طیور هیچ گونه تخصص ندارم.
خواهر کوچکم در ایام تابستان ۲ جوجه اردک خرید. و این امر باعث شد تا ما در قسمت ژشت بام منزل برای ایشان خانه ای بسازیم.حال یکی از اردکها نر و دیگری ماده است. مدتی ژیش اردک ماده ۵ عدد تخم گذاشت و ژس از آن به یکباره فلج گردید و قادر به راه رفتن نیست.لطفا بنده را در این زمنه راهنمائی کنید.آیا این اردک به بیماری خطرناکی مبتلا شده است یا خیر.

علی واحدی شنبه 14 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 12:31 ق.ظ

سلام.من تصمیم دارم اردک هایی را پرورش بدم که سرعت رشد انها بالا باشد. لطفا اطلاعات مفیدی دارید در زمینه نژاد . محل تهیه و فروش و نحوه پرورش بفرستید. ممنون

سلام
پاسخ رو براتون ارسال کردم
موید باشید.

اصغر پنج‌شنبه 7 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 02:38 ب.ظ

سلام مهندس
خیلی ممنونم که در وبلاگتون درباره پرورش اردک مطالب خوبی می گذارید خدا خیرتان دهد.
سوال
۱-چگونه باید تشخیص دهیم که اردکها آمادگی نشستن روی تخمها رو دارن من تا کنون اردکهایم ۱۰ تخم گذاشتن این آمادگی چگونه بروز میکند و ما باید چگونه این کار را انجام بدهیم؟

سلام دوست عزیز
اردکها وقتی کرچ بشن خودشون یه جایی پیدا میکنن و تخم میزارن و جوجه در میارن.. این آمادگی وقتی بروز می کنه که اردکها کرچ بشن.

اصغر جمعه 8 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 09:30 ق.ظ

سلام مهندس کجایی دیگه خیلی کم پیدایی؟

سلام
دستم شکسته بیمارستان بودم.
ببخشید

حسینی پنج‌شنبه 26 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 02:29 ق.ظ

سلام.من تصمیم دارم اردک هایی را پرورش بدم که سرعت رشد انها بالا باشد. لطفا اطلاعات مفیدی دارید در زمینه نژاد . محل تهیه و فروش و نحوه پرورش بفرستید. ممنون

بهترین جوجه اردکهای کشور رو ورامین داره
با سرعت رشد بالا و قیمت مناسب تر از همه جا
می تونید یه سرچ تو گوگل بزنید کلی اطلاعات در مورد فروش جوجه اردک بهتون میده
موفق باشید

abbas یکشنبه 11 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 09:15 ب.ظ

salam va tashakor az in hame etelaat man tasmim be shoroe tolide gosfand baraye parvar ya ordak hastam ta hodode 70% ashnai ba tolide gosfand daram va tajrobe tolid ham daram vali dar khosose ordak makane foroshesh kojast baza tolid kharidaresh kihast agar tozih bedid mamnon misham bazham tashakor az zahamatet

معمولا توایران خریدار دلال ها هستن
من تو شمال می تونم بگم به بازار های روز مراجعه کنید همون بازار های سنتی دلال پیدا می کنید
در صورت تولید کم می تونید با همکاری مرغ فروشی ها بفروشید

karim سه‌شنبه 10 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 03:45 ب.ظ

سلام.من یک جفت از این اردک های مسکوی دارم.الان بهاره ولی هنوز تخم نکرده.روش جوجه کشی از اینها چطوره؟ در ضمن خیلی هم کم غذا میخورند.اگه ممکنه اطلاعاتی هم در مورد نوع غذاشون و محل نگهداریشون بهم بدید.لطفا به ایمیلم ارسال کنید.ممنون

سلام
شما نگفتید که چی بهشون میدید بخورن؟
برای یه جفت همین پس موندهای غذای ما آدما بسه
دو تا ماده یکی نر باید باشن
من الان چیزی که می بینم همه این اردکها تخم گذاشتن و سر تخمهاشون نشستن تا چند روز دیگه همه جوجه ها سر از تخم در میارن
اما احتمالا سن اردک شما کمه
هر جا تخم میذارن دست نزنید خودشون همونجا جوجه در میارن
به همین سادگی

مشهدی یکشنبه 1 اسفند‌ماه سال 1395 ساعت 12:38 ق.ظ

یکی از اردکهای من 34تا تخم گذاشته

حسام شنبه 1 شهریور‌ماه سال 1399 ساعت 11:15 ب.ظ

سلام خسته نباشید
من اردک اسرائیلی دارم چند وقته که تخم نمیزاره و رنگ صورتش هم تغیر کرده و نارنجی شده علتش چیه؟!
با تشکر

Kk دوشنبه 1 دی‌ماه سال 1399 ساعت 08:25 ب.ظ

سلام ،من یازده تا اردک موسکویی دارم فکر کنم ۵یا ۶ماهه باشن ،میخواستم بدونم زمستون تخم گذاری میکنن؟

الماس چهارشنبه 2 تیر‌ماه سال 1400 ساعت 11:19 ب.ظ

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد